{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hvordan kan jeg gennemføre foderskifte {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle meget kræsne katte. De vil kun have Royal Canin, helst varianten Persian. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få dem på andet foder og vænne dem til at spise mere vådfoder.

Med en kat som er blevet opereret for PL har jeg nu købt Hills J/D, både våd og tør, men vil kræet æde det?? Neeej!

Coco vejer kun 3 kg og jeg vil virkelig gerne have noget mere sul på kroppen af hende, så har prøvet med foder med mere protein - Applaws og Orijen, men vil hun æde det? Heller ikke..

Når jeg blander det nye med det gamle, så piller de simpelthen det nye foder fra. Det er umuligt at få dem til at spise det.

Jeg er ved at være træt af at det kun er RC der duer, når nu jeg ved at det ikke er den optimale ernæring for dem. Hvordan kan jeg "tvinge" dem til at skifte foder?

Jeg har overvejet simpelthen at tage foderet fra dem i 12 - 24 timer og så kun servere det nye foder for dem når de forhåbentlig er blevet godt sultne. Er det synd? Jeg har læst så meget om, at katte ikke må faste eller gå fra foderet, de kan blive alvorligt syge, så tør snart ikke at "benægte" dem det foder de nu engang vil æde. Hellere at de æder det, end ingenting..

Håber der er nogen som har nogle gode idéer til, hvordan jeg vænner mine missere til bedre foder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan jeg gennemføre foderskifte
  • #1   17. sep 2010 Nu kan persere være ekstremt stædige, så den med at sulte virker ik altid...
    Prøv at blande meget lidt af det ny foder i RC'en og når det er spist kommer du lidt mere i næste blanding og så fremdeles....men vær tålmodig det tager nemlig tid og da de er stædige skal du gå langsomt frem.
    Min gl. perser kom fra opdrætter og var vænnet t Whiskas, jeg bandede over dette og intet fik ham fra det, så tilsidst vandt han og levede 15 år på Whiskas tørfoder alene, en sjælden gang kunne jeg få ham t at spise tun eller rejer....Suk.
    Held og lykke med det.


  • #2   17. sep 2010 Med lidt...mener jeg 5 - 6 stk. foder t at starte med og så hæver du indsatsen for hver gang.

  • #3   17. sep 2010 Jeg har prøvet at blande det nye foder i det gamle - de sorterer bare i det så smiley

    De er simpelthen nogle stædige æsler, når det kommer til det med foder..


  • #4   17. sep 2010 Tænkte det nok.
    Så prøver du din stædighed af, stil 50/50 af foder i skålen og blir der sorteret er det bare ærgeligt....så må de spise det eller "sulte".
    Men vær forberedt på en masse miaven og plagen om foder, og så kan de jo bare gå ud og spise det der er.


  • #5   17. sep 2010 Og det er ik synd for dem. Jeg var det igennem med min gl. perser og havde endda min dyrlægen indover med ideer...men tabte spillet til den stædige mis.
    Prøv i 24 timer og se hvordan de har det.
    Hende på 3kg, prøv evt. at servere lidt killingefoder for hende i nogle måneder, så tar hun på.


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   25. jan 2011 Hvis dine katte er lidt kræsne og ikke vil skifte over på et nyt foder, så skulle du prøve GourMix kattemaden som f.eks. fås her:

    http://www.mypets.dk/shop/kattefoder-160s.html

    Det virker som om kattene elsker foderet, især den variant det hedder Menu Nr. 1. Dåsemaden er også helt suveræn.


Kommentér på:
Hvordan kan jeg gennemføre foderskifte

Annonce