{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Min kat vil ikk spise og kaster op? {{forumTopicSubject}}

Han er 1 år snart smiley

Nogen der har prøvet det samme ? har været ved dyrelæge 2 dage i træk nu og forskellige læger enda. de kan ikk finde ud af hva det er. Men det startede i onsdags der spiste han sidst og har ikk spist siden, og kastet op hele tiden så tog vi den til læge igår og hun gennemsøgte ham fuldstændig. han fik en masse medicin og hjem med ham. og så sku vi ellers tvangsfodre ham, det gjorde vi så, og han fik stort set ikk noget ind og 1 time efter kaster han det hele op og de kvalmestillende piller virkede ikk da han kastede dem op med det samme..

I morges prøvede jeg at stille noget mad hen til hans næse og med det samme han lugtede til det kastede han op og han kastede op 4 - 6 gange på 1 time og så røg vi til doktor dyr igen. Han gennemsøgte ham noget bedre og han fandt ud af at der var lidt forstoppelse men, ikk noget af betydning og han gav ham en sprøjte med noget kvalmestillende som nu virker, medmindre han kommer til at lugte til sin mad så får han opkast fornemmelse. nu sover han hele tiden og vi aner ikk vores levende råd mere..

Er der ikk nogen der har prøvet det samme ? og som har en god slutning på historien?


Mvh Tines kæreste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat vil ikk spise og kaster op?
  • #1   8. apr 2012 Har prøvet det med opkast og hvor han ikke ville spise, men min havde også diarre samtidig, og det sagde dyrlægen var godt for så var der større chance for det var noget tarmvirus som kan helbredes, men har din også diarre?

  • #2   8. apr 2012 Han har ikk noget tarmvirus det er han tjekket for plus han tog en blodprøve smiley Han blevet "kaldt klinisk rask" på en nederen måde

  • #3   8. apr 2012 Så lyder det godt nok mærkeligt.. for de har jo så også tjekket, at der ikke er et fremmedlegeme kan jeg så regne ud. Håber andre herinde har erfaringer de kan hjælpe med. God bedring med ham.

  • #4   8. apr 2012 hver gang han lugter til kattemad kommer han med opkastreflekser smiley

  • #5   8. apr 2012 Hvornår er han sidst kommet af med en pølle ??? Lyder lidt som en forstoppelse smiley Er der blevet taget røntgenbillede ??

  • #6   8. apr 2012 Han gav ham en tube med noget afførings løsende noget op i enden på ham og der kom os noget ud da vi kom hjem med ham. han kom ned i noget lunkent vand med bagenden og så kom der os noget ud men ikk noget vildt. lægen sagde hvis ikk han får det bedre i løbet af påsken så sku han ha taget billede efter påsken. medmindre han bliver akut dårligere

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   8. apr 2012 Det kan ihvertfald ikke skade at du køber noget kattemalt og giver ham 3 gange om dagligt, for at se om det kan være forstoppelse.

    Jeg giver mine kattemalt 1 til 2 gange om ugen for at forebygge hårboller og hvis der er èn der ikke vil have det, så tager jeg ca 3 cm kattemalt på en finger og op i ganen og vi er lige gode venner af den grund.

    Jeg håber dyrlægen hurtig finde ud af hvad problemet er, for det er sørme synd for det lille pus. Pøj Pøj med ham


  • #8   8. apr 2012 Puha håber godt nok at han klare den smiley det er sku hårdt at se når ens lille baby har det skidt . Her for et par timer siden fik vi nogle godbidder i ham (ca 5-10 stk) og dem spiste han selv og de er ikke kommet op endnu så nu krydser vi fingre for at det bliver ved sådan (: ..

  • stine l
    stine l Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #9   8. apr 2012 Min tidligere kat blev også på et tidspunkt meget meget syg, og spiste ingen ting. Dyrelægen fandt aldrig udaf hvad problemet var. Vi kunne intet få i ham. Til sidst kogte jeg nogle kartofler som jeg moste godt ud og tilførte tun. Det spiste han og vi var lykkelige. Efter ca 1 uge var han ok igen. Vores kat var som din virkelig syg ikke bare dvask. Han var indlagt i 2 dage, og da han var hjemme var han syg som jeg aldrig har set noget lignende. Det var en meget ulykkelig og uhyggelig uge, men som sagt blev han god igen. Jeg kan huske at jeg kom lidt leverposteg på min finger og det slikkede han så lidt på. Jeg ønsker dig og din kat alt det bedste

  • #10   8. apr 2012 Mange tak for det (: vi vil prøve det med kartoflerne og tun med det samme (:

  • #11   9. apr 2012 Hvis din kat har et tarmstop, kan han alligevel været kommet af med den afføring, der har siddet i tarmen EFTER stoppet.

    Mine alarmklokker ringer altid, hvis en kat kaster op, som du beskriver det, men jeg har også både selv oplevet to katte med tarmstop og også læst om tilsvarende tilfælde.

    Sørg i hvert fald for, at din kat får væske nok og ikke dehydrerer.
    Kog evt. noget hvid fisk eller kylling med lidt salt og se, om han ikke vil have det afkølede kogevand. Der er også næring i.

    PS: Hvis det drejer sig om en hårbolle (de kan blive hårde som sten), kan det ikke altid ses på et røngtenbillede, med mindre der bruges kontraststof.





  • #12   9. apr 2012 Tak for det mega (: vi prøver lige det med fisken og det kogte vand senere i dag.. Bortset fra det har han det en smule bedre i dag faktisk , han er frisk her til morgen og leger med Nephew , spinder og har spist nogle flere godbider (: ..

  • #13   9. apr 2012 Det lyder rigtig rigtig skidt. Heldigvis har jeg ikke selv oplevet noget lignende, men jeg øsnker alt det bedste for jer og jeres lille mis!

  • #14   9. apr 2012 Mange tak Helene (:

  • stine l
    stine l Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #15   9. apr 2012 Hej tina. Dejligt at høre din kat har det bedre, håber han er begyndt at spise lidt igen.

  • #16   9. apr 2012 Ja vi er også glade Stine (: . Altså det er stadig kun de er godbider fra whiskas som hedder temptations han vil spise, men dem har han os spist okay mange af i dag og vi har også fået en god del vand i ham ved at sætte ham op til håndvasken (: så nu håber vi bare det bliver ved sådan .

Kommentér på:
Min kat vil ikk spise og kaster op?

Annonce