{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Mjauve uden lyd på {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen
Er som sådan ikke bekymret, men spørger af ren nysgerrighed:

Vi har jo for 5 dage siden fået lille Chloe, som åh så sød en prinsesse. Hun kan sagtens mijauve højt når hun vil men når hun går og småsnakker med os eller brokker sig lidt (over at jeg øver hende i at blive holdt som på udstilling) så kommer der ikke noget lyd på hendes mijau.
Hendes stemme er UTROLIG høj i forhold til hvad jeg har hørt af andre katte, og det lyder som om hun anstrenger sig når hun mijauer smiley

Kan det mon være fordi hendes stemme er så høj simpelthen? Ligesom ved mennesker, der anstrenger sig for at ramme høje toner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mjauve uden lyd på
  • #2   9. feb 2012 Vi har også vores lille Leonard, der åbner munden uden der kommer lyd. Og hvis der kommer lyd er det en meget lav pibe stemme. Lidt sødt, men glæder mig til der kommer lidt lyd på :o)


  • #3   9. feb 2012 Det kan da sagtens være det er fordi det er for at vise lidt underdanighed over for Hector.
    Men tror måske også lidt det er fordi hendes stemme er så utrolig lys at hun skal anstrenge sig mere nogle gange smiley Første gang hun gik og rigtig snakkede tænkte jeg "hva faen var det!" Det lød VIRKELIG som et menneske, der PRØVEDE at lyde som en killing smiley Kurre lydene er hun dog dygtig til heh. Det begyndte hun især på efter at Hector kurrede meget til hende smiley


  • #4   9. feb 2012 Smokey gør det også... Han kan helt bestemt godt snakke med god lyd på, men nogen gange åbner han også bare munden uden lyd på...

  • #5   9. feb 2012 tjahh her er der for det meste lyd på den lille...men hans stemme er også spinkel og lys...og han anstrenger sig også....nogle gange er det som om han vil overdøve Ches og så kommer denne her pibende lille miauw lyd så ansterengt ud at han står og ryster for at få stemmen strakt nok ud....men ja ved ikke hvorfor "nummer 2 " kat har en mere spinkel stemme end den 1ste? kunne godt være som Susan siger, måske?

  • #6   9. feb 2012 Jeg har læst, at katte gør det for at vise underdanighed og respekt, eller når de tigger:p Vores hunkat gjorde det også (isør når der var noget, hun gerne ville have. men efter vi har fået Den Tykke, så er hun holdt op med det - vel sagtens fordi hun ikke er nederst i hierakiet længere, kunne jeg forestille mig:)

  • #7   10. feb 2012 Min lille Berta gør det os i starten troede jeg der var noget galt men nu kommer der endelig lyd på hvis hun anstrenger sig rigtig meget smiley
    Tror det er meget normalt smiley


  • #8   10. feb 2012 Okay smiley Heh lidt sjovt egentligt

  • #9   10. feb 2012 Thilde- det er faktisk ret sjovt smiley Berta gør det os når hun er udenfor og kan se mig så står hun bare som en stum kat smiley men ved hun kan lave lyde for det gør hun tit smiley

  • #10   10. feb 2012 Men Chloe gør nærmest alt for at få Hector til at føle/vide at han bestemmer og er den store smiley I starten hvæsede hun af ham , men nu patter hun ved ham for at få mælk haha smiley rigtig hygge. Men han ligger ogå af og til hovedet på hende når de sover. Det er vel også en slags 'dominans' over hende smiley

Kommentér på:
Mjauve uden lyd på

Annonce