{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Hjælp, min kat laver narrestreger. {{forumTopicSubject}}

Min lille Cirkeline bliver snart 1 år og bliver ved med at hoppe op på borde og lave narrestreger, selvom hun får et fast nej..
Nu er hun begyndt at svare igen.. Er det normalt, eller kan det godt have noget at gøre med hendes mor blev aflivet da hun var 8 uger gammel.. At hun mangler det sidste opdragelse fra hende af ???
(vil lige sige at vores hankat ikke laver narrestreger og han er også 1år)

Og en ting mere.. Hun er begyndt at ryste.. Som om hun får kuldegysninger.. Er det normalt for en kat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min kat laver narrestreger.
  • #1   28. mar 2012 Hej Marianne

    Det er naturligt for katte at springe op på ting i højderne - du kan nok lære hende at hun ikke må når du er hjemme, men så snart du forlader huset, så kan jeg love dig for at den regel bliver brudt smiley

    Hvad laver hun ellers af narrestreger som du skriver?

    Og kuldegysningerne - hvordan?


  • #3   28. mar 2012 Altså for det første er Main coon sin egen herre. meget mere end andre katte..

    og om du opdrager hende til ikke at gå på borde og lign når du er hjemme. så skider hun dig rent ud sagt et stykke når du ikke er hjemme. smiley

    jeg har skovkatte og jeg har opgivet at jage dem ned fra bordet med mindre der er mad på bordet..

    de er hvor du er som man siger..
    og main coonen har bare et kæmpe stort ego og tænker kun på sig selv.. det er derfor jeg så godt kan lide mco katten..

    2 at hun allerede som 8 uger gammel ikke havde nogen mor kan godt ha noget at sige. men ikke det at hun ikke opføre sig ordentligt sådan er nogen katte bare..

    at hun svare igen er bare main coonen der snakker.. og så skal hun jo lige fortælle mor som en teenager at jeg er da bare lige glad.. smiley

    3 at hun ryster må du nok hellere snakke med din dyrlæge om. det kan jeg ikke gøre mig klog på.. dog kan min den ene godt ryste hvis hun er lidt nervøs..

    men ellers snak med din opdrætter der hvor du har køb katten. de fleste har livslang rådgingning.. smiley

    held og lykke med hend..







  • #4   28. mar 2012 ryster hun med bagdelen halen eller er det hele kroppen..? for hvis det bare er bagdelen/halen så er det som lone siger.. smiley

  • #5   28. mar 2012 Ved godt det med højderne, Hun har et højt kradsetræ hun kan kravle op på og videre op på en hylde og så videre op på vores klædeskab.. Hun må rende i vores vindueskarme bare ikke spisebordet og køkkenbordet..

    Lige så snart vi siger ned hoppe hun op igen.. Hun er noget så sød når jeg eller kæresten er alene med hende, men når vi er sammen er hun strid..
    Især når jeg er gået i seng, så råber min kæreste af hende hvert minut.. Hun kan ikke få mere opmærksomhed end hun får i forvejen, så ville hun dø af kærlighed smiley
    Hun er begyndt at kradse i tapetet nu også og lege med gardinerne og kradse i sofaen og sengen.. Ved ikke om det er fordi hun er 'teenager' Men synes bare det er mræekligt vores hankat er så sød..

    Jamen hun har f.elks lige ligget ved mig og s ryster hun.. Det har hun aldrig gjort før.. Og minh mor sagde godt nok det med at hun kunne sprede lugt, men det er først nu hun er begyndt med det..


  • #6   28. mar 2012 Ved godt de gør deres egen tinmg når vi ikke er hjemme, men forstår bare ikke hvorfor hun bliver ved og ved og ved.. Min han kat er halv skovkat, og han er sq så sød (når vi er hjemme) Ville sådan set bare høre om det var helt normalt at hun virkelig er så dum hun bliver ved når hun ved hun får skøld ud eller bliver sprøjtet vand på..

    Og lige en tak for alle jeres svar smiley


  • #8   28. mar 2012 jeg er ked af at sig det, men det kunne godt tyde på at hun ikke kan lide kæresten.. øv.. for hvis hun kun er "fræk" når i er sammen så er der jo et eller andet galt..
    sådan en har jeg også prøvet at ha.. smiley

    hvis hun ryster når du sidder med hende så er det ikke fordi hun spreder duft..
    jeg ville få fat i det der hedder feliway. det kan gi noget mere ro i huset.. snak med din dyrlæge om det kan ha effekt på det..
    ellers ved at de fleste dyrhandlere har det.. det er en dims man sætter i stik kontakten og så spreder den feromoner som skulle være med til at berolige dem..
    mange opdrættere bruger dem..



  • #9   28. mar 2012 Nej er hun ikke endnu.. Men det skal hun inden vi får barn.. Jeg er gravid i 5 måned, og er bange for at hun går helt bananas hvis der kommer et barn og hun så ikke får så meget opmærksomhed som nu smiley
    Jamen nej nej.. Hun er sød når jeg er alene med hende og hun er sød når jesper er alene med hende.. Men når vi er sammen er hun en lort smiley Hehe

    Det kunne godt være jeg skulle dsnakke med min dyrelæge så, hvis det skal skabe mere ro over hende smiley


  • #11   28. mar 2012 Jeg TAKKER jer alle for jeres dejlige råd.. Jeg kontakter en dyrlæge ang hendes rysten og får hende steraliseret og må leve med hun er en maine coone der har sin egen mening smiley Hehe

    MANGE TAK allesammen smiley


  • #12   28. mar 2012 Marianne. underlige mis;-)
    håber det hele går i orden inden den lille kommer..
    tillykke med maven og helt og lykke med det hele..


Kommentér på:
Hjælp, min kat laver narrestreger.

Annonce