{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

Gode råd til en stresset lille missepige søges! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min kære lille Tulle er begyndt at forandre sig en del fra at være en veltilpas kat med krudt i røven og nysgerrighed, til at være fuldstændig vild, tosset, hidsig, aggresiv og nærmest sky overfor menneskekontakt. (denne adfærd har udviklet sig ud over de sidste par uger). Hun laver "ballade" konstant - virker næsten som en trodsig Teenager, der prøver én af?

Der er ikke sket nogle store ændringer i vores hverdag - men hun virker enormt stresset, som om hun slet ikke kan falde ned.. Hun klør utrolig meget i sine ører, ryster ofte hovedet. Derudover mjaver hun en del, når hun går på bakken - men spiser og drikker helt fint som hun plejer.
Hun bliver glad for at se os, som hun plejer, når vi kommer hjem fra arbejde/skole - løber os i møde og mjaver glad. Men det er nærmest også det eneste kontakt, vi kan få.

Hun er "selekat" - er ude 2 gange om dagen i ca. 1½-2 timer ad gangen (alt afhængig af vejr) og gerne på samme tidspunkter hver dag. Hun elsker selen - mjaver glad, når hun ser den, og stiller sig klar til at få den på.
Hun er lidt over 1 år gammel, steriliseret i januar.

Vi har tid ved dyrlægen på mandag (ikke tid før:( )
Men jeg vil meget gerne høre, om der er nogle ting, vi kan gøre for at hun slapper mere af?
Og måske en forklaring? Har vi måske været for "hårde" ved hende, hvis vi er bestemte over for hende? (altså ingen slåen eller skæld ud, men en bestemt tone har vi brugt)

Det var en længere historie - jeg er i syv sind, og det er rigtig hårdt for os alle (især hende tydeligvis). I nat har hun løbet og løbet og løbet rundt i 3 timer - det har hun ALDRIG gjort før..
Håber på hjælp og gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til en stresset lille missepige søges!
  • #1   1. jun 2011 Det skal lige siges, at hun tidligere gerne har villet hygge med os i sengen - "bokser"/masserer ligesom i dynen, det gør hun aldrig mere og kan ikke lokkes hen til os. Hun kommer og hilser på, men daffer hurtigt igen..

    For 1½ måned siden rejste min kæreste til Holland i 3 uger - hun var meget forvirret og "ledte" tit efter ham i dynen, sofaen, stolen osv. Nu hvor han er hjemme igen, kan hun nærmest "skrige" (det er ikke engang mjav), hvis hun ser ham gå rundt udenfor og hun ikke lige kan komme ud til ham.. Da han kom hjem var hun fuldstændig vild og for rundt over det hele smiley
    Tillægger jeg hende for mange "følelser", hvis jeg tror, hun er bange for at han går sin vej eller lignende?


  • #2   1. jun 2011 Det at hun ryster på hovedet kan være øremider eller øreinfektion. At hun miaver når hun går på bakken behøver ikke at betyde noget, men det kan være tegn på urinvejsinfektion/blærebetændelse.
    Så det er meget godt at i har en tid, så hun kan blive undersøgt grundigt. Begge dele kan påvirke hende så meget at hun ændre adfærd. Man skal altid reagere når en kat ændre adfærd. Det er tegn på at der er et eller andet galt.
    Jeg håber på en update når i har været afsted.


  • #3   1. jun 2011 Lyder som om hun har problemer med ørerne....og en sådan infektion kan ubehandlet give problemer af både fysisk og psykisk art.



  • #4   1. jun 2011 Godt at vi har fået en tid ved dyrlægen.. Hvordan behandles de forskellige ting? Øremider og infektion? Jeg er ulykkelig over at min dejlige lille kat er så forstyrret.. Jeg tror hun er meget nervøst anlagt - hun er enormt bange for høje og voldsomme lyde, når hun er udenfor.. Hun er heldigvis i så lang line (6 meter) at hun selv kan løbe ind, når hun bliver bange..

    Tak for gode svar - og I får selvfølgelig en update efter mandag


  • #6   2. jun 2011 Hej Charlotte.

    Det virker til at være meget generende for hende - så måske det er øremider.. Hun er i hvertfald sort i ørerne - jeg har altid troet det var fordi hun var beskidt smiley Stakkels pige!

    Hun har aldrig tisset ved siden af bakken - heller ikke selvom vi lige har skiftet til noget andet grus.. Og er heller ikke begyndt på det nu.. Det er mere hendes "psyke" der er ændret, hvis man kan sige det..

    Ja vi tæller dagene til mandag, fordi det er da forfærdelig synd for hende..

    Tak for gode råd og svar


  • #7   2. jun 2011 Øremider behandles som regel med enten Stronghold eller Advocate. Begge dele udleveres hos dyrlægen. Det puttes i nakken på katte, lige som med andre spot on midler til lopper.
    Er det en infektion, så skal din kat have antibiotika og måske, hvis det er meget slemt, have øret/ørene renset under narkose.
    Begge dele kan være meget svære at komme af med, det kræver nogle gange flere behandlinger. Men desto hurtigere det opdages desto nemmere er begge dele at kurere.


  • #8   2. jun 2011 Okay.. Jeg håber det er forholdvis let at komme af med, så hun kan få mere ro på sig smiley
    Det er dog bedre idag - vi har hygget lidt om hende, været meget stille og rolige omkring hende.. Og det ser ud til at hjælpe lidt..


Kommentér på:
Gode råd til en stresset lille missepige søges!

Annonce