{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.767 visninger | Oprettet:

Cornish rex, devon rex, sphynx?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg overvejer lidt at få mig en kat til selskab til min lille hårløse hund. De racer i overskriften er nogle af dem, jeg har kig på.

Synes de alle minder meget om hinanden. Især Devon- og cornish rex. Nogen der kender forskellen på de to racer? Synes de ligner hinanden meget af udseende, men hvad med sindet?

Jeg skal have barn om en måned, så skal jo også være en kat, der vil være god til både min lille hund og et barn smiley Umiddelbart er jeg nok klar over, at alle racer sikkert ville kunne med både hund og baby. Men kunne jo være, en var bedre end en anden smiley

Håber der er nogle kloge kattehoveder, der kan hjælpe smiley

Og ja, en af grundene til, jeg også tænker på disse tre racer er, at jeg ikke ønsker en kat, der fælder... Ikke pga. allergi, for ved godt ingen af dem er specielt allergivenlige, men jeg gider bare ikke have alle de hår i mit hjem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cornish rex, devon rex, sphynx??
  • #1   27. feb 2011 Fælles for alle af de nævnte racer, er at de har godt af en kattekammerat, da de er meget sociale - ikke kun overfor mennesker, men også artsfæller. En hund kan bare ikke det samme som en katteartsfælle, og det ville måske være mere relevant, at anskaffe sig en hund fremfor en kat.

    Jeg kender ikke så meget til REX-typerne, men Sphynx'en skal jo vaskes, da den ellers "fælder" med "sved", dvs. at du får brune pletter på møbler, tøj osv. Det er måske heller ikke særlig ideelt når der er en baby på vej. En baby vil i den grad også tage meget af din opmærksomhed og dermed er der ikke så meget fokus på katten og da den heller ikke kan kompensere sit behov hos en artsfælle, er det jo heller ikke en ideel situation.


  • #2   27. feb 2011 Ved godt en sphynx skal vaskes, det skal en hårløs hund altså også.

    Jeg ved godt, hvad dyr har behov for. Jeg har altså haft kat før, og det er ikke lige i morgen, jeg står og skal have kat. Kan være det først bliver om et halvt eller helt år. Og i øvrigt overvejer jeg også at få to katte på en gang.

    Er som sagt bare interesseret i at høre noget om racerne. Kan ikke rigtigt bruge din mening om, hvor vidt jeg har tid til en kat eller ej, det kender du hverken mig eller min situation nok til at udtale dig om smiley

    Er som sagt bare interesseret i at høre noget mere om racerne, udover hvad man kan læse på nettet osv. smiley Og meget gerne forskellen på cornish- og devon rex smiley


  • #3   27. feb 2011 Egentlig er jeg ligeglad med hvor meget erfaring du har med katte, men udtaler mig efter hvad der er relevant for, at kattene har de optimale forhold jf. hvad du skriver i dit første indlæg.En kat skal efter min mening aldrig fungere med det formål, at den skal agere selskab til en hund, da katten som oftest er taberen i den sammenhæng.

    Forskellen på racerne kan du læse på: http://www.rexsphynxklubben.dk/news.php


  • #4   27. feb 2011 Prøver lige igen igen...

    Jeg kender godt den hjemmeside, har læst det meste på nettet efterhånden smiley Jeg er bare interesseret i at høre fra nogle, der evt. selv har begge racer eller kender racerne personligt.

    Gider sådan set ikke diskutere om, hvad du mener, du kan læse ud fra mit indlæg. Man kan ikke læse alt på skrift, og du kender mig som sagt overhovedet ikke. Jeg vil heller ikke kun have kat for at den skal være selskab, men alt dette er sådan set irellevant. Er ikke derfor, jeg har skrevet det her indlæg, for så skulle der da stå meget mere...

    IGEN, søger bare nogle, der har erfaring med racerne personligt og kan fortælle mig lidt om dem smiley


  • #5   27. feb 2011 Jeg har Devon rex og kender både sphynx og cornish rex privat fra andre i min omgangskreds.

    Sphynx er extreme på alle leder og kanter. De kræver rigtig rigtig meget opmærksomhed fra sin ejer, da de nærmest er som små "babyer". De skal som anden bruger skriver vaskes (som du også kender fra din hund), men de fedter meget (nogen mere end andre), og hvis du ikke ønsker "svineri" vil jeg umiddelbart ikke tænke at sphynx er godt valg. De fedter som sagt på sofaer, tøj mm. Også selvom de jævligt vaskes.

    Devon og Cornish er forskellige, både meget af udseende, men også personlighedsmæssigt.
    Jeg oplever Devon som lidt mere "fanden i voldsk"
    Begge racer er meget meget aktive katte

    Alle 3 racer er meget aktive, kræver meget kontakt til sit/sine mennesker, og vil udfra min mening også have bedst af en kattekompis smiley
    Både Devon og Cornish fælder i øvrigt også, og det har jeg altså også set i voldsom grad i en fælletid hos en devon - men der er naturligvis ikke de lange dækhår.

    Jeg har oplevet at alle 3 racer trives rigtig godt med hund, fordi de er ekstremt kærlige og "modige".

    Mht. aktivitet - jeg skriver det fordi, det skal man altså være klar over.
    Mine er med mig OVER alt. Vi snakker: under dynen og oven på hovedet af ´´en når man sover, på skulderen når der laves mad og sættes hår ved spejlet, og på skødet lige så snart de ser menneskets rumpe i et sæde smiley
    OG sågar med på toilettet mv smiley

    De kravler på skabe, hylder, karme, reoler, døre på toppen! Ja alle steder, og det ligger meget i deres natur at konstant kunne komme op i højde.

    Dette er mine personlige oplevelser af racerne, og det er dem jeg ser du spørger til, da du har læst de gængse racebeskrivelser smiley

    Held og lykke med hvad end du beslutter smiley


  • #6   27. feb 2011 Maibritt for satan da man skulle jo nødig gå lidt uden for emnet da nej PUHA, så bliver TS sq mobset,



  • #7   27. feb 2011 William og Viggos mor: Tusind tak for dit indlæg smiley Rart at høre fra en, der kender lidt til alle tre racer, lige det jeg søgte smiley

    Altså, jeg synes jo kun, det er dejligt, de er med i alt og er meget aktive smiley Er jo ikke en doven kat, jeg leder efter, som bare sidder på sin flade smiley

    Mht. fældning, så er jeg jo nok klar over, at alle dyr med pels vil fælde til tider smiley Men det er, som du nævner, de der lange dækhår, jeg godt kunne være foruden smiley

    Lyder godt, at du har erfaring med racerne og hunde smiley Min lille hund havde rigtig meget glæde af en af mine tidligere katte, faktisk en utrolig aktiv kat, som var overalt. Men de legede sammen, som om de begge var katte. Det var virkelig fantastisk smiley Altså, min hund leger faktisk bedre med andre katte end hunde smiley Måske fordi hun er vokset op med katte smiley


  • #9   28. feb 2011 Du er altså også meget velkommen til at komme forbi og møde mine drenge live smiley
    De er meget eksemplariske smiley


Kommentér på:
Cornish rex, devon rex, sphynx??

Annonce