{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

KAT FUNDET .. Kender du noget til den? {{forumTopicSubject}}

En lille MEGET kælen hunkat fulgte efter en herhjem til os. Hun er ikke mere end en stor killing .. Har et rødt halsbånd på med sort plastiskspænde.

Har været ved dyrlægen med hende for at tjekke om hun var mærkt på nogen måde, men det er hun ikke smiley
Hun må jo være ejet siden hun har et halsbånd på.

Hun er utrolig skøn, kærlig og kontaktsøgende .. Har været hos os siden kl. 07 og er ikke gået nogle steder - hun er udenfor da vi har hund. Hun var meget sulten og tørstig og ville ikke gå selvom vi prøvede at jage hende hjemad.

Hun får vand, våd - og tørkost her hos os indtil imorgen .. og så bliver hun afleveret på et internat! Vi vil dog meget gerne have at hun finder sit rigtige hjem HURTIGT!!

Hjælp os hvis du ved noget som helst!!

*BILLEDER KAN SES PÅ MIN PROFIL*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KAT FUNDET .. Kender du noget til den?
  • #1   5. jul 2010 Hejsa
    Sikke en heldig lille katte-pige, at hun har fundet dig, som gider hjælpe hende.

    En god idé er at lave sedler med billeder på, som du lægger i postkassen i omegnen, hænger i lygtepæle og hos købmænd/supermarkeder.

    Kontakt også dyrlæger i omegnen og se om hun er efterlyst på et af de efterhånden mange steder på internettet, hvor det er muligt at efterlyse.

    Det vil være en god idé at skrive hvor i Danmark du og katten er, når det er på internettet.

    Der er en del gode råd om efterlysning i mange af de tråde herinde om efterlysninger, kig evt i disse for flere tips; du skal så bare 'vende' det om til frem- i stedet for efterlysning.
    Held og lykke med det, jeg håber på en opdatering, når den lille er kommet hjem
    smiley
    Pia


  • #2   5. jul 2010 Jaaa men jeg har bestemt ikke samvittighed til andet smiley

    Brugte to timer på at køre rundt i området med hende for at høre folk om nogle kendte hende, men desværre ikke smiley Og til sidst blev det for varmt for både hende og jeg. Så kørte hjem med hende .. hun "bor" uden foran vores hus og har tranportkassen, håndklæder og som sagt vand, våd -og tørkost. Hun tuller idt omkring i vores have men kommer fisende ligeså snart døren bliver åbnet.

    Håber SÅ meget vi finder hendes hjem!!! Det fortjener hun bestemt!!

    Ja selvfølgelig .. Hun befinder sig i Odense NV smiley Har fremlyst hende på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside, den lokale dyrlæge, herinde og på heste-galleri .. Er igang med at ligge hende på flere netsider, og senere bliver der hængt opslag op på lygtepæle rundt omkring.

    Der skal nok blive opdateret uanset hvad der sker smiley


  • #4   5. jul 2010 Den har været her i MANGE timer før vi gjorde noget

  • #6   5. jul 2010 Hvor herre bevares.

    Man skal finde sig i meget herinde .. Jeg kunne jo selvfølgelig også bare køre den stakkels killing derhen hvor den startede med at følge efter, som er lige ud til en stor vej .. Så kunne den jo bare blive kørt ned i stedet for. Det er da også meget bedre, det kan jeg sagtens se!

    :S


  • #7   5. jul 2010 alsbo << det var da også en måde at skrive på, jeg ville da blive glad hvis min kat var løbet væk og der var en der ville give den noget mad, evt. finde ud af hvor min kat boede så den ik løb rundt i fare for evt. at blive kørt ned..
    lad dog være at skriv hvis du kan ik tåle folk gør det på en måde du ikke selv ville ha gjort...


  • #8   5. jul 2010 sabrina <<< lad det komme ind af det ene øre og ud igen hva der bliver skrevet af negative ting herinde.. syns det er dejligt du har taget den lille mis ind til dig indtil dens hjem blir fundet smiley
    Hatten af for dig


  • #10   5. jul 2010 Sabrina : Jeg synes du har gjort det rigtige, og siden den smæsker i sig, er den nok faret en smule vild, og så det meget bedre den er overladt til dig, end sig selv.. Desuden ville jeg ikke have noget imod hvis nu min kat var udekat, at den blev sørget for ved dig, det synes jeg faktisk godt folk måtte gøre ved alle der strejfer rundt, og ser noget forvirrede ud, eller virker til at være faret vild.. Har da selv haft ved en strejfer, som var løbet fra den ene by til den anden, hvor familien var ovenud lykkelige for at den havde fået noget varme, mad og drikke.. og hvis de ikke går eller føler trang til at blive ved en, så er det meget sandsynligt det er fordi at den er faret vild..

    Aalsbo ¤ : Jeg synes det er fuldstændig respektløst at smide kløerne i en der faktisk er sød og tænker på kattene! Hun har jo været rundt fra sted til sted, og ringet til samtlige steder, og hvis den er sulten og tørstig, ville den nok befinde sig hjemme, og ikke slentrende rundt.. Desuden er det kun godt at der findes så gode kattemennesker iblandt os!! Så tag lige og tænk en gang til før du taler, for synes da det er helt fint sådan som hun har reageret..


  • #11   5. jul 2010 Ja jeg synes nu også nok det er noget mærkeligt noget at skrve :S .. Total dårlig stil! Det er som om der bare er nogle herinde der ikke laver andet end at holde øje med nye indlæg de kan invadere .. Christ!!

    Jeg var slet ikke hjemme, det var min mor der var bekymret fordi vores hun bestemt ikke kan lide katte, og den lille mis blev ved med at rende oppe ved vores dør og prøve at komme ind alle steder. Til sidst var den ved at blive angrebet af nogle skader fordi den var kommet for tæt på deres rede - så hun tog den ind og ringede til mig, og bad mig om at køre til dyrlægen for at tjekke om den var registreret nogle steder.

    Dyrlægen mente bestemt at vi skulle køre rundt og kime dørklokker og ellers tage den med tilbage og lade den være udenfor så den kunne smutte hjem .. Men den viger ikke fra vores grund - heller ikke før den fik mad her.!!

    Vi har prøvet at gøre alt hvad vi nu kan .. så jeg synes ærlig talt ikke jeg fortjener at få kastet sådan en i nakken


  • #12   5. jul 2010 Desuden har den KLISTRET op af alle mennesker der nu kom forbi vores hus, tydeligvis i mangel på kontakt .. Den er blevet set i lørdags også ikke så langt fra os, men også et område hvor ingen kendte den .. Der fes den også bare forvirret rundt.

    Jeg har brugt 100 kr. på at købe lidt killinge tør - og vådkost til den som den var MEGET glad for! Intet dyr skal lide i min varetægt ihvertfald! Jeg synes det er rigtig ærgeligt at man bliver disset, når man rent faktisk bare prøver at hjælpe! Der må virkelig være nogle der savner denne kat, for den er helt vildt skøn, og jeg ønsker virkelig at vi finder dens hjem!!

    Den er på meget kort tid blevet utrolig gode venner med naboen store hankat, de hænger nærmest sammen nu, og fiser rundt og leger. Og den lille killing ( som vi har opdaget er en lille DRENG) bliver inviteret indenfor i naboen hus af deres kat he he .. Naboen har lige været her, og de er heldigvis også helt cool med det indtil vi finder en løsning på den lille ejerløse misling. Men hygger sig det gør han ihvertfald!

    Der er ingen tvivl om at han har manglet opmærksomhed, omsorg, mad og vand!


  • #13   5. jul 2010 Sabrina - du skal slet ikke tage dig af det vås, synes kun det er godt du har taget dig af den lille dreng, stort skulderklap fra mig! hvis alle mennesker kunne være så barmhjertige som dig, ville verden være et meget bedre sted for små dyr, og store for den sags skyld.. Selvfølgelig er katte strejfere, de udendørs altså ;).. men som du har beskrevet, er den helt klart kommet langt hjemmefra, og så er det kun godt at en person med hjertet på rette sted, har taget sig af den.. For hvem ved ikke hvem den ellers ku have endt ved.. Stor ros herfra smiley

  • #14   5. jul 2010 gid der var en der gjord sådan med min gamle hun kat som er væk :-)godt gjordt af dig:-)

  • #15   5. jul 2010 ja jeanette w det er rigtigt,og hun søger jo også efter ejerne til den kat,tror skam kun at det er godt der er nogle der gider at hjælpe istedet for bare at skyde dem ovs ja der kan ske meget,for nogle folk er ligeglade har en genbo som skyder alle katte som kommer på hans grund også er han ligeglad med hvem der ejer dem.

  • #16   6. jul 2010 Sabrina:
    Stadig stor opbakning herfra også. *Selvfølgelig* skulle du ikke bare lade den være, den kommer jo for at få hjælp.
    Jeg kom lige til at tænke på, har i kigget også på bagsiden af halsbåndet, om der er skrevet et tlf-nummer på det?

    charlotte H:
    Hvis du har en genbo, der skyder katte, kan du godt melde ham til politiet, det må han ikke.
    mvh
    Pia


  • #17   6. jul 2010 Nej der hvor jeg ville køre den hen, var derhen hvor den startede med at følge efter .. Den endte hjemme hos os og veg ikke fra vores grund i maaaange timer - før den fik mad.

    Vi tjekkede halsbåndet på alle leder og kanter men intet var at se smiley

    MEN DEN ER NETOP LIGE NU BLEVET HENTET ... smiley :D smiley Hurraaaa

    En kvinde ringede, det var hendes datters nye kat, de har en gammel hankat i forvejen, og den lille nye var lige begyndt at komme ud .. så den havde forvildet sig på en liiiidt for stor udflugt til at den selv kunne finde hjem igen .. Så den havde været væk et par dage. De havde lige set et af mine opslag, og datteren var ovenud lykkelig da de kom efter den!Grunden til at den ikke var mærket endnu var at den jo ikke var gammel nok til kastration endnu, og de ville vente med at gøre det til den var bedøvet .. Fair nok - så jeg bad bare en venlig bøn om at den så i det mindste fik et lille tegn på med tlf. nummer smiley

    Skøøøøøøøøøøøønt!!! Så nu er kattebarnet hjemme hvor den høre til igen ..


  • #18   6. jul 2010 DEJLIGT!!!!!

    Tusind tak for en dejlig opdatering og godt du hjalp
    smiley
    Pia


  • #19   6. jul 2010 pia d ja det er han også,men dagens danmark går politiet ikke så meget op i det desværre.

Kommentér på:
KAT FUNDET .. Kender du noget til den?

Annonce