{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på sphynx og cornish rex
  • #1   15. apr 2011 Hejsa jeg har set priser på mellem 8 - 10000

  • #2   15. apr 2011 Eric N
    Smag og behag kan ikke diskuteres - heldigvis der er noget for alle ...


  • #3   15. apr 2011 Synes de to racer er SÅ charmerende :0)
    Og hvis jeg en dag får råd til det, kunne jeg godt finde på at anskaffe mig en sphynx ;0)


  • #4   15. apr 2011 Uh, Sphynxer er dejlige. smiley Det er Rex-kattene også. Der findes jo også Devon Rex foruden en Cornish (der er sikkert også flere REX-typer). Rex'en kan jeg ikke udtale mig om, men prislejet på en færdigpakket Sphynx, (dvs. at den er neutraliseret, vaccineret og har stamtavle) er mellem 8000 og 12000.

    Det er altid en god ting, at besøge udstillinger og opdrættere af Sphynx-racen for at se om den faktisk er noget for én. Racen kan også være lidt ekstrem rent temperamentsmæssigt.

    Eric N:
    Nu har min Sphynx da både pels og knurhår, så den må da være en ligeså normal kat som din egen husmisser. Det er dog ikke meget pels, men det er der, og det er helt normalt for racen at have pels - især på halen og næseryggen.


  • #5   15. apr 2011 Jeg glemte helt: Har du andre spørgsmål ang. Sphynxen, skal du være velkommen til at spørge. smiley Der er heldigvis andre Sphynx-opdrættere herinde, der sikkert gerne vil svare på alle dine spørgsmål.

  • #6   15. apr 2011 Puha, det var godt nok mange penge da.

    Troede godt nok ikke katte kunne være lige så dyre som hunde, men det kan jeg så se de kan smiley

    Mange tak for svarende smiley


  • #7   15. apr 2011 Smil hvorfor skulle de ikke være så dyre som hunde ????

  • #8   15. apr 2011 Ja det ved jeg faktisk ikke, tror det er fordi jeg kun har haft blandingskatte og en huskat, de koster jo ikke nært så meget som racekatte gør smiley

  • #9   15. apr 2011 Der findes heldigvis andre racekatte, der har en lavere prisklasse. Ikke fordi de er dårligere racekatte, men især Sphynx-racen er dyr i Danmark. En Maine Coon-kastrat med tavle koster mellem 3500 og 5000 kroner, mens en Hellig Birma-kastrat med tavle ligger mellem 5000-6000 kroner. Det er i hvert fald det prisleje, jeg har set, men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at de ikke kan fås billigere eller dyrere.

  • #10   15. apr 2011 jeg har før syntes at sphynx lignede en grillkylling(undskyld), og overhovedet ikke var noget for mig, men tror egentlig bare det var "frygten" for det ukendte, for nu er jeg blevet hel lun på at skulle have sådan en, den dag min MilleMolle ikke er her mere.... Men der går forhåbentlig længe endnu (elsker jo mit pelsdyr) men syntes Sphynx er fantastisk flot....

  • #11   15. apr 2011 Jeg har en ting for nøgen dyr, jeg opdrætter skinny marsvin som er nøgne marsvin med lidt pels i hovedet (de kan dog godt være overbehåret så de har hår div. andre steder og nogengange over det hele) smiley

    De koster os en hel del mere end alm. marsvin, men de er heller ikk så gamle her i Danmark..

    Jeg er os faldet for chinese crested hunden, og jeg vakler mellem og få hund eller kat, det er sååå svært og vælge..


  • #12   15. apr 2011 Louise:
    Jeg er ikke så meget til de hårløse hunde. Jeg synes ikke, at deres hud er særlig lækker og slet ikke sammenlignelig med en Sphynx. Der er bare ikke den samme bløde ferskenhud hos de hårløse hunde eller samme charme. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag.

    Skinny marsvin er også søde. smiley


  • #13   15. apr 2011 Jeg har aldrig haft æren af og røre ved en sphynx før, kun en chinese crested, og han var lækker og røre ved, ligesom skinnyer smiley

    Så man kan os sige jeg er vant til og pleje huden på et hårløst dyr, mine skinnyer skal vaskes og smøres ind i creme, ikke så ofte, men når huden blir nusset smiley


  • #14   15. apr 2011 Ca. 5000 for en Cornish Rex killing. Ca. 6000 kr. med 'fuld pakke'.
    Cornish Rex dog både fælder, bare ikke så synligt, og er IKKE nødvendigvis specielt allergivenlig. Så ville vi ikke se så mange skifte hjem igen og igen netop pga. allergi.


  • #15   15. apr 2011 Det er en underlig indstilling at en hvalp gerne må koste spidsen af en jetjager - den hvalp der der kan flytte hjemmefra når den er 8 uger - og så får hunde mange flere hvalpe end katte får killinger.

    Så killinger burde faktisk værer dyrere - der er flere omkostninger ...


  • #16   15. apr 2011 Lis
    Jeg tror simpelthen, at det skyldes, at hunden har mere anerkendelse og er blevet stemplet som menneskets bedste ven. Du har sikker også hørt sætningen "det er jo bare en kat" før, og det siger vel et eller andet sted noget kattens placering i kæledyrshierarkiet.


  • #17   16. apr 2011 Der er typisk allergenet Fel d1, katteallergikere reagerer på - og det er både i kattespyt og katteskæl.
    Nogle reagerer forskelligt på forskellige racer - nogle tåler f.eks. langhårede bedre. Andre f.eks. rex. Men det gør altså ikke katten mere 'allergivenlig'. En Cornish Rex udskiller akkurat lige så mange allergener som alle andre racer. Den sibiriske kat er den eneste race, der udskiller mindre Fel d1.

    Jeg synes det er brand ærgeligt, at Cornish Rex'en sælges som værende allergivenlig, for det giver en masse unødige kastebolde af Cornish Rexs. Man skal være akkurat lige så meget på vagt mht. Cornish Rex, som hvis katteallergikeren afprøvede sin allergi på enhver anden katterace.

    Cornish Rex skifter også deres pels akkurat som alle andre katte. Uanset om man gør noget ved den eller ej. Hvis man holder en Cornish Rex med hvid pels, imens man har sort tøj på, vil man da også tydeligt se, at Cornish Rex'en fælder som alle andre katte. Man ser det bare ikke på samme måde, fordi pelsen ikke ligger synligt i sofaer og i hjørnerne, den er jo ekstremt fin og temmelig kort.


  • #18   16. apr 2011 Det kommer også an på om man køber med eller uden stamtavle smiley

    Du kan jo hører Hellsus hvad hun gav for hendes smiley


  • #19   16. apr 2011 Atli: Hendes hvad? Er jo 2 racer jeg spørger om smiley

  • #20   16. apr 2011 Er det ikke en spynx hun har? :blush:

    Der findes også don spynx, men dem er der ikke så mange af herhjemme smiley


Kommentér på:
Pris på sphynx og cornish rex

Annonce