{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Tissende kat ??? {{forumTopicSubject}}




Puha er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med min elskede kæmpe hankat han er begyndt at tisse på gulvet og manden vil have ham aflivet..

Han er 7½ år og en stor (og desværre noget erotisk buttet) herre.. han er rigtig dårlig til forandringer.. sidste år da vi flyttede i den nye lejlighed tissede han over alt i de første 14 dage, så var han faldet til og holdt op (med mindre vi er væk om natten eller han mener bakken er for beskidt, men det er meget sjældent).. men men så fik vi jo vores datter sankt hans aften og selv om katten virker glad for hende (hun må gerne kramme ham og savle på ham) så er han begyndt at tisse på gulvet igen siden hun blev født..

Han strinter ikke, men tisser sådan rigtig.. bakken holdes altid super ren (fint klumpende sand og alt fjernes med det samme)..

Det er jo enormt klamt at han tisser på gulvet.. hvores gamle lejlighed blev "ødelagt" af vores tidligere kat som på sine gamle dage begyndte at strinte så lejligheden stank af kat og det er ikke til at fjerne.. dette lugter dog ikke nær så slemt da det ikke er "strintetis" men jo slemt nok.. vil ikke igen bo et sted hvor vi ikke kan have gæster og vil ikke at min datter når hun snart kan kravle skal rode i tis

Men jeg holder så meget af den kat.. han er mors mis og sover i mine arme hver nat.. kan ikke forestille mig at skulle af med ham

Nogle der har gode forslag og/eller råd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tissende kat ???
  • #1   11. dec 2011 Få ham tjekket hos dyrlægen for urinvejs og nyreproblemer.

  • #2   11. dec 2011 Selvfølgelig er det vigtigt at finde ud af, om der kunne være en fysisk grund først og fremmest.
    Er han kastreret?
    Men som du selv påpeger, så tyder det jo på, at det er fordi han er stresset.
    Jeg har læst om en del herinde der har gode erfaringer med et produkt der hedder feliway.. smiley


  • #3   11. dec 2011 Med den alder han har er det bestemt ikke usandsynligt at han kan have blærebetændelse eller andre problemer med nyre og/eller urinveje. Så det vil jeg anbefale dig at få undersøgt hurtigt, da det er forbundet med store smerter for katten. Er han ikke kastreret, så er det sandsynligvis derfor han tisser over det hele. Men begge dele bør der gøres noget ved hurtigt. Jeg kan godt forstå at din mand ikke gider have den tislugt i huset, så derfor få gjort noget hurtigt, ellers kan det forværres også psykisk.

  • #4   11. dec 2011 Han er ikke kastreret.. men det er jo ikke markering/strinten.. det er alm. tisseri, som i ikke at "gide" at gå på bakken..
    Altså min datter er snart 6 måneder.. og siden hun blev født har han gjort det mere og mere (vi ignorerede det jo i starten, fordi han andre gange ved stress har gjort det et par uger)..
    Han tisser fint på bakken om dagen og gør det ofte mens jeg er på wc, og han tisser uden problemer, ville han gøre det ved sygdom.. tænker at han så ikke burde sidde og tisse store tåre på bakken uden at virke plaget på nogen måde om dagen..
    Overvejer dog stadig syrelæge, selv om jeg nok får en røffel for hans vægt.. fodre ellers med kvalitetsfoder til indendørskatte (mindre energi i) men får han ikke mad når han vil have så hyler og skriger han og ignorere vi ham så spiser han hundens mad..


  • #5   12. dec 2011 Nej men hormonerne kan alligevel gøre en kat urenlig også selv om det ikke er strint. Så igen vil jeg anbefale dig at få ham kastreret og tjekket for urinvejslidelser.
    I forhold til foder, så vil jeg anbefale dig at give ham noget andet med et højere niveau af animalsk protein. desto mere kød der er i et foder desto hurtigere bliver katten mæt og tager ikke på. Plus vådmad/råt 2 gange dagligt mindst.


  • #6   12. dec 2011 Marianne: Vil det hjælpe at kastrere en kat i den alder ?
    Vådt foder og råt foder røre han ikke.. man er kræsen.. køber ind imellem noget der hedder applaws som er 80% kød, når jeg kan få fat i det.. skulle være det tørfoder med mest kød i..


  • #7   13. dec 2011 Jeg ville gøre det, men der er selvfølgelig ingen garanti. Det er også derfor jeg og andre anbefaler man neutraliserer INDEN katten er kønsmoden.
    Men chancen for at det stopper er der. Ved samme lejlighed ville jeg bede dyrlægen tjekke hans nyretal og i det hele taget hele blæresystemet, for det kan også være der, problemet er opstået.


  • #8   13. dec 2011 Jeg kan anbefale dig Applaws, som er et godt foder. Ellers er der også andre mærker med højt indhold af kød og animalske proteiner.

Kommentér på:
Tissende kat ???

Annonce