{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Update (såret kat) {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Ja, lovede lige at komme med en update på min igårdags oplevelse, da jeg fandt en skræmt og såret hunkat bag mine skraldevogne. ( http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=84538) - link til tråd.

Ja, ved snart ikke hvor jeg skal begynde henne?.
kan begynde med, at jeg fandt frem til, hvem ejeren af hunkatten var. Det var en ung mand, som er soldat og er uderejst, og har været det siden første december. Hvem der har eller måtte skulle tage sig af katten imens ved ingen. Hans naboer kunne kun fortælle, at de vidste han skulle være ude af landet fra første december til og med 14 januar.
Hvad angår hunkatten, så blev hun igår aflivet ved dyrlægen. Trods jeg havde bedt dem vente, da jeg jo så inderligt havde håbet på en lykkelig slutning, og at ejeren kunne tage sig af det lille pus, som vidst nok mere end bare lige almindeligt havde behov og brug for hjælp.
Men nu har hun fået fred. Hun var syg, meget syg!. Dyrlægen sagde, at hvis hun havde kommet sig efter indre skader (sikkert pga. hun var blevet påkørt eller hvertfald ramt, for hun havde indre blødninger). Men ja - hun var simpelthen altså for tynd, og dyrlægen sagde hendes chancer havde været meget små. I mit hovede lyder det lidt voldsomt. - for ja, hun var godt nok såret, men syntes nu alligevel at da jeg så hvor meget hun ville ha kontakt, da hun så mig, så troede jeg faktisk hun blot var (mindre men selvfølgelig alvorlig såret) men ikke mere, end det kunne ha været klaret ved en omgang grundig dyrlæge behandling og masser af kærlighed/omsorg. Men nej,... Nogle gange er det jo naturens gang. Det siger min mor hvert fald. Men lige nu, der sidder jeg blot med en klump i halsen, og syntes bestemt ikke naturens gang er OK!. De sidste dages mange hændelser viser blot, at verden kan se fæl og knap så pæn ud. Ak ja..

Tak for jeres støtte og råd/vejledning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update (såret kat)
  • #1   28. dec 2010 Utroligt at man bare kan rejse fra en kat, så længe!

    Men "godt" den fik fred smiley


  • #2   28. dec 2010 Ja jeg forstår det heller ikke!
    For mig virker det helt henne i vejret. Men det var hvad naboerne kunne fortælle. At de vidste hunkatten tilhørte ham, men hvem der har skulle passe katten imens, det ved ingen. Og håber da vel gud ikke, at han havde forventet/troet katten kunne ha klaret sig selv fra han rejste til 14 januar, hvor han skulle komme tilbage?


  • #3   28. dec 2010 Men det godt hun har fået fred nu ja. Selvom jeg jo så inderligt havde håbet det kunne være undgået det her med aflivningen. Men så længe hun ikke mere lider, det er det som tæller.

  • #4   28. dec 2010 Jeg håber du kimer på hans dørklokke den 14. januar med en regning i hånden?

    Han kan faktisk meldes for omsorgssvigt. Så sørg for at ha' på skrift hvad der er foregået.

    En skadet kat i så dårlig kondition tor jeg man gør en tjeneste ved at aflive.


  • #5   28. dec 2010 Du kan være evig bevidst om Lis, at jeg pr. 14januar står ude foran hans dør. Regningen er jeg som sådan ligeglad med - det mere det, at jeg forlanger forklaringer på hvad der lige er sket?!. - for det ER omsorgssvigt, helt sikkert. Og skulle katten ha været passet, så virker det stadig mystisk det hele. For katten har været ude i nogle dage, og den har ikke haft mad eller husly - eller husly kan jeg så ikke sige noget om, men meget tyder på at hun har været ude i nogle dage.

  • #6   28. dec 2010 Og at se det stakkels kræ og det hun havde været udsat for, det var bestemt ikke sjovt! Så jo, han kan fint forvente et besøg fra mig!.
    Og har dyrlægen med bag mig til at støtte. Har frakturen, regning og alt på skrift som kan fremvises og dokumenteres .


  • #7   28. dec 2010 Du skal kun være glad for, at dyrlægen valgte at aflive hende allerede i går.
    Han gjorde det helt sikkert af hensyn til katten - for at skåne den for de lidelser og smerter, han som dyrlæge har vidst, den må have haft.
    Nogle dyrlæger ville måske have ventet for derved at kunne skrive mere på regningen, og det gjorde denne heldigvis ikke.

    Jeg håber, du nåede at få taget et godt billede af den.
    Vis ejeren det, FØR du fortæller nærmere, og spørg, om det er hans kat, som naboerne siger.

    Han vil ellers kunne påstå, at katten ikke var hans, men en der ligner.




  • #8   28. dec 2010 Puha sikke en omgang! Stor respekt til dig som tog sig af katten. Nogle mennesker ville desværre have været ligeglade...
    Jeg "håber" at der har været nogle til at passe katten og så den er løbet ud for dem eller noget i den stil... Kan næsten ikke tro at nogle mennesker bare regner med at den lige kan passe sig selv mens man er væk....


  • #9   28. dec 2010 Respekt for at du vil konfrontere ham med det, jeg mener osse det er omsorssvigt i en sådan grad at han ikke burde kunne få dyr igen.... håber den lille mis har det godt i himlen nu og godt at du handlede og tog den til dyrlægen...

    stort knus til dig


  • #10   29. dec 2010 Syns du har gjort et godt stykke arbejde med at finde ejer og redde katten. Det har været for hendes bedste at hendes rejse sluttede nu..

Kommentér på:
Update (såret kat)

Annonce