{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Pasning af birmapigen i jul {{forumTopicSubject}}

Da jeg fik min skønne birmapige for 3 uger siden var det noget der gik lidt hurtigt, blandt andet fordi hun trængte til et nyt hjem her og nu. Hvad jeg ikke tænkte så meget på den gang var, at vi (desværre) skal på skiferie over julen... I en uge. Og nu kan jeg slet ikke lide tanken om, at vi ikke skal være sammen med hende i en uge, lige når hun er ved at falde godt til men... der er bare ikke noget at gøre! Rejsen er jo booket og betalt... Så passes det skal hun!

Spørgsmålet er bare hvordan...og hvad der er mindst "slemt" for sådan en kat af alle de halv-slemme alternativer der er. Hun kender jo ingen i familien endnu (De bor i andre dele af landet samt i Sverige) og har aldrig mødt dem. Mine svigerforældre har haft kat indtil for nogle måneder siden og har i første omgang tilbudt, at passe hende MEN spørgsmålet er om det er for voldsomt, at lade hende flytte hjem igen OG samtidig introducere nye mennesker...?

Er det mon bedre, hvis hun kan blive her hjemme og der kan komme folk her for at se til hende og sørge for mad, selv om de også vil være fremmede mennesker...? ALLE mennesker vil jo desværre være fremmede lige nu da hun er så ny hos os... Men så er hun i sit territorie i hvert tilfælde... og ikke i et fremmed hus...

Dog vil hun så være alene en del af tiden, hvilket man jo på den anden side heller ikke er glad for... Suk! Men hun ligger og sover under vores seng stor del af dagen alligevel så spørgsmålet er hvor meget det vil genere hende, at være alene...?

Hun er halvandet år og lidt sky, blandt andet grundet nogle omstændigheder hos den tidligere ejer, hvor hun var nederst i hiearkiet og desværre blev banket af en anden kat. Så hun skal have lidt tid... Men vi føler at vi er kommet super godt fra start med hende og selv om hun ofte gerne vil være for sig selv så er der allerede (efter 3 uger) masser af positive oplevelser hvor vi kæler og nusser og hun ligger oppe hos os i sofaen eller sengen. Så mere sky er hun heller ikke, på trods af, at hun er så ny. Men når der kommer fremmede mennesker skynder hun sig væk (og det gør hun også nogle gange, når vi kommer).

Vi kan evt. få hjælp af venner men så bliver det nok bare noget med at komme ind og give mad og vand, ordne kattebakke og lige prøve at se om hun er ok. Det bliver MEGET kort besøg... Og måske er vi nødt til at involvere flere forskellige venner så der kommer forskellige mennesker.

Der er også noget der hedder www.denrenekattebakke.dk, der kommer ud til en og passer kæledyr og en mulighed er selvfølgelig at undersøge dem nærmere... Men det er lidt ubehageligt... Er det mon bedre med kattepension og er der nogen der kender et godt sted på Sjælland, gerne nordsjælland, hvis det er? Dog skal hun jo så et fremmed sted og med masser af andre katte... som hun jo desværre tidligere er blevet tryglet af... Vilkåret for at hun kom til os var, at hun i følge tidligere ejer havde brug for at være alenekat.

Hvad ville I andre vælge...? Pest eller Kolera? Svigerforældrene som man kender og stoler på og som har tid til hende men hvor alt er nyt? Venner der kommer her på korte besøg men hvor hun kan forblive i sit eget hjem?

Er der nogen der kender "Den Rene Bakke" og hvad synes I om sådan et alternativ.

Uha, det er svært... Vil jo bare det bedste for min kat.. og synes ikke jeg kan finde et ok alternativ.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af birmapigen i jul
  • #1   7. dec 2011 Jeg vill ha valgt at få nogle venner til at komme og kigge til hende og sørge for mad + drikke og tømme kattebakke.

    Jeg har tidligere haft kat med på weekend, og det gik ok, men kun fordi vi var der. Tror de fleste katte ville være mest tryg i deres eget hjem. Sørg for at gi hende ekstra legetøj hvis hun gider det. Evt. aktivitets legetøj der gir godbidder smiley


  • #2   7. dec 2011 jeg plejer at få min kat passet hos min mor og far, men her de sidste par ferier, er de kommet hos os og givet hende rent vand og mad og tømt bakken, og det er fungeret rigtig godt. Så slipper hun for stress ved at blive flyttet og hun kender alle sine gemmesteder når fyrværkeriet bliver lidt for meget smiley

    Så ud fra egen erfaring vil jeg anbefale at hun bliver passet i sit eget hjem og så evt inviterer venner over til en kop kaffe et par gange inde i rejser, så hun ikke er helt utryg ved deres lugt smiley Jeg passede engang en venindes killing uden han havde mødt mig før og det gik fint, for han vidste at der kom mad når jeg kom smiley Så efterfølgende er han altid blevet ekstra glad for at se mig smiley

    Jeg har hørt meget godt om den rene bakke og de var rigtig flinke da jeg talte med dem. Min ferie blev bare aflyst, så fik ikke brug for dem alligevel. De er bare halvdyre.


  • #3   7. dec 2011 Da jeg var i London sammen med min kæreste fik jeg mine forældre og min søster til at komme forbi og skifte kattebakke, fodre, kæle osv.
    De var der i gennemsnit 1-2 timer pr. besøg ..
    Jeg har ellers altid haft begge mine katte med når jeg skulle besøge mine forældre og de eeelsker det - men jeg var mest tryg ved at de var i deres vante omgivelser smiley


  • #4   7. dec 2011 Det mest optimale ville selvfølgelig være, hvis du kan få nogen til at flytte ind i jeres hjem og bo sammen med katten, mens i er væk.

    Jeg tænker at når Mynta er så ny hos jer, og stadig ikke er helt tryg ved sit nye hjem, så skal hun ikke i pension. Så ville hun have bedre af at tilbringe en del tid af alene, og blive set til mindst to gange om dagen. Helst af en, som kan blive hos hende i en time eller to.
    Hvis i allerede nu kan finde en eller flere personer til at tage sig af hende, så kan de jo nå et møde hende et par gange. og evt. efterlade en trøje eller andet brugt tøj, så hun kan lære deres duft at kende.


  • #5   8. dec 2011 Tak for jeres kommentarer. I princippet kan jeg mærke, at I nok allesammen er mest inde på det, som jeg selv måske også mest var til et eller andet sted... Så det er jo dejligt, at blive bekræftet. smiley Gid vi ikke skulle have hende passet allerede nu! Men vi vidste ikke, at vi ville stå med en ny kat, når vi bookede vores rejse...

    Jeg tror vi finder en løsning hvor venner kommer forbi og kigger til hende og giver hende mad/vand samt ordner kattebakke. Dog kan det være, at vi må benytte os af to forskellige vennepar, der så må "deles" om opgaven. Men det er vel måske fortsat bedre end at betale folk udefra et eller andet sted, for det er trods alt folk man kender og stoler på. Det ene vennepar har selv kat, om end det er en udekat. Ville ønske vi kunne nøjes med at det var en og samme person der kom alle dage men det er jo jul og en smule svært for folk at springe til her i sidste øjeblik så... Jeg tror at Mynta må leve med, at det bliver 2 forskellige der kommer - og så fordeler dagene imellem sig.

    Det er godt at vide, at den rene bakke virker "ok", det kan jo sagtens tænkes, at man får brug for dem en gang. Og at det muligvis kan være en bedre løsning for nogle, end en kattepension.

    Godt at blive gjort opmærksom på det med at sørge for lidt godt legetøj, eksempelvis noget, hvor man får foder ud af det. Vi har ikke fået skaffet så super meget legetøj endnu men skal til at have fået i noget mere. Jeg vil se hvad jeg kan finde ud af, hvis der er konkrete idéer til noget, der virker for jeres katte så modtages de gerne her. smiley


  • #6   8. dec 2011 Jeg synes det er en fin løsning, hvis I kan få nogle til at komme og give mad og tømme bakke hver dag. I skal ikke have dårlig samvittighed over, at det er "fremmede" for katten, for katte er altså for det meste ligeglad med at have kontakt/kæl i den uges tid en ferie tager. De er jo ikke dybt afhængige af menneskers selskab, ligesom en hund. Så hun vil sikkert være fint tilfreds med at få ren bakke og mad og vand smiley

Kommentér på:
Pasning af birmapigen i jul

Annonce