{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Urenlig kat, som ellers altid har {{forumTopicSubject}}

Hej alle i søde mennesker på KG. Jeg søger et godt råd, for vores ellers så renlige kat er blevet urenlig og hun tisser virkelig hvor hun kan komme til det. Vi flyttede i en helt ny lejlighed her for snart 3 uger siden, og jeg er lidt i tvivl om det er fordi hun stadigvæk er utryg eller om der er tale om en blærebetændelse?? Hvor lang tid skal jeg regne med der går inden hun er faldet helt til? Er bare bekymret for hende for det plejer hun ellers aldrig at gøre, det stoppede da hun blev neutraliseret. Har selvfølgelig selv tænkt på at ringe til dyrlægen for at snakke med dem om det, men jeg ville bare meget gerne høre jeres mening.

På forhånd mange tak.
Hilsen Linda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urenlig kat, som ellers altid har
  • #1   17. jul 2010 Hej Linda. Jeg ville få udelukket sygdom, men når det så er sagt, så vil jeg tro at hun stadig er usikker på det nye. Nogle katte klare omstillinger meget dårligt og du kan være uheldig at have en sådan kat. Jeg kan med overbevisning ikke selv anbefale Feliway, da det ikke har effekt her i huset, men andre har haft stor glæde af det. der findes osse Bach's blomstermedicin, som min mokke reagerer postivt på.
    Det er osse så nemt at sige at du skal anskaffe nogle flere bakker, men i dette tilfælde tror jeg ikke det handler om det

    Ønsker dig held og lykke med tissegrisen og håber for dig/jer at det snart stopper igen


  • #2   17. jul 2010 Marianne N mange tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert også få udelukket sygdom, men er også bare temmelig sikker på at det skyldes flytningen. Jeg tror du har ret i at hun er en af de katte som ikke kan klare en omstilling, som en flytning jo er. Nej jeg tror heller ikke en ekstra bakke vil hjælpe på det når hun ellers altid har gjort det i bakken. Det er kommet efter vi er flyttet. Har snakket med tidligere ejer, og kunne forstå på hende at Chili også havde gjort det lidt dengang, så tror måske det er en meget dårlig vane som bare er blevet værre efter flytningen. I vores gamle lejlighed gjorde hun det aldrig, men der følte hun sig også tryg:)

  • #3   17. jul 2010 Måske er hun utilfreds med det sted, bakken står nu.
    Flyt den til et diskret sted uden for meget trafik og sæt også en ekstra bakke op.

    Hvis hun tisser mange gange rundt omkring i løbet af dagen, kan blærebetændelse godt være årsagen.


  • #4   17. jul 2010 Hej Mega smiley Hendes bakke står inde i gæsteværelset hvor der er dejligt fredligt. I den anden lejlighed som vi boede i før stod bakken på badeværelset, men vores badeværelse i denne lejlighed er så lille at det synes vi ikke rigtig der er plads til. Der hvor bakken står nu er der virkelig fred og ro for vi har ikke rigtigt noget inde i gæsteværelset vi skal bruge, men det med den ekstra bakke vil jeg tage til efterretning og tænke over. Har nu vasket alle de steder hun havde tisset ned med rodalon, så håber lugten snart forsvinder..

  • #5   17. jul 2010
    Urenligheden kan sagtens skyldes utryghed og stress pga. flytningen, men stress kan så også føre til urinvejslidelser, så jeg synes du bør få urinen tjekket for en sikkerheds skyld.

    Hvis hun slet ikke bruger bakken, så er det sikkert bakkeforholdene der må ændres på... (hvis hun da ikke har urinvejslidelse).

    Måske er der noget, du kan bruge her:
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed



  • #6   17. jul 2010 Mange tak for dit link det var meget oplysende, og der var et par ting jeg kunne nikke genkendende til. Men det mærkelige er at hun besørger faktisk tit i bakken, så jeg har på fornemmelsen at det skyldes utryghed pga. flytningen. Men ringer til min dyrlæge på mandag og får en tid til hende for en sikkerheds skyld, for vil meget gerne udelukke at det ikke er noget fysisk som er galt.

  • #7   18. jul 2010 Jeg ved ikke, om du er stødt på det hen ad vejen i tråden, men mange katte foretrækker altså at tisse og lave to forskellige steder - også selv om de længe har kunnet nøjes med én bakke.

  • #8   18. jul 2010 Det er højst sandsynligt fordi, at hendes og jeres lugt ikke er "faldet til" endnu, og hun er derfor utryg. Det kan også være, at den savner opmærksomhed.

    En situation, som jeg har læst om, er et par, som har en hunkat, som er neutraliseret, og som altid har været renlig, men som begynder at tisse i deres seng. Det viser sig så, at det var fordi, at manden havde en affære, og at katten ikke kunne lide den anden kvindes lugt. Kvinden smider manden ud, og derefter var katten atter renlig:)


  • #9   18. jul 2010 Hun får masser af opmærksomhed da jeg går sygemeldt herhjemme så jeg er hjemme ved hende næsten hele tiden smiley Ja det er rigtigt mega, og det vil jeg også tage op til overvejelse, nu er det jo søndag så jeg kan først købe en ny bakke i morgen tidlig smiley Men efter jeg har vasket alt af med rodalon har hun ikke gjort noget. Hun spinder ellers og virker veltilfreds og rigtig glad smiley Så har på fornemmelsen at det kan være de nye omgivelser, og det at lejligheden er over 20 kvm større end den gamle. Dem der bor under os har 3 fertile hunkatte, kan det måske også være derfor? At hun føler sig truet?

  • #10   18. jul 2010 Det kunne osse være en årsag, men da hun selv er neutraliseret så tror jeg ikke så meget på den. Prøv den ekstra bakke og så giv hende lidt mere tid, så tænker jeg hun falder til ro

  • #11   18. jul 2010 Det er vel ikke helt utænkeligt, at der siver noget tislugt op fra de fertile underboer, som hun kan lugte og reagerer på ...
    Eftersom katten ikke virker helt tryg, ville jeg, udover urintjek og ekstra bakke, nok også give Feliway, Bachs eller Zylkene en chance.
    Håber det bare er en ekstra bakke, der skal til, så I hurtigt og nemt kan få løst problemet. Det er set før, at det bare var det, der skulle til.


  • #12   19. jul 2010 Hejsa igen. Jeg har fået en tid ved dyrlægen i morgen klokken 10 for at få hende tjekket op om der skulle være noget fysisk galt med hende. Prøver samtidig de andre forslag også, og så håber jeg virkelig at det snart er slut med at hun tisser alle vegne..

  • #13   19. jul 2010 Så har du i hvert fald gjort hvad du kunne. Jeg håber og tror på at det snart går i sig selv igen. Kattetis er træls.

  • #14   20. jul 2010 Hej smiley Ville lige give jer en opdatering på hvordan det gik ved dyrlægen. De undersøgte hendes urin og den var normal, men de mente det var stress og at hun måske kunne have ondt når hun skulle af med urin, så hun har fået noget smertestillende og så har jeg købt feliway til stik kontakten. Samtidig har hun fået noget mere ro, og det virker til at have hjulpet på det. Men puha det var en dyr fornøjelse, men alt for at min lille skat kan få det bedre igen.

  • #15   20. jul 2010 Tak for tilbagemeldingen smiley
    (Men jeg ville alligevel sætte en ekstra bakke frem til hende).


  • #16   20. jul 2010 Det gør vi også :). Skal bare have en købt. Fik det ikke gjort idag for vi kunne først hente hende efter kl.15, men hun er inde på værelset lige nu hvor der er dejligt roligt og så kigger jeg til hende hver halve time smiley Det gik overraskende godt med at få det smertestillende i hende for sidst var det en kamp at få hende til at spise det, men denne gang var det meget nemmere smiley

  • #17   21. jul 2010 Hvad mente dyrlægen så kunne være årsag til at det kunne gøre ondt på hende at tisse?

    Og tak for opdateringen.


  • #18   21. jul 2010 At det kunne være stress betinget blærebetændelse, og at det var derfor det kunne gøre ondt. Det var da så lidt smiley Synes i fortjente en opdatering når i nu har været så søde at komme med så mange gode råd smiley

  • #19   21. jul 2010 Nå sådan. Jeg troede faktisk, at man kunne se noget i urinen, selv om blærebetændelsen var stressbetinget.

    Sørg for at hun får masser af væske, så blæren bliver skyllet godt igennem. (Fx er kogt kylling eller hvidfisk med kogevandet et hit hos mange katte).

    God bedring med hende. Håber du snart kan opdatere om en renlig kat.


  • #20   21. jul 2010 Mange tak ja jeg fik også at vide at jeg skulle give hende masser af vand og vådfoder som indeholder meget vand for at hun får skyllet blæren igennem smiley

    Jeg skal nok komme med en ny opdatering om nogle dage hvor jeg har et bedre overblik smiley


Kommentér på:
Urenlig kat, som ellers altid har

Annonce