{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

kristina w
kristina w
Tilmeldt:
3. sep 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

flad brystet killinger skal de aflives ? :( {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber virkerlig der er nogen der vil hjælpe mig !!!!
min dejlige hun kat (mitzel) fik killinger for 4 uger siden og jeg opdagede her for lidt over en uge siden af 2 ud af 3 killinger er flad brystet smiley er det noget jeg kan gøre for at de retter sig eller skal jeg få dem aflivet ? håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig smiley :(

mvh kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flad brystet killinger skal de aflives ? :(
  • #1   9. okt 2011 ja man kan godt gøre noget alt efter hvor meget det er. Jeg har erfarring fra hundehvalpe. Men du skal have dyrlægen til at hjælpe dig. Er det så meget at det trykker på lungerne eller andre organer og benene ikke kan bruges, så er det meget bedre at aflive. Også selv om det er hårdt.

  • kristina w
    kristina w Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #3   9. okt 2011 de kan sagtens gå og "løbe" og den er ikke er flad brystet vejer 522 og de to andre vejer 502 og 478 g og de virker glade smiley den ene bliver dog hurtigtere forpustet end de to andre


  • kristina w
    kristina w Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
    #5   9. okt 2011 syntes du jeg skal få den aflivet nu så ? syntes du ikke jeg skal vente og se om den bilver bedre ?


  • #6   9. okt 2011 Det lyder jo helt klart, som om den der bliver hurtig forpustet har et problem enten med lungerne eller hjertet smiley Ville få en dyrlæge med ind over til at rådgive omkring de to smiley Om det er noget der kan gøres noget ved eller om det er bedst at give den/dem fred med det samme smiley

    Men nu så til noget helt andet.. Hvordan kan I se at en killing er flad brystet ? Er det noget man ser tydeligt eller hvad ? Jeg har før lige kort hørt om det herinde tror jeg, men gjorde ikke mere ved det, på det tidspunkt smiley Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ? Kan jeg finde noget på nettet om det evt. med billeder ? Jeg er ikke så god endnu til det der søgen på nettet :))


  • #7   9. okt 2011 Nå okay smiley Har selv fundet noget om det :)) Jeg skal jo bare igang med alt det der søgning, så er det jo slet ikke så svært :)) Hehe...

  • #8   10. okt 2011 Når man holder killingen under brystet, skal dens brystkasse følge håndens hulning.
    På en fladbrystet killing kan dens sider føles som kanten af et skildpaddeskjold.

    Nogle killinger vokser fra det - andre gør ikke.

    Hvor udtalt tilstanden er, er afgørende for dens fremtid, og nogle lever et langt liv helt upåvirket af det,

    På killingen skal man være obs på farven på dens slimhinder (må ikke være bleg eller blågrå), om den bliver hurtigere træt og forpustet end sine søskende, og om den tager på i vægt.

    I en killing med udtalt fladbryst bliver der i takt med, at den vokser, mindre plads til dens lunger og hjerte, og så kan hjertet ikke pumpe blodet rundt.
    En sådan killing vil typisk have et ret stort hovede i forhold til en lille, tynd krop og til sidst vil den blive kvalt.

    Man bør ikke avle på sådanne katte.



  • #9   10. okt 2011 PS: Glemte at skrive, at ret fladbrystede killinger sover på maven - ikke på siden.
    Det er for øvrigt min erfaring, at de fladbrystede killinger, der sover og ligger på siden, overlever og ingen problemer har fremover, mens de, der ikke gør det, vil dø.

    En killing, der tydeligt bærer præg af at være fladbrystet, bør aflives humant.


  • #10   10. okt 2011 Om ikke andet, så synes jeg helt klart at du skal have dyrlægen med på råd inden du tager en beslutning.

  • #11   10. okt 2011 Tak for en letforståelig forklaring, Mega smiley

Kommentér på:
flad brystet killinger skal de aflives ? :(

Annonce