{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing {{forumTopicSubject}}

På lørdag, næste weekend skal vi kører her fra Malmø hvor vi bor til Stockholm og kigge på en 12 uger gammel Ragdoll killing.

Turen tager omkring 6 timer i bil, og vil jo gerne gøre det bedst muligt for det bliver mest behageligt og mindst mulig stress for ham, da vi er klar over at det er en laaaang tur.

Mine forældre har hundeopdræt så vi tænker at låne et af deres transportbure, så han har masser af plads at bevæge sig på og så et underlag han kan tisse på hvis uheldet skulle være ude (han kan vel ikke holde sig 6 timer) og et ekstra til at skifte med hvis det er..

Er det bedst for den at blive i transport buret under hele turen?
Andre tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing
  • #1   5. maj 2012 Hvis det er et rimeligt stort bur, ville jeg da sætte en lille bitte bakke med noget katte grus og så tilbyde noget vand, når I holder pause smiley God tur smiley

  • #2   6. maj 2012 I skal ikke blive overrasket over, hvis han holder sig alle 6 timer. Både fordi han er stresset og skræmt over det nye.Men som Yvonne skriver, hvis transportburet er stort nok, så sæt en skål vand derind og en lille kattebakke(sådan en man bruger til udstillinger)
    Jeg vil nok holde ham i buret hele tiden, så risikerer I ikke at han farer rundt i hele bilen incl nede ved pedalerne. Eller bliver slynget igennem bilen under en hård opbremsning. God tur med den lille ny smiley


  • #3   6. maj 2012 Husk på at et håndklæde over kassen kan være en fordel, så katten ikke kan se ud af bilen, skulle hjælpe på køresyge, samt at den ikke står i evt bagende sol, så den bliver sløj.
    Er det en lang tur, så hav vand at tilbyde, gerne en engangssprøjte, har selv prøvet at en killing blev meget skidt på en køretur og da var det guld værd med en engangssprøjte, jeg kunne give vand med, spørg opdrætter, hvis du ikke ved hvordan du skal give det..


  • #5   6. maj 2012 Jeg ville nok vælge bunden af bilen eller baggagerummet, hvis det var en st. car

    http://www.youtube.com/watch?v=jYms1d6oyz8&feature=player_embedded

    http://www.youtube.com/watch?v=MyEZbcF-iVE&feature=player_embedded#!

    En kattebakke og noget vand er rigtig godt at tage med, men du skal ikke forvente katten bruger det.
    Har lige hentet en kat i Holland (i bil), og havde et bur beregnet til en cocker spaniel str. hund, hvor der var sat en hule ind, en bakke og skåle m/ vand og mad. Hverken bakke eller vand/mad blev rørt undervejs, og det var en køretur på 9 timer.


  • #7   6. maj 2012 Er det?? Jeg syns så det er mere synd den står hvor den har større mulighed for at blive mast i smadder, HVIS tilfældet er ude og man kører galt.
    At sætte kassen på gulvet bag førersædet vil være det samme som en hule, og der ser jeg oftest kattene ligger... I huler altså.


  • #9   6. maj 2012 Åh Jesper.. Jeg syns måske bare du skal se de to link jeg smed ind...

    Jeg ændrer IKKE mening. En kat er meget mere sikker i bagagerummet eller på bunden af bilen, og hvis en kat slipper fri i bilen, hvor tror du den søger hen?? Ned under sæderne er mit bud. Der er mørkt og der er "hule" materiale


  • #11   6. maj 2012 Tjaa jeg kan kun sige jeg tænker på det sikkerhedsmæssige. Ville heller ikke lade en baby ligge på bagsædet i en lift, men så'n er vi så forskellige. Nogle tænker sikkerhed - andre tænker... tja hvad? Hygge?

  • #14   6. maj 2012 Lukker min anden tråd med samme emne så det kun er den her der gælder.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Er endnu ikke helt klar over hvor stort buret han skal være er, men det i hvert fald større end det transport bur vi har i og med deres er til hunde, så han burde få ret god plads. De har forskellige størrelser og varianter af transportbure.

    Men tak for gode råd - Vi vil bestemt overveje bakken (selvom jeg tvivler lidt på han vil bruge den) og så vil tage et ekstra håndklæde med til at putte over kassen, vandskål, engangssprøjte (rigtig god idé), godbidder og evt en aktivitetsbold til at putte dem i for at holde ham beskæftiget. Og så vil vi selvfølgelig sørger for at han ligger blødt og godt og sørge for at holde pauser.

    Uhh godt med noget debat. Vi vil overveje hvor vi vil stille ham.. I øvrigt lidt skræmmende at se de links der. Altså jeg havde jo tænkt på bagsædet, fast med sele..


  • #16   6. maj 2012 Jesper vi kommer til at være 3, og jeg kommer skam til at sidde bagved ved siden af ham sådan så jeg kan nusse og berolige ham hvis det bliver nødvendigt. smiley

    Men ja du har ret, det jo individuelt hvordan de tager det, så vi må vente at se.. smiley


  • #17   6. maj 2012 I øvrigt kan jeg næsten ikke vente mer til at hente vores lille trold.. Tiden går sååå langsom til på lørdag.. Kender i det? smiley

  • #20   6. maj 2012 Jeg plejer at have mine stående på bagsæden lige bag passagersædet, derstår den godt i "spænd" rutcher ikke rundt og så et tæppe over så katten kun kan se fremad og ikke til siderne i bilen(køresyge), den kan endog ikke se meget fremad men lidt, hvis den da vil, og jeg kan se den, holde lidt øje med om alt er okay.

  • #21   6. maj 2012 *Når buret står på bagsædet, har du mulighed for at spænde det helt fast, så det hverken kan skride fremad, eller lette fra bagsædet. Og så har katten også mulighed for at se lidt ud.*

    Når du engang kan overkomme at finde tiden, så syns jeg da du skal kigge på de link jeg satte ind. Er helt sikker på du ikke bor til havs hele tiden.

    *- Ja, der er desværre stadig folk, der ikke sætter sikkerhed særligt højt.*

    Er det så dig selv du snakker om??


  • #24   6. maj 2012 - Hvad præcist er det, du ikke forstår? Eller er du bare stridslysten?

    Stridslysten?? Naah ikke specielt. Jeg spekulerer bare på om du overhovedet er til at debattere med eller om du generelt bare er den type, der absolut mener at have ret fordi man råwer højest og længest... Men eftersom du endnu ikke har - og temmelig sikkert ikke har intentionerne om at se de link jeg hentydede til, syns jeg bare vi holder den her.


  • #27   6. maj 2012 Tænkte det nok.. Dupond og Dupont om igen.. MEN når i nu er så arrogante at i mener, at jeres sele om transportkassen er guds 8. vidunder så fint nok med det, men måske i skal prøve at gøre andre en tjeneste ved at lade være med at påstå det er sikkert..

Kommentér på:
Gode råd søges til lang hjemtur med ny killing

Annonce