{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

Hvornår må hun få pipette? Loppekur {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål vedr. loppekur.
Jeg gav min killing (6 måneder gammel) Frontline spray igår, da hun var MEGET plaget af lopper, så de skulle derfor dø hurtigst muligt. Men nu er jeg i tvivl om, hvornår jeg må give hende en pipette?? Dette er dog af mærket Advantage, da de fleste anbefaler det frem for Frontline.

Problemet er, at min store norske skovkat også skulle have haft spray igår, men han bliver fuldstændig hysterisk og ustyrlig, også når han skal have pipetter. Så jeg var simpelthen nødt til at opgive - min nabo forsøgte at hjælpe, da jeg ikke ville ende med at skade ham ved at holde for hårdt fast, da han vrider sig til højre og venstre, bider og kradser.
Hvad kan dette skyldes?

Det samme gør sig gældende, når han skal stikkes ved dyrlægen. Generelt begynder han at pive helt vildt bare man rører ved hans nakke, og nej han fejler intet fysisk. Uden tvivl er der sket et eller andet ved de tidligere ejere, han engang har haft smiley

Håber at jeg kan få et svar på, hvornår hun må få en pipette, og hvad der kan være skyld i, at han reagere så voldsomt! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må hun få pipette? Loppekur
  • #1   7. dec 2011 Hvorfra ved du så sikkert, at han ikke fejler noget fysisk?
    Det er nemlig ikke normalt, at en kat piver, når man rører dens nakkeparti. Hvis jeg var dig, ville jeg få ham røngtenfotograferet under en let narkose. (Så kan du samtidig give ham loppekur).

    Hvis kattene har mange lopper, kan du give dem CapStar. Det er en pille, som inden for en time dræber de lopper, der sidder på katten, og de må godt gives samtidig med anden form for loppekur..
    Giv dem 4 gange med en dags mellemrum.



  • #2   7. dec 2011 Fordi at han er blevet tjekket af en dyrlæge smiley

    Men når jeg nu har givet Frontline spray, hvornår må hun så få en pipette?


  • #3   7. dec 2011 Tjekket - hvordan?

    Læs lige denne tråd, især om hankattens rygknogler
    http://www.kattegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=94554


  • #4   7. dec 2011 Han har været i røngten, og han bliver ikke sur, når man trykker på ryg og nakke. Der er han ret ligeglad. Og dyrlægen må fint røre ham over det hele, ligesom jeg selv må.
    Det er lige så snart, man skal give ham en pipette eller når huden løftes op i nakken til, at der skal stikkes.
    Bare lugten af loppekur er nok til, at han bliver fuldstændig hysterisk.


  • #5   7. dec 2011 Min gamle kat Pjevs ku heller ikke klare når han sku ha loppekur. Ligesom din blev han hysterisk bare ved lugten af loppekur eller synet af den.
    Dyrlægen sagde at det nok var fordi det svier i huden når det kommer på.
    Og når han sku stikkes - tja så løb blodet ned af mine arme, når jeg sku holde ham, fordi han gik i panik... Og han havde ikke ondt eller fejlede noget!
    Så tror måske bare at nogen katte er sådan?


  • #6   7. dec 2011 Rart nok at vide, at det ikke kun er min, men det er da frygteligt, at det skal være sådan, for det er ikke sjovt at skulle holde så.meget ved ham, når han skal have loppekur eller stikkes smiley

    Men jeg har stadig ikke fået mit svar på, hvornår lukningen må få en pipette? smiley


  • #7   7. dec 2011 Det er bestemt ikke sjovt nej smiley

    Ved det desværre ikke, så det kan jeg ikke hjælpe dig med smiley


  • #8   7. dec 2011 Jeg ville spørge dyrlægen, men jeg tror altså personligt godt du må give både Capstar og Advantage imorgen, da Frontline spray kun er til små killinger smiley Ikke særlig effektiv ved større killinger/katte smiley

  • #10   8. dec 2011 Frontline Spray og det der er i pipetterne er ikke det samme, så du kan roligt give ham Advantage nu.

  • #11   8. dec 2011 Problemet er, at jeg har købt det i tyskland, da det næsten er halv pris dernede i.forhold til herhjemme, og det hele står selvfølgelig på tysk, og jeg har forsøgt at læse mig frem til det, men synes ikke lige, at jeg fandt frem til noget med, hvornår de må få det, hverken på Frontline sprayen eller Advantage smiley
    Men tak for svarene alligevel smiley


  • #12   8. dec 2011 Jamen så Google på navnene og læs produktresumeet på dansk.

  • #13   8. dec 2011 På frontline står der 8 uger eller over 1 kg smiley

  • #14   8. dec 2011 Hun har fået en pipette i dag, hvilket dyrlægen sagde, at hun godt måtte, så længe hun vejede over 2 kg, og det gør hun jo smiley

Kommentér på:
Hvornår må hun få pipette? Loppekur

Annonce