{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Anne Julie F
Anne Julie F
Tilmeldt:
7. maj 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 82

Problemer med 9 år gammel kat. {{forumTopicSubject}}

Min kusine har for et par måneder siden overtaget en 9 år gammel hunkat, fordi dens ejere skulle flytte til et andet land. Katten kommer oprindeligt fra Canada (ca.2 år gammel) og under flyveturen blev den ikke fragtet i en hård kasse, men i en blød rygsæk-agtig taske. Under lastning er der, ifølge tidl. ejer blevet smidt rundt med katten og da den kommer ud af tasken er den dækket i lort og bræk. Katten er naturligvis stadig rædselsslagen for dens rejsetaske. Hvorfor den i første omgang ikke blev fragtet i en rigtig kasse er mig en gåde, det samme er det faktum at rygsækken ikke er blevet skiftet ud...

Katten flytter ind hos de nye ejere og bor der ind til for ca. 3,5 måned siden hvor ejerne flytter og katten bliver passet hos nogle andre. Efter 1,5 måned der flytter den ind hos min kusine. Så ja, den er blevet flyttet rigtig meget rundt.... Den første måned ville den ikke kæles med og reagerende ret voldsomt hvis min kusine prøvede at nærme sig den.
Min kusine fik afvide at katten er neutraliseret, men så kom den i løbetid for lidt over en uge siden og brugte flere dage på at miave og hvad der ellers høre sig til. Det positive ved det er at den pludselig blev kælen, men nu er problemet så at den går fra at være super sød og kælen til at blive virkelig aggrassiv og bide og kradse i løbet af et splitsekund. Sådan har den aldrig været før.

Katten er ret sikkert blevet enormt traumatiseres og min kusine overvejer kraftigt at få den aflivet. Den har det jo ikke godt og hun har ikke meget lyst til at have en kat som pludseligt går amok (den har bidt hende og kradset hende ret voldsomt)

Kan man i øvrigt neutralisere en så relativt gammel kat?

Hvad ville i gøre ?

På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med 9 år gammel kat.
  • #1   11. jan 2012 jeg har kun et godt råd.... snak med en dyrlæge for den kan jo osse være syg.... dyr der pludselig bliver agressive er ofte syge, måske er den bedre tjent med at få fred.... men det vil dyrlægen osse foreslå hvis han/hun ikke finder en grund til adfærden...

    håber det bedste for den stakkels mis


  • #2   11. jan 2012 Jeg er self. ikke dyrlæge, men jeg tror at sansynligheden er størst for at det katten fejler er mentalt og hvis den var fysisk syg ville den så ikke være lige så aggrassiv selv om den kom i løbetid?
    Men jo dyrlægen skal self.kontaktes.


  • #3   11. jan 2012 Stakkels kat smiley

  • #4   11. jan 2012 Thilde: Ja, men har du ikke noget mere konstruktivt at komme med?

  • #6   11. jan 2012 Anne Julie F - Nej... Afliv den. Godt nok?

  • #8   11. jan 2012 Lea: Ja, vi hælder også mest til at få den aflivet. Men det kunne jo være nogen havde et eller anden mirakelråd. Aflivning af et ellers rask dyr synes jeg man skal gennemtænke.

  • #9   11. jan 2012 Jeg synes ikke at katten fortjener at bare blive aflivet....
    Den skal da undersøges først om man kan hjælpe den til et værdigt
    liv i trykke omgivelser.
    Så mit råd er en tur til dyrlægen.


  • #10   11. jan 2012 Og ja, jeg har det også noget stramt med de tidligere ejere.

  • #12   11. jan 2012 Den blev sundhedstjekket ret kort tid inden min kusine overtog den og der var ikke neget at komme efter. Men sådan ikke undersøgelse er selvfølgelig ikke specielt dybtegående.

  • #13   11. jan 2012 Er du helt sikker på, at der ikke er sket en skade et eller andet sted på den, dengang under den frygtelige transport? Måske den har ondt i ryggen af en gammel skade, eller har andet bøvl et sted på kroppen..
    Var jeg dig, så fik jeg misser tjekket i hoved og numse med røntgen, kiropraktor og hvad der ellers giver mening (de findes vel også til smådyr.. Jeg ved, de findes til heste) . Var der ikke noget at se, så skulle den have fred, for så må den hve nogle voldsomme traumer.
    Det er selvfølgelig mange penge at lægge, men hvis mis skal leve videre, så er du nødt til at få undersøgt grundigt om der er noget fysisk, som kan behandles.


  • #14   11. jan 2012 Hov, havde lige overset at det var din kusines, og ikke din, kat.

  • #15   12. jan 2012 Hvis det var en skade ville den så ikke havde opført sig "underligt" hele tiden og ikke kun efter den er flyttet ind hos min kusine...?

    Jeg vil fremlægge jeres råd til min kusine og så må hun tage stilling. Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Problemer med 9 år gammel kat.

Annonce