{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Britt B
Britt B
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113

Feriepasning {{forumTopicSubject}}

Den mest optimale feriepasning af en kat må vel være, at der er en, der flytter ind i kattens hjem og bor der, mens man er væk. Men hvis det ikke er en mulighed - hvad er så næstbedst?

1. At der kommer nogen og kigger til katten 1-2 gange i døgnet i dens eget hjem
ELLER
2. At katten flytter hen til nogen, hvor den har selskab det meste af døgnets 24 timer
ELLER
3. At katten kommer i en kattepension

Hvad er jeres mening? Og hvad har I af erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feriepasning
  • #2   6. dec 2011 Ville nok vælge 2'eren når vi snakker om min kat !
    Hun er ikke vanvittig glad for fremmede mennesker, men min mor kan hun godt lide sååå - hvis jeg skal væk i længere tid, så kommer hun hjem til min mor !
    - Det skal ikke lyde sådan at jeg er væk hver weekend - tvært imod ! smiley Hun har været der 1 gang på weekend sammen med mig + hun har været der 1 gang på weekend fordi jeg skulle på forlænget weekend ved en veninde..

    Men hvis hun ikke kunne passe hende, ville jeg nok føle mig tvungen til at finde en kattepension - for hvis der kommer og går en person 2 gange om dagen bliver hun bare trist og forvirret da hun er vandt til en del opmærksomhed!


  • #6   6. dec 2011 Der er også noget der bliver kaldt for www.denrenebakke.dk, som jeg så i går for første gang da der var en folder hos dyrlægen. Jeg tog en folder med hjem da jeg selv går med de samme overvejelser for tiden og ville chekke det mere ud men ved jo slet ikke hvad det er for noget så jeg kan ikke sige god for det. Men MÅSKE er det et muligt pasningsalternativ...

    For mit eget vedkommende så har jeg en kat der umiddelbart er ok vant til at være alene og sove det meste af dagen, lige nu foregår det under vores seng så her ville hun ikke umiddelbart mangle selskab selv om man ikke var her... Hun er social om morgenen og om aftenen og trækker sig ellers ind under sengen om dagen (har været hos os i 3 uger). Vi skal desværre væk over julen (1 uge) og havde tænkt, at hun skulle passes hos mine svigerforældre der lige har mistet deres egen kat for et par måneder siden og er vant til kat. MEN vi har jo en situation med en ny kat, der aldrig har mødt mine svigerforældre og som fortsat er meget sky i fht nye mennesker, en kat som også lige er blevet steriliseret igår med det stres det evt. har betydet - men også en kat som ellers ser ud til at være ved at falde godt til her i vores hus så... vi har snakket om hvorvidt det egentlig var bedre, at hun forblev her i juleugen og, at der kom en og kiggede til hende og sørgede for mad. Dog kan jeg bare fornemme et ubehag ved, at hun skal være så meget alene uden at nogen holder øje med om hun har det godt eller er kommet til skade eller hvad ved jeg. Så jeg føler, at vi skal vælge mellem to "onde" ting og at det bliver lidt pest eller kolera med svigerforældre eller nogen der kommer her hjem ganske kort og kigger og giver mad. Men overvejer om det MINDST onde alligevel er nogen der kommer og hun får lov til at blive her i stedet for at skulle flytte igen... Evt. med hjælp af denrenebakke.dk. Er der nogen der kender det???

    Den rene bakke skriver i deres folder, at man kan vælge mellem forskellige løsninger, hvor de bruger mere eller mindre tid sammen med ens kæledyr, alt efter hvor stort behovet er... og de tilbyder sådan noget som mailopdates eller telefonsamtaler tror jeg, hvis man har det bedst med at høre fra dem. smiley

    Man kan kontakte dem på tlf. 31319740 eller på kontakt@denrenebakke.dk. Hjemmeside www.denrenebakke.dk
    Aner som sagt ikke hvad de er for nogle eller om det kan anbefales men vil selv undersøge det nærmere... De skriver at "alle personer i Den Rene Bakke har dedikeret deres liv til at arbejde med dyr". Men jeg aner ikke hvad det koster eller om det er godt.


  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #8   15. dec 2011 *At flytte en kat ud i et andet hjem vil jeg synes er stressende, unødvendigt. At benytte en kattepension synes jeg er en fin løsning. her er der fuldt opsyn af dygtige medarbejdere. *

    Susan, hvad mener du? Bliver katte ikke lige så stressede af at blive flyttet til en pension som til et andet privat hjem eller?

    Er der nogen, der ved, hvor meget opmærksomhed, der gives til katte i en kattepension? Får de mere end to "besøg" om dagen, som de ville kunne få i eget hjem?

    Jeg har tænkt på, at min (kommende) kat kan flytte over til min mor i ferien, men hun bor i hus, og jeg ville være så bange for, at den lige benyttede lejligheden til at smutte ud. I vores kvarter (lejligheder) har der i sommers hængt flere sedler med katte, som er forsvundet, fordi de er blevet passet hos andre og er kommet ud ved en fejl. Det vil jeg helst ikke risikere...


  • #11   15. dec 2011 Vi har aftalt med min kærestes søster, at hun og hendes kæreste kommer her og bor i julen, hvor vi er i udlandet. På den måde er der nogen døgnet rundt til at passe kattene og de får et ønsket afbræk væk fra det københavnske kollektiv de bor i til dagligt. Win win i denne situation. Men jeg har også en kat som er meget nervøs og ikke er glad for forandringer, så jeg ønsker ikke at flytte ham på en pension, hvor jeg er overbevist om, at han bare vil krybe i et hjørne og knurre døgnet rundt, indtil han bliver hentet igen.



  • #13   15. dec 2011 Præcist smiley Og alle parter kender hinanden. Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre hver gang, men det er heller ikke så tit vi er væk hjemmefra i længere perioder.
    Hvis det kun er en weekend vi er væk, plejer jeg at kunne lokke min veninde til at kigge forbi nogle timer hver dag smiley


  • #14   15. dec 2011 Jeg foretrækker at de bliver herhjemme og så kommer der én de kender godt - og kan lide og fodrer dem mindst 2 gange dagligt.
    Jeg har også en kattepasser i baghånden der kan finde på at sidde om aftenen med dem og se TV! Det er jo også bare super:-)

    Hvis jeg ikke havde de muligheder, ville jeg vælge en pension.
    Som andre siger, så drejer det sig kun om kattene, men selvf. er det en stressfaktor at de skal sidde i bur og jeg ville helst ikke gøre det hvis det var en længere periode.
    Det kommer jo også an på kattens sind. Nogle finder sig i alt, andre kan bare ikke lide fremmede mennesker:-)


  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #15   16. dec 2011 Susan, det giver god mening.

    Jeg synes, at det vil være rart at få pasningen på plads, inden jeg anskaffer kat, for vi er væk i 2-2½ uger én gang om året, så det er jo ikke blot en weekend-pasning. Jeg tror dog, at jeg uanset hvad, vil have dårlig samvittighed ved at efterlade den hjemme og inde. Min gamle kat, da jeg boede ved mine forældre, blev passet hjemme i huset og kunne fortsat rende ind og ud, som det passede den, og det var noget af et privilegie. Desværre er alle kattepasserne, som var mine bedsteforældre, døde i dag, så jeg kender nok ikke umiddelbart nogen, der er villige til at flytte ind og bo.


  • Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #16   16. dec 2011 Er der nogen, der kan anbefale en god kattepension omkring Ballerup/hovedstadsmrådet?

    Jeg kan se, at Birkedal Kattepension i Slangerup reklamerer her på siden. Er der nogen, der kender den?
    Og hvad med Inges Kattehjem, som nok er det nærmeste for os?


Kommentér på:
Feriepasning

Annonce