{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.740 visninger | Oprettet:

børste en langhåret kat??? {{forumTopicSubject}}

hej

jeg håber i lige vil hjælpe mig lidt med lidt gode råd og evt. link til gode film om hvordan man børster langhåret katte.

jeg er akut plejemor i 4 mdr. for en langhåret misser. og en langhåret misser skal jo have håret børstet smiley

så hvordan gør jeg lige det???
det skal siges at misseren er lidt sky, og misseren er ikke helt tryg ved mig....

så kom gerne med de gode fif smiley

på forhånd 100000 tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børste en langhåret kat???
  • #2   4. mar 2011 IIHHHH TAK smiley

    jeg har jo hårløse så jeg ved ikke en dyt smiley om langhåret katte...

    men ja hun er en norsk skovkat smiley
    rullekam ?? det må jeg lige prøve at google....

    jeg har siddet her og googlet den sidste halve time, og er måske blevet lidt klogere....

    men jeg har et spørgsmål mere.... hvis nu jeg ikke kan komme til at redes hendes ben-mave- bryst, hvor tit skal jeg så gå til dyrlægen og få hende barberet/trimmet??? vil det være godt nok med en gang om mdr.??
    jeg vil jo ikke have det gør ondt på hende....

    jeg beklager min TOTALE uvidenhed om langhåret katte....
    ejeren plejer at børste hende et par gange om ugen, dog mindst en gang om ugen...


  • #4   4. mar 2011 Jeg havde nok valgt den øverste, hvis jeg skulle vælge... Og spørg mig ikke hvorfor smiley Måske fordi den ser bedst ud.
    Held og lykke med det, håber at det kun bliver hyggeligt med plejebarnet.


  • #5   4. mar 2011 Ann V

    det var også mit gæt, men jeg aner virkelig ikke en dyt om det...

    jeg har googlet og googlet...
    og som jeg forstår det så skal man bruge kammen lodret ned i pelsen, ikke noget med at holde den skrå...
    men hvad med på indersiden af benene? eller på maven??

    lige nu så giver jeg den lidt vådkost når jeg reder den, det er simpelhen snyde metoden....
    det jeg bruger er sådan en firkantet børste/kam/dims som er flad med små "søm" på.... og jeg er faktisk i tvivl om den overhovedet er god nok.. jeg tror nemlig ikke jeg kommer i bund med den, som de små "søm" er ikke så lange...


  • #6   4. mar 2011 (link fjernet)

    det er noget a la den her jeg bruger, bare mindre og i træ...

    jeg har haft misser i en lille uge nu, og har kun kunne komme til på ryggen og halen, samt siderne...


  • #8   5. mar 2011 Start med at rede pelsen i spidserne og gå så gradvist nedefter.
    Starter du i bunden, gør du bare eventuelle knuder større.
    Små knuder på maven og i lysken ville jeg klippe forsigtigt af.

    Skift med at rede kroppen og lidt oven på hovedet. Det sidste kan katte nemlig godt lide.

    Og jo, kammen skal holdes lodret. Holder du den på skrå, trækker den i pelsen. Prøv på dit eget hår, hvis du er i tvivl.


  • #10   5. mar 2011 Super mange tak smiley

    det har været til en stor hjælp


Kommentér på:
børste en langhåret kat???

Annonce