{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Maria L
Maria L
Tilmeldt:
27. okt 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47

1 eller 2 katte {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er på udkig efter en kat .. eller måske to..

Jeg har hørt fra flere sider at katte er meget arts-sociale, dvs. de har ikke nok den samværd de får fra mennesker og andre dyr (fx. hund).. Dette betyder ikke at de ikke kan "leve uden" en anden kat i hjemmet, men de har det bedst med en artsfælde ...

Hvad er jeres erfaringer med dette ?

Vi har i familien altid kun haft en kat af gangen, og den har trives fint. Nu har min moder en huskat og en labrador og de er som søslende...

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 katte
  • #1   17. feb 2011 Jeg startede ud med at ha en kat og det fungerede også fint men nu har jeg flere og synes faktisk det er nemmere at ha mere end en...specielt hvis det er indekatte har de stor glæde af hinanden.

  • #2   17. feb 2011 Jeg har 1 og har prøvet med 1 ekstra, og det fungerede overhovedet ikke. Hun har det helt sikkert bedst alene.

    Hvor imod min gamle hankat havde det bedst med at vi fik en ekstra....

    Så jeg ville starte med 1 og hvis jeg så følte at den manglede noget ville jeg prøve med en ekstra... smiley


  • #3   17. feb 2011 eller du kan give mine to huskatte et nyt hjem... De har det super sammen.

  • #4   17. feb 2011 Jeg vil klart anbefalde 2.. Jeg startede selv ud med en, og fik så en mere senere, og nøj hvor blev den første kat lykkelig over at have en at bo med som var ligesom ham.. Han livede helt op igen smiley

  • #5   17. feb 2011 Jeg startede også med en killing som så var alene i et par måneder. Så spurgte jeg mig for herinde og blev anbefalet at have en mere. Det fik jeg lige før jul og JA - jeg synes også det er meget nemmere at have to. De nyder hinandens selskab og jeg er ikke helt så påkrævet i aktiveringsøjemed som før ...
    Sammenføringen gik fint her (efter at jeg dog var grædefærdig første dag, fordi de sloges som vilde), men allerede 2. dag var det meget bedre og efter 3 dage var det som om de altid havde været sammen smiley


  • #6   18. feb 2011 Jeg startede også ud med en kat og fik senere hen en mere og en mere. Så tre i alt. De har det rigtig godt sammen, leger og putter sammen. De er så også udenfor og løber rundt efter hinanden og passer på hinanden mod de andre katte som kommer ind i deres have.
    Jeg vil klart anbefale at to katte. Og hvis du ikk har en endnu, så kan du måske finde et søskendepar, en han og en hun, de kender allerede hinanden så der ville ikke være nogle problemer med slåskampe. Men den ene skal så også kastreres eller steriliseres for at undgå killinger. Men vil du gerne opleve at have killinger så få dem fra forskellige hjem.


  • #8   19. feb 2011 Jeg tror katte er lige så forskellige som mennesker. Jeg havde også en huskat som levede det søde liv (ud og ind som det passede ham) Jeg købte så en Kenzo som er MC og han skulle være i kattegård. Han kiggede selvfølgelig meget efter huskatten når den kunne gå hvor det passede den og jeg fik ondt af Kenzo. Jeg købte mig en MC pige som er meget social anlagt. Men Kenzo... Han kan ikke fordrage hende. Huskatten måtte jeg af med efter vi flyttede for vores nye nabo (HOLD NU GODT FAST - fik ødelagt sin bil når min store dreng hoppede op på den !! Så nu har jeg kun de 2 MCére og rewa elsker selskab og Kenzo har bare nok i sig selv -desværre

  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 47
    #9   19. feb 2011 Mange tak for jeres gode besvarelser ! smiley

    Jeg har en Chihuahua, som går og småkeder sig, og det er EN af grundene til at jeg gerne vil have kat.. Altså som selvskab til hende...

    Jeg har lidt den forventning, at hvis jeg købe en killing vil sammenføring ikke være det store problem. Ikke at de ikk kan have behov for at markers sig (begge to), men jeg vil da mene at det vil gå lidt nemmere smiley
    - min hund er i øvrigt meget glad for katte, og har et super moderinstikt, så jeg håber også at hun vil tage pænt i mod killingen, og passe lidt på den .. smiley


Kommentér på:
1 eller 2 katte

Annonce