{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.075 visninger | Oprettet:

hjælp...købt MEGET sky kat. {{forumTopicSubject}}

kære HG


vi håber der er nogle der har nogle gode råd. og evt kan give os lidt vejledning.. smiley

vi har købt 2 norske skovkatte katrater..

den ene er sød og kælen, og kommer når man kalder. kan på ingen måder mærke han er flyttet ind i nye omgivelser eller ny familie..han opføre sig som hvis han havde boet her hele sit liv..

det straks værre med den anden som er fra samme hjem.

han er MEGET sky, bare man nærmere sig ham, stikker han halen mellem benene og stikker af under bordene, eller sengene.

hvis man endelig får fat i ham og kæler med ham, bliver han helt stiv i kroppen og nyder det slet slet ikke..
MEN han kommer om natten, og er knap så sky. der kan man få lov at røre ham, hvor han rent faktisk nyder det.. !!

jeg er ret forvirrede. og forstår det ikke.. og vil så gerne have løst problemet.. smiley

begge drenge er renracet norsk skovkat med stamtavle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp...købt MEGET sky kat.
  • #1   16. aug 2010 Hvor længe har du haft dem? Måske skal han bare ha lidt mere tid til at lære jer og omgivelserne at kende smiley

  • #2   16. aug 2010 han var osse sky da vi var oppe og se dem, men der sagde ejerne at det kun var fordi der var nye folk. og da vi så hentede dem, havde de rigeligt svært ved selv at fange den.. det stadige første uge. men tænker det jo burde blive bedre dag for dag.. men tværdigmod det bliver værre og værre

  • #3   16. aug 2010 Tror bare den skal have længere tid, så var det også med mine, den ene er mere reserveret , og krævede lang til førden ville kæle lidt, den vil bare ikke bære

  • #4   16. aug 2010 Hmm ved ikke hvad du kan gøre... tror du blir nødt til at prøve ikke at tvinge ham til noget... lade ham selv komme, og snuse og hvad han ellers vil... Så han lige så stille kan vænne sig til det hele... Men selvfølgelig snak en masse til ham så han ikke føler det kun er hans bror der får opmærksomhed... Og så se om det med tiden blir bedre smiley

  • #5   16. aug 2010 det osse det vi primært har gjort.. syntes bare det er mærkeligt at der kan være så stor foreskel på dem.. smiley

    men må håbe det løser sig på et tidspunkt.


  • #6   16. aug 2010 Altså min kat var sky i over 3 måneder før den var helt tryg ved alting .

  • #8   17. aug 2010 Enig med R.B.

    Tid, ro, tålmodighed, respekt og evt. Feliway (den til stikkontakt).

    Se i øvrigt denne tråd
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=78278


  • #9   17. aug 2010 Du får ikke noget godt ud af at tvinge katten til kontakt - det skal nok komme af sig selv, så giv tid og væbn dig med tålmodighed.

  • #10   17. aug 2010 den med at vi er mindre truende når vi ligger ned er faktisk god nok. Chester var også bange for min far i starten fordi han er en stor mand, men en dag fandt han på at lægge sig på gulvet og der gik 3 min så stod chester og bumpede hoved med ham og nussede, så det kunne være et bud at gøde det til en vane at ligge på gulvet og se fjernsyn og på den måde give ham muligheden for at komme til dig.

  • #12   17. aug 2010 min den ene kat var også sådan da jeg købte hende , men nu er hun ret kælen , men kun når det passer hende og på hendes præmisser . det er vigtigt i giver katten tid feliway i stikkontakterne de første par mdr , og når katten endelig kommer så ros den og nusse og kæle , det der med evt og jage den eller lignende vil bare have den stikmodsatte effekt .
    i kan evt sætte jer på gulvet nogle gange med legetøj feks mus med en snor i de der pinde man kna købe , det kan de ikke modstå .


  • #14   17. aug 2010 Vores Sofia er også meget sky og virker meget sådan opfarende. Det er dog blevet bedre og vi kan sagtens finde ud af at sidde på sofaen sammen smiley giv ham tid det kan være det kommer men ellers læg ikke press på ham, det hele er meget nyt. Feliway fungere også godt hos os, de ser sådan helt doppet ud nogle gange og snuser efter den gode duft smiley

Kommentér på:
hjælp...købt MEGET sky kat.

Annonce