{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.108 visninger | Oprettet:

Loppemiddel Advantage {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg har for første gang idag brugt Advantage på Sean og Gizmo... De andre gange har jeg brugt Frontline, men jeg synes ik det har virket, så er blevet rådet til at bruge Advantage istedet...
Gizmo ser tilsyneladende ik ud til at reagere på det, men Sean går helt beserk han kratter, slikker, ruller sig og gnubber sig hvorend han kan komme til det.... Jeg har så lige set en loppe som var nærmest død på ham....
Mit spørgsmål er så, om det er normalt, eller om det er, fordi han ik kan tåle præperatet?
Ingen af dem har nogensinde reageret så voldsomt på Frontline...
Undskyld det lange indlæg ;O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemiddel Advantage
  • #1   9. jul 2010 Det er lopperne der panikker og dermed fræser rundt. det går over når de fleste af dem er døde.

    Man kan se samme effekt ved brug af CapStar Vet, da det også slår alle levende lopper ihjel inden for 24 timer, ligesom Advantage.


  • #2   9. jul 2010 Det er muligvis de "sidste krampetrækninger" hos lopperne, der bliver mere livlige inden de dør, men du skal selvfølgelig holde øje med Sean og påføringsstedet.
    Når jeg bruger det, laver jeg LANGE skilninger mellem skulderbladene for at fordele midlet mest muligt.


  • #3   9. jul 2010 Okay Annie...
    Så er jeg mere rolig - synes det er synd, at han gik helt amok på den måde... Men det er ligesom om, at han er ved at slappe lidt mere af nu...
    Håber da godt nok at jeg har givet præperatet godt nok til Gizmo, for han har slet ik reageret på det...
    Jeg er nemlig ved at være godt træt af lopper og synes det er mega synd for misserne, da de jo er meget plaget af det....


  • #4   9. jul 2010 Bare rolig Rikke, fortsæt med Advantage hver fjerde uge, så slipper du af med dem.

  • #5   9. jul 2010 Mega: ja det vil jeg helt sikkert også gøre... Han er allerede faldet mere til ro, så nok Annie har ret...
    Jeg fordelte det også, så det ik var samme sted hele tiden, jeg gav ;O)


  • #6   9. jul 2010 Annie: Ja det har jeg bestemt også tænkt mig... Det gjorde jeg nu også med Frontline, men alligevel har de haft lopper hele tiden :O( Så håber at Advantage virker bedre - det siger min dyrelæge ihvertfald, at det gør ;O)

  • #7   9. jul 2010 Jeg har før delt min erfaring med Frontline/Advantage, men citerer gerne mit indlæg igen :


    "Vi har haft lopper en enkelt gang (det var så også nok!) og det var sidste år. Det blev opdaget i dyrlægetjekket på Middelfart udstillingen, og dyrlægen der sagde jeg skulle bruge Frontline Combo, hvilket jeg så gjorde.

    Problemet med det var, at man ikke må bruge det til nakken på killinger (og vi havde 6 styks på ca 6 uger), men kun den der spray man kan få på flaske, og det virkede ikke en dyt! Killingerne vrimlede mildt sagt med lopper, og der var også lopper på vores voksne katte og hunden, på trods af at de alle var blevet behandlet med Frontline Combo.

    Så var jeg ude og få killingerne vaccineret, og klagede min nød til dyrlægen. Hun fortalte at de slet ikke forhandlede Frontline produkterne mere, da deres erfaring var at det ikke virkede. Hun anbefalede mig Advantage, som jeg købte med hjem med det samme. En anden fordel ved Advantage er at den kunne jeg godt benytte til killingerne, for det må man bare de er over 8 uger og 1 kg.

    Vi har ikke set én eneste loppe siden de fik Advantage, og jeg har haft totalt paranoia siden, så loppekammen blev kørt gennem pelsen på dem alle hver dag i starten. Nu tjekker jeg en gang om ugen, og tjekker ekstra hvis jeg skal på show."


  • #8   9. jul 2010 Jeg har også prøvet Advantage til mine misser, og det var hurtigt og meget effektivt, synes jeg! Har ingen problemer haft siden :o)

  • #10   9. jul 2010 Når jeg ser en loppe...lille eller stor ( og det er yderst sjældent, sidst var i julen 2008) giver jeg ALLE DYR (hund og katte) Advance vet.....de får efter vægt ( køber til stor hund) og giver 0,1ml pr kg uanset race....og det giver jeg dyrene 2 gange med 3½ uges mellemrum.....og jeg har ikke set en loppe siden.
    bed om en 1 ml sprøjte uden nål hos dyrlægen, så du kan dosere rigtigt....
    jeg behandler ikke forebyggende, men holder øje om de klør sig mere end vanligt (gælder både hund og katte)


  • #11   10. jul 2010 Vi havde også et mega stort loppeangreb i juli 2007. efter et par måneders brug af frontline og behandling af sovesteder uden resultat. Gik vi over til advantage. jeg gjorde lige som Haneben, købte en pakke til stor hund og delte den mellem alle med 0,1ml pr. kg.

  • #12   2. mar 2013 Jeg har ALTID brugt frontline til mine katte og hund men måtte sidste år skifte til advantage og bestemt ikke fortrudt, snakkede en del med dyrlægen da jeg på min hund altid 5 dage efter jeg havde påført frontline, kunne finde en eller to lopper, han anbefalede advantage da en del hunde og katte udviker en form for residens, dette kunne jeg jo kun give han ret i da jeg havde givet begge mine frontline 14 dage tidligere og valgte at give dem begge advantage så snart jeg kom hjem, katten var der ingen reaktion på MEN hunden kunne jeg lige så snart jeg havde dryppet advantage i nakken, midt på ryggen og det sidste lige over haleroden se at der kom 3 lopper farende, da jeg så kæmmer kunden med en tættekam 1 time senere fandt jeg faktisk 5 døde lopper og en del æg..... jeg køber ALDRIG mere frontline, så tror da pokker hunden var ved at klø sig til blods.

Kommentér på:
Loppemiddel Advantage

Annonce