{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Ude killing/kat {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg viste ikke lige hvad overskriften skulle være.

Nåh men jeg har en killing på nu 6 måneder, inden længe skal han kasterers og øretatoveres, han har indtil nu været inde kat. Men skal snart til at begynde at komme ud.
Det er første gang jeg har kat og har ikke så stor erfaring.

Skal jeg bare begynde at lukke ham ud, når tiden er ?
Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ude killing/kat
  • #2   16. jan 2012 Tusind tak, jeg havde nemligt tænk at vente til det blev lidt varmere i vejret, så døren bare kunne stå åben, så han selv kunne vælge.

    Jeg har en enkelt gang haft ham med i have med sele på, ville det være en ide at forsætte med det ?
    Selvom han ikke lige syntes det var det bedste at have på.

    Men ellers må jeg jo bare prøve at gå med i haven, det første stykke tid.


  • #4   16. jan 2012 :0) ok, jeg vil også vente til det bliver noget lunere i vejret, selv om han er langhåret, har han vel ikke så meget uld.


  • #5   16. jan 2012 Jeg ville også vente til det bliver lidt lunere i vejret. En kats stedsans er først ordentlig udviklet i 8 - 10 mdr. alderen og hvis et eller andet skræmmer killingen væk, så kan den måske ikke finde hjem igen. Og når nu det er bedst at lade døren stå åben til en start, så er det klart også bedre at vente til det bliver lidt lunere smiley

  • #6   16. jan 2012 Vent til forsommer...

  • #7   16. jan 2012 Jeg har bare lukket vores ud, når de har villet ud, de er altid kommet tilbage igen. Min erfaring er at de i starten ikke løber ret langt væk..

  • #9   16. jan 2012 :0) tak for jeres svar.

    Jeg venter til det bliver lunere i vejret, det haster nemlig ikke, han tikker ikke for at komme ud. Vi har en udestue, der elsker han at være, der er vinduer over alt, så jeg tænker det er hans "ude" ;0)

    Så om nogle måneder, når han også er kastereret og øretatoveret, så kan vi stille og roligt begynde at lukke ham ud.

    Men han (og jeg) skal lære det, vi bor i hus, så det vil være svært at hele tiden holde døren lukket, når vejret bliver godt.


  • #10   17. jan 2012 Jeg er så en af dem der har fravalgt det frie udeliv for mine katte.
    I stedet har de en lukket gård-have (også lukket 'foroven'), som de kan komme ud i, i sikkerhed.

    Årsagen er at jeg ikke vil risikere påkørsel, (alvorlige smitsomme) sygdomme, (løstgående) hunde eller onde mennesker skal gøre dem fortræd.

    Det er heller ikke sikkert at mine naboer bryder sig om katte bare fordi jeg gør.

    Du skal selvfølgelig selv bestemme om din kat skal have adgang til det frie liv, men overvej det nøje *inden*.

    Prøv at se alle de tråde der er her, med efterlysninger af forsvundne katte.
    Prøv at se alle de efterlysninger der er alle mulige andre steder.

    Katte *behøver* ikke at løbe frit.

    Held og lykke med din kat
    Bedste Hilsner
    Pia, Charley & Chili


Kommentér på:
Ude killing/kat

Annonce