{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.666 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min kat tager livet af os! {{forumTopicSubject}}

hej KG.
jeg og min kæreste har købt en Maine Coon killing. hun er nu 9mdr. og puha hun miauer som en sindsyg... dag og nat. det er dog værst hvis jeg går i seng før min kæreste hun kan holde kime konsert i 3-4 timer i streg...... og det er alså til at blvie skør af. og så begynder hun igen ved en 06:00tiden om mrgnen. og det står også på i 1-2 timer. og hvis jeg tagr ud til hesten så har kæreste også kan kat der miauer helt vidt.

hvad kan vi gøer ved det?

Håber i kan hjælpe....

mvh Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min kat tager livet af os!
  • #2   13. dec 2010 Er hun neutraliseret?

  • #3   13. dec 2010 nej det er hun ikke.

  • #5   13. dec 2010 Enig med Donna's Mor, er ret sikker på hun er i løbetid.

  • #6   13. dec 2010 hvor længe er de så det for det her stået på i fler månder!

  • #7   13. dec 2010 det har ca stået på i 6uger

  • #8   13. dec 2010 Jamen, hun kan komme i løbe med 1 uges mellemrum og en løbetid var 7-10 dage.

  • #9   13. dec 2010 Ud over at det sikkert er løbetid, så er katte jo som bekendt natdyr. Jeg har været heldig med de fleste og få dem overbevist om at man sover om natten, men nogen "lærer" det aldrig. Men mon ikke det stopper når hun bliver stereliseret.

  • #10   13. dec 2010 det skal hun selst ikke da vi ønsker at hun skal hve killinger en dag. og er ikke meget for at lave den slags indgreb.

    hun søve også om natten ingen problem men 6 halv7 starter hun men at miaue og så 1-2 timer frem.

    og så hend mod aften så begynder hun igen. og det har stået på i 6uger nu. og hun er ikke syg hun er dyrlæge tjekket for torde det var noget luft veje haløj. da hun tit sider med åben mund!

    men der var ikke noget.

    ville en kat mer hjælpe på det? hun er alene kat og Inde kat


  • #11   13. dec 2010 Måske eller i risikerer at have 2 der larmer.


  • #12   13. dec 2010 Få hende neutraliseret og det kan ikke gå hurtigt nok....

    Det er ikke sundt for en kat at gå i løb så ofte..... Stakkels mis... Må være så stresset og forvirret.

    OG nej en kat mere, vil ikke hjælpe på hendes miaven eller larm om natten.... Mine to katte larmede mere da de var 2 om natten, fordi de løb rundt og legede sammen.....



  • #14   13. dec 2010 okay. men det er jo lige begynde for 6uger siden og hun har væer i løbe tid før, det kunne vores dyrlæge fortælle.
    hun var i løbe sid da hun var 7mdt. og det vr ikke noget og der her ikke væer noget før. men de sidste 6uger.

    vi har også hørt fre naboen at hun miauer meget når vi ikke er hjemme.

    men vi er også flyttet til en ny lejlighed for 4uger siden ca.



  • #15   13. dec 2010 ingen mangel på main coon. hvad mener du med det?

    min farmor har nu haft mange katte gennem lived og de har aldrig fået p-piller og de har heller ikke miauet så meget. da hun var oppe på 16katte var der dog nogle af dem det kom til dyrlægen og blev kresterert. (begge køn) og der var ingen problem. det er der for jeg under mig.

    mat min kat fra ede ene dag til den anden dag kan ænder sig sådan. fra slet ikke at sige noget til at væer en plade spilller du ikke kan stoppe.


  • #16   13. dec 2010 og dyrplager ri ville jeg ikke sige det er da det jo faktisk er ders natur hvis det er løbetid. jeg er godt inde i regler for dyr plager ri og mishandling. så det ville jeg ikke til at diskoter her inde. for det er jeg meget 4kantet... jo mer naturlig jo bedder for mig. og det geller ALLE dyr,

    nåh lige meget. men så længe det ikke er en sygdom eller anden smerte så syntes jeg nu det er helt iornde. bare hun kunne tige stille.

    og som jeg hele tiden har e skrevet så er hun HELT stille om natten det er morgen og aften. og hvis jeg går udne at kæresten går med, og hvis vi begge går. at problemet er.


  • #21   13. dec 2010 "... og dyrplager ri ville jeg ikke sige det er da det jo faktisk er ders natur hvis det er løbetid."

    Ganske rigtigt, men det er IKKE deres natur IKKE at blive parret i en løbetid og bortset fra den mentale stress kan det også skade hende fysisk.

    Normalt går de æg, der sidder parat til at blive løsnede ved en parring, til grunde, hvis hunkatten ikke bliver parret, men har hun gentagne løbetider uden parring, bliver nogle æg siddende, og de udvikler sig ofte til cyster på æggestokkene, og så er hun for det første steril og du kommer af med en "pæn" sum penge hos dyrlægen for at få hende opereret.

    Du opnår også, at der bliver kortere og kortere intervaller mellem løbetiderne, og det sidst befinder hun sig i en kronisk tilstand af løbetid,
    Og jo, mange dyrlæger betragter det som en form for dyrplageri!

    Bortset fra det, ville det under alle omstændigheder være en god idé at give hende en legekammerat.
    De fleste katte - især Maine Coon - trives dårligt med at være alene-katte.



  • #22   13. dec 2010 Hvor ville jeg ønske mig at folk satte sig lidt mere ind i , det at leve med fertile dyr . For så havde vi ikke så mange tråde som dem her , hvor ejer lider overlast pga af deres kats adfærd . Som er en ganske nomal adfærd for katten.Det er så mega synd at den skal går i en ved varene løb, for som R.B skriver ude i naturen bliver de snart parret i hver løb.
    Det er mega stressende for alle parter. Og mest for katten.
    I har selv valgt at i vil leve med en fertil kat , så må i også leve med hyleriet. Det må vi alle som har valgt at leve med en fertil kat også.


  • #23   13. dec 2010 *mega*

    jeg takker for dit svar da kan jeg bruge..

    Men syntes dog ikke helt at der blvie lyttet lige pt. da jeg har forklaret ar hun brøler når en af os går, og når hun er alene hjemme. når vi er i lejligheden så går hun for sig selv på badeværlset eller i køken og brøle/miauer. og så i fler timer.

    HUN ER DYRLÆGE TJEKKET!!!!!!! hun har fået tjek 5gange siden vi fik hende og fik hende da hun var 12uger. så der er ikke noget "skade" inde i.

    bare inde det tage en kedlig dregning!

    hun går også runde men en af mine bamser.

    *megan* syntes du du ehr skrevet lyder meget fornuftig.
    hvad ville du råde mig til at købe som selskab til min mis? (hvilsken race/slags kat, og alder)


    * Donna´s Mor * .
    okay du forstår ikke at man godt ville have killinger på sin kat. det er helt ok.
    men nu er det ikke avl vi snakker om. men killinger til os selv. får hun 8-10killinger så står mine familie der og ville have killinger så hvis det er forkert at lave et hold killinger til en selv og familie så er jeg nok forkert på den. men sådan er det nu. ville helelr lave killinger selv så ved man hvad man får, ar de her det godt som små.


  • #24   13. dec 2010 Heidi * Nu med killinger på Hp´en * .

    ser du nu her jeg læst om katte i næsten 2år før jeg fik vore kat og der stod ikke noget om det der i nogle bøger. så jeg her prøvet at sætte mig ind i aldt om min kat. så det kan du ikke helt sige før man ved det. og vor kan det irreter mig at nogle skrive sådan før man ved om den der laver tråden ved noget om sin kat. hade jeg ikke vist noget som helt okay så er det helt iordne at sige sådan. men blive lidt små iretert over at få sådan en i hoved bare fordi man ikke lige har haft de boger vor det måsek evt står i. beklager jeg ikker her læst det. men man kan ikke vide aldt om kattte. der for er det jo godt hvia man kan spøre her idne og få en ordligt svar. beklager jeg lyder sur nu men jeg er også lidt da det var et enkelt spørsmål og ikke den debat om hvad der er regtig og forkert eller om man ved noget eller man ikke ved noget.

    Beklager jeg her spurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #27   13. dec 2010 tak sus. tekker meget for det.

  • #32   13. dec 2010 Jeg har en maine coon uden tavle og han trives godt med min NFO, men du skal bare prøve at læse lidt om de forskellige racer og finde en der passer personlighedsmæssigt til en MCO, det ku jo være en anden MCO. Kig i markedet herinde og se om der ikke er nogle til salg, eller er der jo dyrenettet, gul og gratis osv osv.

    Jeg vil give de andre ret i det det måske ikk er det bedste at avle på hende da der er massere af uønskede katte der mangler hjem, din familie ku jo få en af dem istedet:) Og ja hvis du vil beholde hende fertil så giv hende p-piller jeg da min NFO hun begyndte at komme i løb var hun meget stresset miauvede konstant og drev mig, Thor og sig selv til vanvid, og efter hun er kommet på p-piller er hun blevet meget mere rolig og kælen:D


  • #34   13. dec 2010 takket meget for de her mer seriøse svar. er gald for der er søde folk til.

  • #35   13. dec 2010 Enig med Mega og Felis.
    Det er faktisk både synd og unaturligt for katten at blive holdt som alenekat og fertil uden at blive parret. Felis er kommer med alle de gode grunde til at neutralisere, og som Mega siger kan løbetider gå hen og blive nærmest kroniske, hvilket kan blive lige så usundt for katten, som hvis den var på p-piller, for ikke at nævne den psykiske belastning.
    Og prøv om ikke en anden ung hunkat kunne vække lidt social glæde. Der skal trods alt en anden kat til at slikke en kat bag øret smiley


  • #36   14. dec 2010 vil lige indskyde noget om naturlighed.oh jeh er en af dem ,der har bl killinger lige nu.hvis du påtænker avl på din kat og vil ha en han,skal du jo bruge p piller indtil hun er gammel nok.for det andet når de har født,går de hurtigt i løb igen og hun skal vel ikk parres med det samme igen.ville tage til dr dyr hvis jeg var dig og få nogen p piller
    mvh anitta


  • Majbritt I
    Majbritt I Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 37
    #38   14. dec 2010 Hej christina D

    Har forståelse for dit problem, da en af mine egne drenge gør lidt det samme, starter kl 5.30 præcis hver morgen:-) Han bliver ved til kl er 7 og vi står op, derefter går han faktisk selv i seng igen, den lille skid:-D
    Har ham mistænkt for, at det er selvskab han savner, for når jeg henter ham ind til os og ligger ham i hans seng og nusser lidt, så falder han til ro. Åbner også lige rullegardinerne lidt op, så han kan kigge ud på fuglene.
    Lang de fleste gange virker det, ellers bliver han ved til hans bror går ud til ham og lige sætter ham på plads:-)
    Så kan godt være, at din savner en anden kat hun kan fjolle rundt med om morgen når i sover og når i ikke er hjemme. Ved da fra os selv, at vores kitter helst ikke vil undvære hinanden:-)
    Vores er ligeledes indekatte også en grund til vi valgte to, så de havde hinanden når vi ikke er hjemme.


  • #39   14. dec 2010 Susan: Det er ikke korrekt. Det er med stor sandsynlighed netop pga. kattens fertilitet og ensomhed, at den opfører sig som den gør.

  • #42   15. dec 2010 jeg takker meget for jesr råd og bud på hvad det kan være. jeg ill vise min kæreste det og tage enu en kontakt til min dr. dyr.

    er glade for at jeg fik nogle godt seriøse svar.


Kommentér på:
Hjælp! Min kat tager livet af os!

Annonce