{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Perser pige. {{forumTopicSubject}}

I morgen skal jeg hente en perser pige, og hun er ca. 6 år.
Hun har desværre ikke haft den bedste opvækst.
I onsdags spurgte min chef om jeg ikke ville have en perser kat. Mit svar var nej tak, for jeg var ikke til perser.
Men så fortalte min chef en lille historie.
Katten har inden for de sidste 2 måneder været i 4 forskellige hjem. Hun var blevet klippet, for hun havde været udekat på en gård:o( De havde klippet hende på ryggen, men havde stadig store knuder på maven, som ikke er blevet klippet. Nu ser jeg lige hvor mange knuder hun har, for ellers kommer hun til dyrlægen så de kan ordne hende for hår knuder.
Lige nu opholder hun sig på et lille toilet. For der hvor hun er nu, har de nok 15 Chihuahua
som gøede af hende hele tiden.
Hun er også meget underernæret, og har levet af det billige foder fra Aldi.
Men i morgen når jeg har fri fra arbejde henter jeg hende. Jeg har været ude at købe alt det fornødne til den stakkels lille kat. Jeg har købt tørføder til perser, vådfoder til killinger og noget andet vådfoder med lidt fedt i.
Så nu er jeg meget spændt på hvordan mine 2 mcoér taget imod hende.
Planen er at hun får sit eget værelse, hvor hun kan være når vi ikke er hjemme. Så hun langsomt bliver vænnet til de 2 andre katte.
Hvis der er nogle gode råd tager jeg meget gerne imod:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Perser pige.
  • #1   17. mar 2011 Hej Anne smiley

    Hvor er det bare GODT at der findes mennesker som dig smiley stakkels stakkels kat, må jeg spørge om du ved hvad hun hedder ??? eller hvad opdrætteren hedder ??? man frygter jo altid det er en af ens egne....

    sørg for at få hende tjekket ved en dyrlæge så hun kan få en orentlig start og der kan du få nogle gode råd om ernæring så er du osse sikker på hun ikke har orm osv....

    vi opdrætter persere og går på show med gode resultater så har du brug for råd omkring eks pelspleje må du meget gerne skrive eller ringe på 30633020

    held og lykke med hende

    knus Marlene


  • #2   17. mar 2011 Jeg tror desværre ikke, der er nogle som ved ret meget om hende. Men vil prøve at ringe til dyrlægen, når jeg har fået hende. Tror at der hvor jeg skal hente katten, at hun arbejder hos den dyrlæge der har neutraliseret og øremærket hende. Men så vidt jeg kan forstå på damen, er det dyrlægen som bare har lukket katten ud i stalden, efter at hun har neutraliseret og øremærket den:o( Så vil gerne have fat i den stakkels kat.

  • #3   17. mar 2011 Hold da op hvor er mærkelig dyrlæge vedkommende må da vide at en perser ikke trives ude smiley

    ved du hvad farve den er ??? og hvor skal du hente den ??? du må gerne skrive privat


  • #4   17. mar 2011 Anne- Sørg for at isolere hende det første stykke tid, både så hun lige kan komme til sig selv med ALT den flytten rundt, men også for at være sikker på hun ikke smitter dine andre katte med et eller andet...
    Og mere en 3-4 dage, så du kan se om der bryder et eller andet ud...

    Godt du kan tage den lille mis til dig, det er bare så synd sådan noget smiley


  • #5   17. mar 2011 14dage inden hun møder de andre ville ikke gøre noget, så hun kan tage lidt på og ikke stresser mere lige nu...

  • #6   17. mar 2011 Jeg har et pige værelse som ikke bliver brugt pt. Der regner jeg med at hun skal bo. Så vil jeg tage hende ud i resten at huset imens de 2 andre katte er ude. Så hun kan vænne sig til alt det nye, unden der også andre katte. Men er 14 dage ikke lang tid at være lukket inde?

  • #7   17. mar 2011 Anne, hvor er du en skøn person....Godt du findes. Jeg fik helt tårer i øjnene da jeg læste, jeg har altid haft persere og bare tag det roligt, hun skal nok falde t ro med tiden, men der kan gå lang tid alt efter hvor skadet hun er.
    Håber dine mco'er er rolige og tar' godt imod hende.
    Hvis der er vindue i værelset er 14 dage ikke lang tid, hun er ik alene, du må bare gå ind t hende og sætte dig, læs evt. en bog og vis hende at hun er i fred og selv kan bestemme om hun vil tage kontakt...
    Håber du lader os vide hvordan det går....
    Held og lykke.


  • #8   17. mar 2011 Anne- Nææh, ikke hvis du sørge for at bruge tid på hende... smiley Og du tager hende ud når de andre ikke er der smiley
    Så det syns jeg bestemt ikke er længe, man råder til 3-4uger i isolation inden sammenføring... For at være sikker på der ingen sygdom er, og syns det er fint at du tager dine forholdsregler, du henter en kat du ikke aner noget som helst om... Så for dine egen katte´s skyld også, så du ikke ender med 3syge katte...


  • #9   17. mar 2011 Så kan du også tjekke hende´s afføring og tis er normalt...

  • #10   18. mar 2011 Tak for alle de gode råd, som i har givet mig og som hjælper mig meget:o) For planen har aldrig været at vi skulle have den 3. kat.
    Skal holde jer opdateret, også med billeder;o)
    Hvad skal en voksen perser veje?
    Nu kan det kun gå for langsomt, med at blive eftermiddag kl. 16.


  • #12   18. mar 2011 Hvor er det godt der findes nogle som dig! Glæder mig til billeder! smiley smiley

  • #13   18. mar 2011 Håber det kommer til at gå godt, og hun tager det stille og roligt, og er en rigtig nusse-røv smiley
    Du skal selvfølgelig ikke tvinge hende til at komme ud af værelset hvis hun ikke vil, det kommer der ikke noget godt ud af...
    Men når der er gået de 14dage, så lad døren stå lidt åben så hun selv kan bestemme og hun vil ud og hilse på smiley
    Alt muligt held og lykke med det! Og glæder mig til at høre hvordan det hele går!


  • #14   18. mar 2011 En voksen perserpige vejer far 3,5kg t 4,5kg, det svinger efter hvordan de er bygget. Nogle er små og fine, andre er små og let tætte...

  • #15   18. mar 2011 Øhh vejer fra..... skulle der stå....tyrkfejl

  • #16   18. mar 2011 Hun er godt nok en sej lille pige på 2,5 kg. Stine som hun hedder nu, havde ikke været i huset 5 min, før hun begyndte at spise tørfoder.
    Vi havde lukket de 2 andre katte ud, og så åbnede vi døren så hun kunne gå rundt i huset. Hun er ikke bange og gemmer sig ikke. Når vi kalder på hende kommer hun og hopper op på skødet af os. Hun ligget og sovet hos mig i over 30 min. Hun er bare så kælende, og vil meget gerne ligge på skødet af os. Hun spinder også utroligt meget.
    Nu har hun lige fået lidt vådfoder til natmad.
    På mandag bestiller jeg tid hos dyrlægen til hende, for hun har bare hårknuder over alt:o(


  • #17   18. mar 2011 Ja hun er da sej - og heldig smiley Jeg håber det vil gå godt med sammenføringen. Ved ikke om det er nødvendigt, men måske kan en netdør og/eller nogle klude gnedet skiftevis på kattene hjælpe til bedre at acceptere hinanden(s dufte), inden den endelige sammenføring.

  • #18   19. mar 2011 Hvor er det dejligt hun tager det hele så FLOT! Og så flot af jer også! smiley Du kan slet ikke komme til selv at tage de knuder selv? Hvis hun er så kælen, så kan du jo sidde og tage noget hver aften det næste stykke tid, og så bare sørge for at børste og børste....
    Hvis hun alligevel skal være isoleret fra de andre katte de næste 14dage, så kunne du bruge lidt tid på det....
    Dyrlægen ville nok bedøve hende for at tage dem, og det kunne måske være lidt for meget lige nu og her?


Kommentér på:
Perser pige.

Annonce