{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.833 visninger | Oprettet:

Er min kat jaloux eller deprimeret? {{forumTopicSubject}}

Hmm.. Jeg har det sidste stykke tid været ret så træt af at Felix, min hankat på 12 måneder, ikke rigtigt gider os mere? Så jeg er begyndt at tænke om han måske er deprimeret, jaloux over den nye killing eller bare er blevet for "gammel" til at nusse, putte og lege med mig..

Førhen kom han ind og puttede i sengen hos mig og ville meget gerne lege, men det er der intet af mere. Nu er han ude hele dagen og hele natten og komme kun når han skal have mad. Han sover til middag inde hos naboen og han gider sjældent lege med den lille killing..

Han virker heller ikke så glad mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat jaloux eller deprimeret?
  • #1   28. aug 2011 Er han kastreret?
    Hvor længe har killingen boet hos jer? Hvor gammel er killingen? Er killingen neutraliseret?


  • #2   28. aug 2011 jaloux er han i hvert fald ikke, det er en menneskelig følelse, som katte eller andre dyr ikke besidder.
    Er han ikke kastreret, så kan noget af forklaringen sagtens ligge der. Men det er sikkert mere fordi han er udekat og dermed kun ser jer som madslaver. Han får sikkert alle sine behov opfyldt ude og det tror jeg ikke ændre sig nu. Nogle katte er bare sådan og ofte kan de på et tidspunkt finde på at finde en ny familie.


  • #3   28. aug 2011 Han er ikke jaloux.. Men mangler måske selskab... kan i komme i nærheden af ham...

  • #5   28. aug 2011 Felix er ikke kastreret og ja, jeg kan godt se nu at det da sikkert er derfor.. Han bliver kastreret om ca 2 måneder, så kan det være han kommer mere hjem igen smiley

    Vores lille killing er 14 uger, en han og han er heller ikke kastreret endnu..

    Vi kan sagtens komme til ham. Han kommer hjem med oprejst knækket hale, og hilser kærligt inden han går ud til maden. Men så gider han heller ikke mere. Grunden til det er lidt træls han ikke vil lege, er fordi jeg gerne vil have ham aktiveret, da jeg synes han er lidt små tyk. smiley

    Jeg tror måske han sover inde hos naboen for at få ro fra den lille engang i mellem, men ville da helt klart hellere have at han kun var her...


  • #6   28. aug 2011 Charlotte.. Forstår godt du vil lege med ham.. Har han vist sig sur på dig..

  • #7   28. aug 2011 Nej overhovedet ikke.. Han lader mig stadig nusse ham og er stadig kærlig når jeg kommer til ham, men han kommer ikke hen til mig når jeg kalder på ham (fx. hvis jeg sidder i sofaen og gerne vil kæle med ham). Han kommer stort set altid når jeg kalder på ham når han er ude. Det er nok bare mig der er alt for "bekymret" he he.. Han er jo en kat - et frit og selvstændigt væsen og det må jeg bare leve med smiley Han er jo ikke killing mere..

  • #8   28. aug 2011 Hejsa, hvis naboerne har lukket ham ind er det klart han ikke er hjemme så ofte mere... De har nok en masse lækkert og spændende der?. Ikke fordi dit ikke er godt nok.. hvis din han kat evt. har væset, eller ligne af killingen, søger han måske nok ind til naboen. ?. Eller måske en hel anden forklaring... Jeg har ca 2 til 4 kuld killinger om året, max 4. Og samtidig 2 til 4 hittekillinger. Når min hun kat Shanti ikke har killinger samtidig med min anden, så kommer hun meget sjældent ind. Det er kun for at få mad, måske tage en lur og så ud igen selvom det tisser ned. Hun gider simpelthen ikke hvis der er killinger, hun ikke selv ejer.. - Men hun er stadig glad.
    Jeg har læst at katte kan få depressioner. Så må man selv afgøre om man tror på det eller ej. Jeg gør, Held og lykke smiley


  • #9   30. aug 2011 Han leger fint med killingen engang i mellem smiley Han er rigtig god ved den lille og er meget forsigtig med ham.. Det er mest den lille der væser engang i mellem hvis de leger for voldsomt. He he.

    Jeg blev så glad i går aftes og i nat - Felix ville nusse og kæle hel vildt. Det har jeg savnet.. Jeg tror bare det er mig der tænker for meget over det. Han er jo ikke kastreret endnu og han er 1 år, så ja, det er jo klart sjovere at være udenfor. Naboen opdager som regel ikke at han kommer ind. Han går kun ind for at sove i hans seng og så smutter han igen. He he.. Jeg kom også til at lægge mærke til at Felix stadigvæk gnider sit hovede op af ting og af mig - hvilket viser at en kat er glad og tilfreds smiley Så jeg er ikke længere nervøs for at han har en depr. eller at han ikke gider mig smiley


  • #10   1. sep 2011 Åårh :') Felix har bare været SÅ kælen de sidste 2 dage! Han er nøjagtig som han var førhen.. Jeg aner ikke hvad der har været med ham, men det tyder lidt på, at det er efter killingen er kommet væk?

    Vi har set på en anden killing som vi gerne vil have. En lille hankat.. Tror i det er for hurtigt at få ham hjem i den her eller næste uge, nu hvor vores lille guldklump Beau lige er blevet hentet i onsdags? Altså mener om det kan virke alt for forvirrende for Felix at Beau ikke er her mere og at der pludselig kommer en anden killing...??


  • #12   1. sep 2011 Hej Susan smiley Ja der er noget du har misforstået.
    Grunden til at vi valgte at komme af med den lille killing Beau, var fordi vi opdagede at den var døv. Hvilket vi ikke fik af vide af hende vi købte den af. Hun påstod at den ikke var døv. Felix er inde/ude kat og vi kan derfor ikke have en kat som kun må være inde, da det er umuligt at holde døre og vinduer lukket. Udover det synes vi også at det var rigtig synd for ham, at han ikke kunne komme med Felix ud. Havde vi haft en større have, havde vi bygget en voliere til ham. Det var rigtig hårdt for os at skille os af med ham, men det er for hans bedste. Så nu er han hos en familie der kan opfylde hans behov og tage de hensyn til ham som der skal med en døv kat smiley

    Vi har jo så hele tiden gerne ville have en legekammerat til Felix, og da vi så ikke kunne beholde Beau, er vi på jagt efter en anden kat...


  • #14   1. sep 2011 Jeg må indrømme at jeg er lige så forundret. Når han IKKE er kastreret så kan du næstten være 100% sikker på at det sker med en ny killing. Det er meget normalt at voksne fertile hankatte ikke er vilde med killinger.
    Så inden en ny killing skal være kastebold, så vil jeg anbefale dig at få Felix kastreret inden.


  • #15   1. sep 2011 Han skal kastreres i næste måned smiley

Kommentér på:
Er min kat jaloux eller deprimeret?

Annonce