{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.241 visninger | Oprettet:

Brune aflange insekter i kattepels. {{forumTopicSubject}}

Har lige her til aften opdaget at fimsen har nogle aflange insekter der render rund i hans pels. Er 100% sikker på det hverken er lopper/lus eller mider.

De er 3-4 mm, efterlader bittesmå sorte prikker(tror da det er deres) jeg går ud fra er afføring.

Han fik loppemiddel for 2 uger siden da han kløede sig. Men det har ikke taget det, opdagede han var begyndt at klø sig igen her til aften.

Ud over dette er han sund og rask, og hans pels skinner som den plejer at gøre, appetitten er også fin.

Kontakter dyrlægen i morgen for at høre, men man vil jo altid gerne have svar med det samme ;).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brune aflange insekter i kattepels.
  • #1   19. okt 2011 Hvorfor mener du at det ikke er lopper?

    For det tyder meget på at det er det, der er problemet.
    Hvilket loppemiddel bruger du? smiley


  • #2   19. okt 2011 For det første ligner de ikke lopper og der er ingen bid.

    Bruger Frontline, pipetterne man trykker ud i nakken.


  • #3   19. okt 2011 Det lyder lige præcis som lopper smiley
    De små efterladte prikker vil lave røde spor hvis du kommer en dråbe vand på (eller tager et par dutter og kommer i en våd håndvask).

    I mange områder er lopper resistente overfor Frontline, så hvis det er hvad du har brugt, kan jeg f.eks. anbefale Stronghold. Den virker her, når frontline ikke gør


  • #4   19. okt 2011 Hmm...der er slet ikke nogen bid, har gennemgået pelsen stykke for stykke, og det ligner på ingen måde lopper? Men han har skæl i pelsen også, især når man klør ham på de angrebne steder smiley Men det med den røde farve passer tilgengæld

  • #5   19. okt 2011 Hvordan ser lopper ud efter din opfattelse? smiley

    Enig med Trine.

    Frontline duer ikke mere, vi har haft glæde af advantage.
    Vi havde et meget stort loppeandgreb for to år siden, gav dem frontline , støvsuede alt osv. igen og igen!

    Fandt så frem til via kattegalleri og goggle at lopper er resistente over for frontline.

    Vi prøvede så advantege og har ikke haft lopper 1½ år smiley Dejligt.


  • #6   19. okt 2011 Der behøves ikke at kunne se bid!

    Men som Trine siger tag en af de små efterladne på en køkkenrulle og dryp med vand.


  • #7   19. okt 2011 Hov havde ikke set at det med den røde farve passer. smiley

    Det er lopper. Mit råd er at købe advantege, og du vil se fremskridt smiley


  • #8   19. okt 2011 Som jeg skrev før, passer det med den røde farve smiley

    Han har haft lopper før, og syntes bare ikke de ligner.

    Forestil dig en ørntvist uden "klohale" og så bare 3-4mm lang. Det er nok den bedste måde jeg lige kan beskrive dem på.


  • #9   19. okt 2011 Men jeg må på loppekrig igen så xD

  • #10   19. okt 2011 Hmmm kan jo ikke sige det med sikkerhed, men lyder som en voksen loppe i mine ører (øjne) smiley

    Og held og lykke med loppekrigen :-S De er nogle små sataner....


  • #11   19. okt 2011 Jeg har brugt frontline med succes en omgang og lopperne er pist væk så den med at alle lopper er resistente holder ikke. Tror til gengæld det handler om hvor meget man gør for at komme lopperne til livs jeg rengjorde og vaskede alt! Tæpper, tøj alting og støvsugede sofaen grundigt.

  • #12   19. okt 2011 Men der var iøvrigt nok heller ikke mange lopper. Tror jeg fik stoppet dem i opløbet smiley

  • #13   19. okt 2011 Trine P. Jamen jeg prøvede alt! Vaskede, rengjorde og spøjtede enda huset mange gange :-(. Men først da jeg skriftede loppemiddel hjalp de ordenligtt. Men der må den enkelte så drave sine egne konklutioner smiley Og lærer af det. Ved ihvertfald hvad der er hjulpet her og en masse andre steder. smiley

  • #14   19. okt 2011 Line: Kan jo gost ske de er resistente i nogen områder så smiley Det har virket fint for mig både ved svigerforældrene på deres kat og killinger og på mine bæster (ildere)

  • #16   19. okt 2011 Giv din kat en pille "Capstar". Den dræber i løbet af ca. ½ time alle de lopper, der er på katten. Kan gives sammen med andre loppemidler og kræver ingen recept.

    Stronghold er receptpligtig, da det samtidig dræber indvoldsorm.

    Advantage kræver ikke recept og anbefales af MANGE i stedet for Frontline.

    PS: Fjern støvsugerposen efter støvsugning, da den ellers er en sand "kuvøse" for opsugede æg og larver.
    Alternativt kan du spraye den indvendigt.


  • #17   19. okt 2011 Har købt et halsbånd til ham, og så har jeg indkøbt noget Advantage som han får om 1½ uge(så er der gået en måned efter han fik frontline).

    Var nu heller ikke ude ved dyrlægen, ringede bare, da det koster gratis smiley

    Støvsuger og vasker også alt han er i nærheden af =) Havde enda støvsuget ham, hvis bare han havde været med på ideén smiley


  • #19   19. okt 2011 Der er forskel på lopper - kattelopper er lidt større og mere brunlige end hundelopper (hvorfor de hedder det, må guderne vide, da lopperne vist er ret ligeglade, om deres vært er det ene eller det andet). Og når de så lige har suget blod, er de jo lidt større end en sulten loppe ;o)

    Det med eskrementerne passer også fint nok ind i billedet.

    Advantage har også været en succes her! Held og lykke med det! :o)


  • #20   19. okt 2011 Aleksander, hvad er det for et halsbånd, du har købt til ham? Forhåbentlig IKKE et loppehalsbånd.
    For det første må det ikke bruges sammen med andre loppemidler og for det andet får mange katte en allergisk reaktion af det.


  • #21   19. okt 2011 Jo det er lopper, det kan der ikke være tvivl om. Giv Capstar et par dage i træk samtidig med enten frontline eller Advantage. Dernæst skal du støvsuge alle rum, et af gangen, sprøjte med Trinol 810 og lukke døren og lade det virke i mindst en time. Luft grundigt ud INDEN kattene igen kommer derind og tag alle rum i huset på samme måde.
    Trinol er giftigt for katte og derfor er det MEGET VIGTIGT at de ikke er i rummet mens der sprøjtes og mens det virker.


  • #23   19. okt 2011 Det er et loppehalsbånd, købte det af dyrlægen pga. så slipper man for at sprøjte. Det var hendes råd. Det jeg har købt kan fint bruges sammen med loppemiddel og der er kun meget lille promille der får allergiske reaktioner. Der er jo mere end 1 mærke og virkemiddel ;).

    Siger tak for de mange svar.


  • #24   7. nov 2011 Håber du kommer godt af med kræene smiley

  • #25   8. nov 2011 Det var da et sjovt råd dyrlægen kom med :S Lopper har været resistente overfor loppehalsbånd i årevis.. jeg har aldrig mødt en dyrlæge der anbefalede det..

    brug Advantage, det virker smiley


Kommentér på:
Brune aflange insekter i kattepels.

Annonce