{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Skal de skilles fra hinanden? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte-venner.

Min kæreste og jeg har valgt, at gå hver til sit. 2 års forhold præcis blev det til. Vi slog på d. 24. december 2011, som samtidig var vores 2 års dag.

Nok om det - Livet går videre, og jeg må flytte fra vores fælles lejlighed i hjertet i Aalborg C, og jeg til en mindre by lidt udenfor Aalborg. En lejlighed i samme størrelse.

Jeg har besluttet mig for, at vores mindste og sidst kommende kat i flokken, skulle væk. Jeg har taget ansvaret for alle kattene, da min ex-kæreste har valgt, at sige, at hun ikke vil have mere med dem, at gøre.

Vi har fundet nogle der skal have hende. Så har vi Mille på 12-15 måneder og Felix på 15-18 måneder.

Men jeg synes det er sket noget med mærkeligt med Felix siden vi fik de 2 piger - Felix han er kastereret, og han var lidt for slem førhen, men er blevet til den kærligste kat, jeg nogensinde har kendt til.

Eftersom de 2 tøser er kommet til, så er han begyndt, at blive en helt anden.. Førhen var han Fars kat. Han sad og gør iøvrigt stadigvæk altid ved hoveddøren til lejligheden og venter på mig når jeg kommer hjem, han kan hører det er mig af en eller anden mærkelig grund, også har vi en uskrevet regl om, at han hopper op på bordet og jeg giver ham et stort knus og kys på næsen, og lader ham dufte til mig, og kører sit hoved hen af mit.

Det kan jeg simpelthen bare ikke med de andre katte.. Og Felix blevet mindre kærlig, han er efter de 2 andre katte non-stop, larmer de for meget markere han sig, og det er stortset heletiden, og jeg kan se, at når de vil kradse i væggene - tøserne altså - så springer han lige i flæsket af dem, for at sige "Nej, det må i ikke". Jeg kan altid kalde ham til mig, jeg kan få ham ned af bordene osv. Igen - Det kan jeg ikke med de andre katte.

Førhen, da det kun var Felix og jeg. Så ville han altid putte med mig, og hygge med mig, have min opmærksomhed, snakkes med osv. Men jeg føler, at de andre katte ødelægger det forhold, og hver gang Felix endelig kommer op til mig, så kommer tøserne også vil han væk - Man kan virkelig se, at han ikke gider dem nogle gange. Man kan mærke på ham, at han gerne vil have mig for ham selv, og at det er ham jeg skal fokusere på.

Jeg har det sådan. Felix han kom først, og det er ham der bestemmer slagets gang. Jeg har ikke det samme forhold til tøserne, som jeg har til Felix.

Som sagt skal jeg flytte, og økonomien er ikke til, at have 3 katte, og derfor skal den mindste i hvert fald væk. De 2 tøser har iørvrigt ødelagt vægge sofaer hjemme hos mig, og det vil jeg simpelthen ikke have i min nye lejlighed. Jeg har prøvet, at opdrage på dem, men uden held..

Skal jeg bide i det sure æble, og finder super sød katteelsker til Mille, så jeg kun har Felix? Hvordan ville Felix iøvrigt have det med,at miste dem begge 2? Vil det gøre ham til den vidunderlige kat jeg husker - Det er klart, han kan nok ikke forstå hvor de bliver af i en uge eller 2, men hvem vil ikke synes det var mærkeligt i hans sted?

Sådan som jeg ser Felix's personlighed, så vil han gerne have, at det bare er ham og jeg. De andre piger laver for meget ballade til, at han og jeg synes det er sjovt + og vigtigst af alt, min økonomi bliver meget trang, og jeg kan muligvis ikke have andre en Felix.

- Hvad synes i jeg bør gøre?
Svar endelig seriøst, uden skældsord dets lign. hvis du ikke kan følge min tankegang.

De bedste hilsner
Kasper fra Aalborg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal de skilles fra hinanden?
  • #1   4. jan 2012 Himmel og hav, den er svær.
    Er du sikker på at Felix ikke barevil opdrage dem? Hvor længe har de været sammen? Jeg kan se for mig at Felix vil savne dem.
    Omvendt hvis han har det bedst med at være Fars kat, så kan det jo gå godt.....
    Må du have 2 der hvor du flytter hen? I så fald kunne det måske være godt med en killing til ham som han selv kan forme.


  • #2   4. jan 2012 Hvis du kan og har råd så se tiden an med den sidst tøs og din felix. Kan jo vær der kommer ro over hende når den anden "bølle" kommer væk og hun bliver lidt ældre. Så kan det jo også vær du får "fars" kat igen ud af felix. smiley men kan sagtens følge dig. Det er trist med dig og din kæreste. Men ellers må du jo finde en kærlig familie til den sidste. Også sørge for det er et blivende hjem så hun ikk ryger rundt som en bold. smiley

  • #4   4. jan 2012 Hej Kasper...
    Jeg forstår udemærket din situation. Havde 5 katte med en x. Det gjorde ondt at skille dem ad. Min x ville modsat din også have kattene. Vi fik afsat en og beholdt 2 hver.
    Felix lyder til at være meget knyttet til dig. Ham skal du aldrig skille dig af med ifølge min mening. Min ene kat er så knyttet til mig, så han bed pels af hale, mave og bagben, da jeg flyttede midlertidigt og ikke kunne have ham de første par måneder. Han boede med min x, men dyrlægen sagde, den var blevet stresset og savnede mig. Han hilser på mig ligesom din Felix. Når jeg sidder i sofaen, kan han finde på at hoppe op som en lille ged for at få opmærksomhed. Han vil ikke dele mig med nogen.
    Det lyder til tøsekattene har et godt forhold til hinanden, så hvis det var mig, ville jeg forsøge at afsætte dem sammen. - Eller som en anden rådede til beholde den hunmis, der kom først.... Det lyder dog ikke til, du er specielt knyttede til dem, så jeg ville nok vælge at få en killing til Felix. De hankatte jeg har haft, har altid taget godt mod killinger og pusset og nusset om dem.
    Det lyder til, du og Felix hører sammen, så du må mærke efter indeni, hvad du føler vil være bedst. - Tror bare Felix selvom I er bedste venner, har brug for en katteven. Dyrene giver hinanden noget vi ikke kan.
    Forstår udemærket den med økonomien... Det er jo optimalt at havde 2 katte, man har råd til, - end at stå med 3, hvor man ikke ved om man har penge til foder og kattegrus sidst på måneden.
    M.h.t. hunkattene ville jeg også være træt af det kradsen i væggene. Inden jeg blev skilt havde vi en hunkat, der gjorde det. Den var yngst og ikke en del af flokken. Vi prøvede med feliway. Intet virkede så hun kom ud til en familie, der kun havde en kat i forvejen.
    Hvis du ikke kan få afsat katten/kattene, så kan man aflevere dem på internat for omkring 500, kr. Så får de jo med tiden et hjem og bliver ikke aflivede. Det kan jo være svært at få afsat.
    Håber det bedste for dig Kasper - Mht. det med forholdet, så er det selvfølgelig hårdt at miste en kæreste, men jeg har altid troet, der er en mening med alt. Krydser fingre for dig - Og Felix.


  • #5   9. jan 2012 Hej allesammen.

    Tusind tak for jeres svar, og ikke mindst jeres forståelse for dette dilemma, og den situation som jeg og kattene står i. Bella er pt. reserveret, og hvis det bliver til noget, så forlader hun hjemmet her om 3-5 dage vil jeg tro. Så er der Mille - den største hunkat - hende har jeg ikke kunnet finde noget til endnu.

    Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre. For selvom Felix gennembanker Mille engang imellem, hvilket gør rigtig ondt, at se på, så tror jeg det er fordi, at han er vild med hende. Fordi hun ligger tit og gør sig til, og "stritter" med numsen når hun er i løbetid, også står Felix om bag ryggen på hende, og holder hende fast i nakken, og bider hende også ind imellem.

    Sådan som jeg kan fornemme på det, så er Felix og Mille "kærester", men eftersom, at den lille Bella har overhalet Mille i størrelse mv, så er det somom Felix putter lidt mere med Bella, somom han er blevet lidt mere interesseret i hende istedet for Mille?

    Der er en af jer der nævner, at Felix opdrager på dem, og det gør han i allerhøjeste grad især overfor Bella - sætter hun neglene i væggen og Felix opdager det, så springer lige i flæsket af hende og nedlægger hende, så hun stopper. Han opdrager ikke så meget på Mille mere, det er mere om hvem der er "lederen" i flokken, og den kommer Mille aldrig til, at ta' den rolle, da hun er meget lille i forhold til hende alder, så når de slåsser vil hun aldrig kunne vinde over Felix, og dermed for mit synspunkt aldrig blive lederen.

    Det jeg er allermest bange for ved det hele, det er, at hvis de er 2 katte, og Mille fortsat - selvom hun ikke gør det særlig tit - vil kradse i væggene, så vil Felix - hvilket er meget naturligt - kradse oven i hende kradsemærker i væggene, og dermed opstår samme problem som jeg har her i den nuværende lejlighed.

    Jeg føler Felix ikke slapper ret meget af, da han holder meget øje med tøserne, og opdrager meget på dem. Hvergang han ligger sig ned og slapper af på køkkenbordet, ved min side eller hvad det nu kan være, så laver de noget ballade, og han bliver igen nød til, at rejse sig.

    Efter han blev kastereret synes jeg, at han er blevet en "kongekat" der ikke tillader, at andre er der, og han holder så meget af mig, og giver alt den kærlighed han kan til mig, og den er selvfølgelig gensidig.

    På den anden side, så frygter jeg også, at han i nogle stunder kommer til, at savne Mille.. Jeg synes det er så svært..

    Bella skal væk uanset hvad, da hun skaber de fleste problemer, men på den anden side, så købte vi faktisk Bella fordi, at Felix var for hård ved Mille, og det syntes vi var synd, og derfor kom Bella til flokken, så Mille kunne blive aflastet lidt..

    Sådan som jeg ser det, så må både Mille og Bella forlade min hverdag, min hjem men forblive i mit hjerte..

    Felix skal have lov til, at nyde livet med sin far (mig), han skal have lov til, at slappe af og føle han har magten over hele hjemmet. Nu ved jeg ikke hvordan det er, at have menneskebørn. Men Felix er lidt som en søn for mig, og samtidig er han en slags bedste ven.

    Det er altid ham der venter spændt på, at jeg træder ind af døren. Det er ham der kalder på mig og brokker sig når kattebakken ikke er helt fin nok mere, og den skal skiftes. Det er ham der fortæller mig, at han gerne vil have noget nyt mad.

    Jeg tror det må blive sådan, at tøserne må komme et godt sted hen. Kan jeg ikke finde en køber (som får dem gratis), så må jeg prøve, at kigge efter nogle internater og den sidste udvej, som jeg simpelthen bare ikke kan klare i mit hjerte og hoved er aflivning, og det VIL jeg simpelthen ikke! De skal ikke frarøves retten til, at leve så længe de er sunde og raske, og har det godt!

    De bedste hilsner fra Kasper


  • #6   9. jan 2013 Hej Kasper.
    Jeg kan godt forstå du er i vildrede mht. hvad du skal gøre. FELIX SKAL blive hos dig der er der vist ingen tvivl om, men jeg spottedede lige den her bemærkning fra dig " Fordi hun ligger tit og gør sig til, og "stritter" med numsen når hun er i løbetid " jeg tror at mange af problemerne kommer af at hun ikke er steriliseret - jeg er godt nok ikke ekspert men har læst og hørt fra andre at det ikke er en godt at have en usteriliseret hunkat,selvom at han er kastereret og mange af hendes unoder vil nok forsvinde hvis hun bliver steriliseret, på mig virker det som om hun gør sig " lækker " og laver unoder for at få hans opmærksomhed ( dette gør nogle hunkøn af den 2 benede slags jo også haha ) Som der er skrevet i her så kan katte give hinanden noget vi mennesker aldrig vil kunne give dem. jeg havde 1 kat i 13 år som desværre måtte aflives i juli md. ( hun ku ikke med andre katte / mennesker ) 20 november 2012 hentede jeg 2 søskende i svendborg ( bor på Nørrebro i KBH ) Jeg er så lykkelig for at jeg valgte 2 - bror & søster , for at se
    dem sammen er fantastisk, så hvis du har råd til det så behold, hende der gør sig til over for felix smiley det er faktisk ikke så meget dyrer at have 2 katte da du på www.zooplus.dk kan købe stort ind og spare en hel del penge, en anden ting er at nogle folk der ikke har for mange penge køber mad & kattegrus billigt i fakta / netto olign, men du sparer faktisk ikke ret meget ved at gøre det, da de skal have en hel del mere at spise af det billige mad for at blove mætte oog indholdet i meget billigt foder bestemt ikke er indeholder hvad katte har brug for. Der er mange herinde der ved en masse om disse ting men da jeg vidste ca. 3 mdr før jeg fik mine 2 skovtrolde banditter at de snart kom læste jeg en del bøger / katte fora o.a for at være så forberedt som muligt ( skal lige tilføjes at den kat jeg havde i 13 år var blevet groft mishandlet af nogle møg unger da hun var 8 - 10 uger så hun var aldrig en normal kat ) derfor måtte jeg jo lære om normale kattes adfærd
    o.a har du spørgsmål er du da velkommen til at skrive så skal jeg se om jeg ved noget ang. det, men som jeg skrev før er der mange der kan råde dig i denne sag,
    hvis du ikke har råd til en sterilisation kan du så ikke samle 1000 flasker / dåser op der alligevel ligger og flyder på gaderne - det gør de ihvertfald her hvor jeg bor.
    Håber du får løst problemet snart - hilsen Sanne smiley


Kommentér på:
Skal de skilles fra hinanden?

Annonce