{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

Bidt på bagbenet {{forumTopicSubject}}

Har bestemt mig for at dr dyr skal kontaktes i morgen tidlig.

Da vi kom hjem igår aftes havde futte været ude et par timer og han kom først hjem 1 time efter os hvor han normalt kommer med det samme han hører bilen, efter han havde spist kom han humpende ind i stuen dog ved at støtte lidt på sit bagben som så lettere hævet ud. Vi skyndte os at forsøge at kigge på hans ben da vi kunne se en lille bitte smule blod, han var dog ikke villig og hvæsede hvilket han normalt ikke gør. Vi bestemte os for at vente til i dag og se om det var blevet bedre.
Her til morgen støttede han lidt mere på benet men stadig på en humpende måde, han gik ud i formiddags og kom ind i eftermiddags. Her til aften efter at han har sovet nogle timer humper han lidt mere igen ligesom om det er blevet mere ømt igen smiley havde håbet det bare var lidt bid som gik i sig selv igen men vi har bestemt at i morgen tidlig ringer vi til dr dyr for kunne jo tænkes at der er kommet lidt betændelse inde i benet. Vi har i morges fået lov til at kigge benet lidt mere igennem og min mand har mærket led og ben igennem og det eneste der blev fundet var sår efter bid næsten hele vejen rundt om ledet på bagbenet.
Bliver så trist når jeg ser han går rundt for synes det er synd han har ondt så har bygget ham en lille "rede" i en lænestol i stuen som han ligger og sover i nu.
Nu kan tiden kun gå for langsom indtil i morgen for vil min lille dreng det bedste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt på bagbenet
  • #1   6. sep 2011 Godt I får ham afsted; de bid kan være ret farlige...
    Sidst Pjevsen blev bidt udviklede det sig til en byld, fordi vi først opdagede det efter et par dage.....
    Han havde ellers snappet efter mig, da jeg rørte ved ham. Jeg undrede mig - normalt gør han aldrig den slags - og gav ham et rusk i nakkeskindet....

    Og så var det bare fordi, det gjorde ondt på den stakkels mus smiley


  • #2   7. sep 2011 Bid går ofte ikke i sig selv. I burde faktisk have været afsted i dag, for sådan nogle bid er sindssygt bakterie-inficerede. Min mors kat blev bidt her i foråret/sommeren, og den fik blodforgiftning og var rigtig alvorligt syg, så den måtte indlægges. Efter laaang tid - og en blærebetændelse fremprovokeret af blodforgiftningen, og en smadret mave pga. antibiotikaen - er den da heldigvis fit igen.
    Men godt I tager afsted i morgen pøj pøj med kattemissen.


  • #3   7. sep 2011 MIn gamle kat blev bidt på halsen og vi kunne bare se et tandmærke. Da den kom til dyrlæge var der en kæmpe byld under biddet som han blev opereret for og fik lagt dræn og fik pincelin. Men efter en uge var der bylder på hele halsen og måtte afsted igen, så bidsår er noget lumsk noget.

  • #4   7. sep 2011 Det er yderst sjældent at et bid ikke ender med infektion eller en byld. Man kan lige så godt bestille tid ved dyrlægen med det samme, inden det udvikler sig. En byld kan være svær at få bugt med og det kan tage meget lang tid, inden den heler op, selv med behandling.
    Så mit råd til alle der er ude for at deres kat er blevet bidt af en anden kat, lad være med at vente. Det bedste for katten og tegnebogen er at komme af sted med det samme.


  • #5   7. sep 2011 Yepper !! Afsted til dyrlægen - for at forhindre, at den infektion der næsten altid er i bidsåret udvikler sig til en grim byld !!!

  • #6   7. sep 2011 Det hele så fint ud og der var bestemt ingen bylder eller tegn på starten af bylder. Hævelsen og smertene er nu i behandling med et skud antibiotika i nakken og noget katte panodil og allerede her til aften hjælper det så meget på smerterne at benet bliver brugt fuldt ud. Dyrelægen mente at den anden kat måske har fået trukket i futtes ben eller futte har forsøgt at trække det til sig imens den anden kat måske har holdt ham nede og det var derfor han havde så ondt for bidene var overfladeske.

    Men kom bestemt en del tættere på min katte dreng på turen derud da han valgte at ligge en morgen bæ i sin transporter på vejen som jeg måtte holde ind og få fjernet og da vi så ankommer så har han lige tømt blæren total deri osse så han var drivvåd af tis da han kom ud af kassen inde ved doctor dyr, godt de tog det med et smil på læben.


  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #7   7. sep 2011 Dejligt at du kom til dyrlæge og at det endte godt smiley Det er rigtigt hvad de andre skriver, det er virkelig altid om at komme til dyrlægen med det samme, hvis katten ikke får antibiotika så ender det meget meget ofte med en byld, også selvom man ikke kan se det i starten (det kan faktisk komme flere måneder senere)

    Og at din kat valgte at besørge i sin kasse skyldes sandsynligvis nervøsitet, det er dyrlægerne i hvert fald vant til smiley


  • #8   7. sep 2011 Bylden kommer jo heller ikke, når man kommer rettidigt i gang med penicillin - eller hvis biddet er helt overfladisk...

    Men har man først én gang oplevet, hvor dårlige de kan blive, så er man meget påpasselig:
    Pjevsen kom hjem med et "strejfbid" i kæben forleden. Det blev grundigt observeret og såret er heldigvis allerede væk nu...

    Det lyder som om Futte ordentlig har været i slåskamp ;D
    Gad vide, om han vandt !?


  • #9   8. sep 2011 Har slet ikke tænkt tanken om han vandt, har kun tænkt at han tabte når nu han kom hjem med sådanne et ben.... men man ved da faktisk aldrig om han vandt. Indtil videre bliver han bare herhjemme og bruger sin gamle kattebakke men vejret er heller ikke så godt så kan også være derfor han ikke vil ud endnu.

  • #10   8. sep 2011 Det nok vejret; Pjevs plejer at ville ud, uanset hvor såret han er..........Han ligger faktisk osse her ved siden af mig og putter smiley

Kommentér på:
Bidt på bagbenet

Annonce