{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Skal have katte :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Er netop flyttet hjemmefra i lejlighed, 67 m2, og efter en del tænken er jeg nu kommet frem til at jeg virkelig savner at have kat omkring mig og derfor gerne vil have en smiley eller rettere sagt to, for syntes det er lidt synd hvis en kat skal gå alene hjemme hele dagen når jeg er på arbejde, da det jo bliver indekatte,.

Har lige et par spørgsmål jeg håber i vil svare på smiley
-Har tænkt på at få to killinger fra samme kuld, for at være sikker på de kan sammen, MEN hvad er smartest, to hunner, to hanner, eller en af hver? Hannen bliver self. kastreret da den ellers kan finde på at gå og strinte smiley
-har regnet sammen til at det ca til koste 500 kr om måneden at have dem, er det helt forkert eller?:)
-Ellers har jeg tænkt på at købe en masse legetøj til dem, og en af de der huler på en pind, altså smiley .. sådan en de kan hvæse klør på.. andet jeg bør have?
-hvilket kattegrus er bedst? Klumpe eller ikke klumpe? og hvad er fordele/ulemper ved de forskellige ting..

tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal have katte :)
  • #1   21. dec 2010 gpd ide at vælge fra samme kuld. Om det skal være han er hun er ligemeget bare du får begge kastreret eller stereliseret, Hanner er billigst.
    En hunkat der ikke er neutraliseret skal ellers på p píller hvilket IKKE er sundt i længden. Ellers vil du og dine naboer blive generet af opera ca hver anden uge i flere dage og nætter.

    Jeg vil anbefale dig at bruge klumpende, det er nemmere at skifte og køber du noget kvalitetsgrus holder det længere og tager osse lugten meget bedre.

    De 500 lyder meget rigtigt. Husk at sætte lidt i banken til evtuel akut dyrlægebesøg, eller få en forsikring på dem.


  • #2   21. dec 2010 Tak for svar smiley

    Kan to kastreret hankatte godt gå sammen uden at slås?:) Okay lyder godt, ja man ved aldrig der med dyrlæge, bare for et eksembel har vi haft kat i 11 år, han har aldrig kostet os andet end vacc. men her de sidste to måneder har han kostet over 5000 i dyrlæge pga. sammenstød med hvad vi tror er en hund, som så har brækket hans næse smiley
    Så ja en god ide at have en ''nødopsparing'' smiley


  • #3   21. dec 2010 Herhjemme startede vi med én kat, men har siden fundet ham en legekammerat, og kan klart se forddelen ved at have to, især som indekatte, som du selv skriver..
    Vores er begge af hankøn og de tumler rundt og leger rigtig godt sammen, men har ikke prøvet at have andet, så det kan jeg ikke rigtig svare på:)
    men ellers synes jeg 500 kr. lyder meget fornuftigt, dog skal man, som Marianne N også skriver, huske at tage hensyn til dyrlægeregninger, som hurtigt kan ødelægge et fint budget, så det er en god ide at lægge lidt penge til side til doktor-besøg..
    mht. kradsetræ, så er der mange katte, som vil blive glade for et kradsetræ, som kommer lidt op i højden, evt. med køjer på, de er nemlig super hyggelige at putte i smiley
    Legetøj kan man også hurtigt købe sig fattig i, men det, der er bedst herhjemme er kaninører, minkhaler og lignende.. og så er den nyindkøbte påfuglefjer til 2,50 kr. fra søstrene grene altså også vildt spændende smiley


  • #4   22. dec 2010 Ja 2 hankastrater kan sagtens leve sammen og især hvis de kommer fra samme kuld. Jeg har 2 på henholdsvis 10 og 13½ år og de er bedstevenner. Selv om de begge er glade for alle nye katte der er kommet til og osse tager sig af selv meget små killinger, ender det med at de sover sammen. Så du kan roligt vælge 2 drenge.

Kommentér på:
Skal have katte :)

Annonce