{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

michelle
michelle
Tilmeldt:
1. jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17

British shorthair - killinger {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe villet have en british shorthair, og nu har vi købt hus og får plads til én. Jeg er opdrætter af chihuahuaer og har længe gerne ville opdrætte katte. Jeg ved alt om det at udstille dem, tjekke dem for sundheds relaterede sygdomme osv. Men er de til at komme af med igen..? Altså killingerne når de er vaccineret, fået ormekur med stamtavle osv..

Håber der kommer nogle brugbare svar..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  British shorthair - killinger
  • #1   1. jan 2011 Du glemte en ting - at neutralisere dem inden de flytter hjemmefra.

    Om de er til at kome af med - det kan du se på opdrætternes eller BB klubbens hjemmside


  • #2   1. jan 2011 Det er pt rigtigt svært at komme af med killinger uanset race, men der er selvfølgelig altid nogen racer der er nemmere at komme af med end andre. Det handler om mode, desværre. Sælg altid dine katte neutraliseret så du ikke risikerer at dine evt killinger bliver et redskab til blandingskillinger og/eller BYB.

  • michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #3   1. jan 2011 Ja det har jeg godt nok læst at mange sælger dem neutraliseret.. Det gør man jo bare ikke i hunde verdenen, så tænkte ikke lige over det. Men nogle må da også sælge ikke-neutraliserede... ??

  • #4   1. jan 2011 Ja helt sikkert. Personligt vil jeg ikke sælge en fertil kat til en der ikke var registreret opdrætter. Grunden dertil har jeg beskrevet i mit sidste indlæg. Der er alt for mange der avler killinger på må og få og sælger dem uden stamtavle. Jeg finder det dybt forkasteligt, især hvis det er racer der døjer med alvorlige genetiske arvelige sygdomme, at man bare sælger potentielle avlsdyr til alle og enhver. I min verden har man et stort ansvar som opdrætter og man bør værne om den race man nu engang har valgt at opdrætte.

  • michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #5   1. jan 2011 Marianne: Jeg har nøjagtig samme holdning som dig. Nu når jeg opdrætter sunde, raske og racetypiske chihuahuaer og bruger styrtende med penge på det løber det mig koldt ned af ryggen når jeg gang på gang ser chihuahua uden stamtavle som bliver stor avlet på uden nogle som helst former for tests eller videre overvejelser over hvorfor andet end "jamen min hund er så sød"

    Jeg vil nu kun have en enkelt kat (måske 2) og vil ikke avle som sådan. Men et enkelt eller to kuld kunne jeg godt tænke mig. Og så skal det selvfølgelig også foregå på den rigtige måde.. Så derfor vil jeg jo gerne have en fertil hunkat.


  • #6   1. jan 2011 Michelle vi er helt enige, det er skrækkeligt med alt den avl på alt der har 4 ben, men det sker desværre hver gang der går mode i en race, hvad enten det er hund eller kat.
    Var jeg dig ville jeg besøge en masse udstillinger og tage kontakt til dem der udstiller briter og ad den vej finde ud af hvem der har gode katte. Så er det da ikke umuligt at du vil kunne få etableret nogle gode kontakter og ende op med en fertil hunkat. På sin vis har du jo kendskab til opdræt og det er selvfølgelig et stort plus i min bog.
    Held og lykke med det.


  • Jette K
    Jette K Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #7   3. jan 2011 Har man en del ønsker til et nyt hjem, så er min oplevelse at det ikke er let at sælge brite killinger for tiden.

    For ca. 1 år siden var der rigtig mange killinger til salg - jeg tror en del opdrættere har opgivet eller skåret ned for der er lidt mindre killinger der søger nye hjem, men det er stadig ikke let.

    Antallet af opdrættere steg voldsomt på få år og det har sat sit præg på forskellige måder at det gik så hurtigt.


  • #8   3. jan 2011 Killinger er ikke nemme at komme af med for tiden, jeg ved ikke hvordan det er med britterne, men f Europé ligner rigtig meget en huskat, og folk gider bare ikke betale penge for en racekat når de kan købe fra gårdman jørgen til 0-500 kr smiley

  • #9   3. jan 2011 Jeg tror det er generelt for alle racer, at det er sværere at komme af med killinger. Internaterne har osse det sidste års tid været propfyldte og mange må desværre aflives. Ville ønske at nogen af dem der for tiden bare vil have kuld for sjovt eller fordi det er yndigt tog det med i deres betragtninger.

Kommentér på:
British shorthair - killinger

Annonce