{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Race? {{forumTopicSubject}}

jeg har denne lille mis Tiger... som min mor fandt en nat ude på arbejde, forladt på en mark..

Jeg syntes at der er noget over Tigers kropsbygning, markeringer osv, der gør, at jeg ikke tror hun er helt almindelig blandning...

Havde engang en mistanke om at hun var en race (kan slet ikke huske hvad det var pt)... men efter at have set visse Europé'er så kilder det lidt min nysgerrighed..
Jeg kan finde ligheder på nogle punkter.. der er specielt en Europé som jeg syntes ligner min Tiger, både i markeringer/aftegn og i kropsbygningen.

Tiger har et lille hoved, lidt langt i det, meget store ører.
istedet for streger, har hun Pletter på kroppen... ikke noget jeg forbinder med en alm. huskat?

Mener evt at det var denne race (Europé) jeg engang tidligere har spurgt om Tiger kunne være en blandning af, eller evt en ren?
Er der nogle der ved noget om hvad de specielle kendetegn ved netop denne race er?

På forhånd tak

Missen det drejer sig om kan findes under min bruger (se Tiger)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race?
  • #1   20. jan 2006 link til Tiger her:

    (link fjernet)


  • #2   20. jan 2006 Ved det ikke men vil tro Tiger er en ganske almindelig huskat..


  • #3   20. jan 2006 He.. tak for svaret..
    jaeh har selv oprettet hende som Blandning, da jeg jo slet ikke kender hendes racer..
    Men jah.. der blir tit snakket om at der er noget race-agtigt over hende..

    Nemlig specielt fordi hun har pletter istedet for striber, noget jeg ikke har set ret tit ihvert fald.. og netop fordi at hendes hoved er så lille som det nu er.. og aflangt smiley


  • #4   20. jan 2006 Eva K > tjah Tiger er vidst heller ikke et "pigenavn" .. det var kæresten der valgte det, dengang Tiger kom til os som meget lille killing.... vidste slet ikke kønnet dengang :S

    Vildt... det langhårede gen er gået helt over din kat?? smiley
    Altså mht halepelsen og alt det?? Ret sjovt at se... at på trods af at der er så meget Main Coon i hende, at hun så er blevet så korthåret...
    men skøn er hun ihvert fald smiley


  • #5   20. jan 2006 Eva K > det med langhårede og korthårede fra samme kuld, kender jeg alt for godt. Min halvt norsk skovkat, Cleo, var ud fra et kuld på (mener jeg) 6 stk... 2 af dem var korthårede, dog med den tykke underpels fra en norsk.. Sælger spurgte hvis jeg vidste om et kuld kunne have forskellige fædre... mener jeg nu enlig nok at de kan, men kunne jo ikke svare med sikkerhed...!
    Kan jo også bare være, som du siger, det med korthårsgenet der har spillet ind der smiley

    Ih så skal jeg da titte killingerne også smiley


  • #7   20. jan 2006 Sys den ligner en alm. huskat??

  • #8   20. jan 2006 Jaeh... altså race eller ej så er Tiger en dejlig speciel dame med sine egne ideer..

    Men faldt over en kat herinde (der var oprettet som netop europér) og var ved at trille af stolen..
    Tiger er nok en helt alm husket (med mit siameser-held, så er hun sikkert enten ½ eller 1/4 sådan en :P)

    Marianne H > hvis Tiger er med stamtavle eller ej, aner jeg jo intet om... da hun blev fundet overgivet på en øde mark midt ude på landet... hvor hun kommer fra, om hun var blevet væk, smidt der eller hvad, aner vi intet om.. Men tak; det var dejligt at få lidt svar på hvorfor jeg ser nogle der minder så meget om Tiger, af den race smiley

    Cille* > når du siger kraftig bygget? så mener du kropsmæssigt eller hvad? For der er Tiger kraftigere nu, end på de fleste af billederne.. så meget at det nogen gange ser komiskt ud.. hun er ikke fed.. bare.. hmm.. kompakt.. Med hendes lille fine hoved, så ser hun ud som 2 katte i en, til tider, fordi hun har så voldsomt en muskuløs/kraftig krop..
    Den kat jeg sammenlignede med, herinde fra, kan findes om man søger på racen Europér herinde på KG (kunne den ihvert fald før)

    ..men mange tak for svarene smiley


  • #9   21. jan 2006 Cille* > nej det havde jeg ligesom allerede fanget smiley
    Men startede vidst i tråden, med at spørge om kendetegnene ved netop denne race, da jeg aldrig har hørt om den før jeg kom på KG osv... så derfor studsede jeg nok en smule over den beskrivelse du så kom med oveni det jeg var blevet fortalt.. netop fordi vi har haft den diskussion om Tigers kropsbygning her i huset..



  • #10   21. jan 2006 Cille* > Jah efter det andet link , kan jeg sagtens se at Tiger slet slet ikke overhoved er i familie med den race.. nu kan jeg se det du mener med skjoldet..
    Så må den europé jeg har set herinde jo desværre næsten være placeret forkert.. for den har slet ikke de samme aftegninger som dem i linket.. ikke engang tæt på... minder meget om Tigers det den har nemlig..

    Mange tak for linkene Cille* og tak for billeder af racen smiley


  • #11   21. jan 2006 katten jeg reagerede på, lignede min Tiger pige, kan ses på dette link:

    (link fjernet)



Kommentér på:
Race?

Annonce