{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.853 visninger | Oprettet:

Pris på kattemedicin? {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med, at jeg vil tegne en forsikring til min nye kat overvejer jeg om der evt. skal vælges en tillægsforsikring for medicin eller ej... Men nu er det første gang jeg har kat og jeg aner ikke hvor meget penge man måske risikerer, at skulle bruge på medicin... Det er selvfølgelig umuligt at vide på forhånd et eller andet sted men gad vide hvad folk bruger i gennemsnit...? Og om de hyppigste mediciner er dyre eller ej...? Hvad koster antibiotika til katte mon...?

Jeg ved jo godt, at det kan være mega dyrt at gå til dyrlæge men har ikke helt en fornemmelse for om der er stor risiko for at bruge mange penge på medicin per år eller ej... Nogen der har nogle input?

Det skal siges, at jeg kun har én kat, som er indekat, og ingen andre dyr... Så hun møder ikke rigtig andre katte...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på kattemedicin?
  • #1   4. dec 2011 Hvis du tegner en forsikring der også omfatter medicin, så er det den medicin som du får med hjem til viderebehandling. Sådan har jeg i hvert fald forstået min forsikring som er hos TopDK. Det fungerer hvis din kat bliver syg. Jeg har allerede brugt den:-)

  • #2   4. dec 2011 Tak for din kommentar marianne! Jeg tror at der her er tale om en tillægsforsikring der dækker mere medicin end den man får fra dyrlæge i forbindelse med behandling... Hvis jeg orsår det rigtig...

  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #3   4. dec 2011 Det er sikkert fordi den går ind og dækker, hvis din kat skal have medicin permanent, f.eks. mod gigt. Jeg mener at gigtmedicin er den hyppigste form for permanent medicin hos katte, primært fordi folk desværre er slemme til at overfodre.

    Hvor meget ekstra skal du give for medicin tillægget? jeg tænker at det skal være et meget lille tillæg før det kunne betale sig.


  • #4   4. dec 2011 100 kr oveni Per år hvor de dækker "op til 800 kr medicin per selvrisikoperiode" eller noget i den retning...

  • #6   4. dec 2011 Jeg overvejer osse en katteforsikring, og jeg vil helt sikkert betale de 100 kr ekstra for medicin.
    Jeg syns, kattemedicin er dyrt i forhold til "menneskemedicin"; der er jo ikke regionstilskud som til mennesker...

    Noget andet er, at jeg endnu ikke har besluttet mig til, om jeg vil ha en forsikring - eller bare sørge for hele tiden at ha penge til at klare regningen.
    Jeg syns alle de undtagelser og selvrisici, ,gør det tvivlsomt, om jeg vil få noget ud af det.
    Medmindre min kat skulle få en kronisk lidelse...


  • #7   5. dec 2011 Det er super svært at vurdere... Måske ender det med et kompromis her... At tegne en forsikring men uden medicindækning og så samtidigt prøve at sørge for at der er lidt penge sat til side så man er dækket ind hvis det er. Men ja, det er svært om man får noget ud af det. Føles bare "ikke godt", hvis man IKKE har den forsikring på en eller anden måde synes jeg. Men det er ikke nemt at afgøre.

    Tak for diverse kommentarer! smiley

    Nu vil jeg køre til dyrlæge for sterilisation med en MEGET sulten kat, der er fastende og lidt desperat. smiley Uha!


  • #8   5. dec 2011 Det er ikke en antibiotikakur der koster det vilde, men hvis det kun koster 100,- ekstra pr,. år,så ville jeg nu tage den slat med.

    Og tillykke med din kat - hun er virkelig smuk.

    Jeg har også overvejet katteforsikring, men når jeg ser tilbage på mine 17 år med birmaer, så ville det aldrig kunne have svaret sig på nogen måde, at have dem forsikret. Vi har pt. 15, og vi gør alt muligt for ikke at støde ind i sygdom og ulykker, uden at overbeskytte vores katte.

    Hilsen Heidi og birmabanden



  • #10   5. dec 2011 Susan:
    Især med weekend og nattakst:-)


  • #11   5. dec 2011 Ja, jeg tror det ender med en sygeforsikring minus medicin.
    Dejligt med jeres indslag, det kan jo være lidt en jungle, når man står der og skal beslutte noget...


  • #12   5. dec 2011 Ja, det er selvfølgelig osse det akutte, jeg er bange for; indtil videre har det kun været bidskader (=bylder), og her har det slet ikke kunnet svare sig at forsikre....
    I år er det sket to gange og har vel kostet mig en 15-1600 alt i alt....

    Min 13-årige tyrkiske huskatte-hunmis har (7-9-13, bank-under-bordet ) aldrig haft brug for dyrlæge...


Kommentér på:
Pris på kattemedicin?

Annonce