{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Misrøgtede katte {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg er sakset fra Hestegalleri, med tilladelse fra trådstarter.

Hejsa i dejlige mennesker.

Ved dette ikke høre hjemme herinde, men håber alligevel i kan hjælpe mig.

Det er sådan at mine forældre har udlejet en lejlighed i deres hus til en mor til to drenge på hhs. 5 og 10 år.

I fredags fik fjernet drengene af både kommune og politiet, det skal lige siges det er mig der har meldt hende, da jeg havde en mistanke til lejligheden var. Svinet til( der lå en muggen madpakke i vinduet og ingen havde været i boligen hun lukkede aldrig folk ind)

Jeg har selv boet i den lejlighed, og havde derved stadig en nøgle, jeg låste mig ind da hun alligevel ikke var hjemme, der kom to meget kølene men meget forvirrede katte mig i møde, der var en stank uden ligne af lort både kat og hund, døren til stuen stod åben, og jeg fik jo mere eller mindre et anfald af rystende grænsen,jamen jeg var jo chokket, gulvet var VÆK der lå affald,lort,pis, jamen alt over alt, man gik på 1/2 meters lort og affald. Køkkenet så lige sådan ud, der var fluer i køleskabet, badeværelset ja vil ikke beskrive dette,men i kan vel selv regne resten ud.

Kattene tog jeg til mig da vi også måtte have de ne dame i dragt fredag aften kl 23 da hun gik total ned med flaget, hu. Har struma og dårlig hjerte, ingen tvivl Oman denne dame er syg, og skal have hjælp, både mig og minefri,dre har hjulpet hvor vi kunne nu, jeg har nu måtte afbryde kontakten til mine egne forældre,da de overlader for meget mine skuldre, jeg måtte selv have fat i lægen og få mit medicin sat op( har perspnligheds forstyrrelse pga min barndom)

Jeg har som sagt nu disse to katte her, for det første kan de to overhovedet ikke sammen, den store væser af os alle bare vi gå forbi den. Den lille er nu ganske kær og meget kælen.

Men det her dier altså ikke, de stinker og den store( perser) kan slet ikke findes af at ho,de sig ren.

De spiser og drikker ualmindelig meget, vi snakker om mindst 1/2 liter vand to gange dagl, 4 skålfulde fuldfoder,som svare til ca 1 kg pr dag, så i kan jo også regne ud hvor tit jeger gøre Bakken ren dagl. Ad ad siger jeg bare.

Ejern sente mig en SMS i går aftes at jeg skulle bortskaffelse kattene, i det hunikke må få dem tilbage i lejligheden igen når hukommelse hjem.

Okay helt okay med mig, men kattensværn vil kunne te dem hvis jeg betaler 400+ moms pr kat.

Så hvad nu har i et forslag??

Mange tak for hjælp og håber ikke i er sure over mit indlæg

Hvis nogen ønsker at hjælpe disse katte, kan jeg formidle kontakten til trådstarter. kan sige at de er i Sønderjylland.

Med venlig hilsen Gitte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misrøgtede katte
  • #2   16. maj 2012 Her er et link til tråden på Hestegalleri

    http://hestegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=864440

    For det første så er det ikke alle der er lige heldige med deres stavning. For det andet så søger trådstarter hjælp til disse katte, da hun ikke selv er i stand til at hjælpe dem bedst muligt, både af personlige årsager men også økonomisk.

    Jeg kender ikke damen. men jeg mener faktisk at hun har gjort det godt ind til nu. Hun kunne selvfølgelig have været ligeglad og ladet kattene rådne op i deres egen afføring. Så var min overskrift måske mere accepteret.

    Mvh Gitte


  • #4   16. maj 2012 Puha.. tænker, at hmm kunne dette svinderi ikke ses igennem vinduer.. og derved kunne der tages kontakt til myndighedderene..
    At selv går ind, det er frækt og ulovligt..

    Og ja jeg synes nu også den tekst ikke er helt godt, nogen ord passer selt ikke ind..

    synes dette lyder for gruft til at være sandt, da det jo lyder som om der er være end den sag der har været, med alle de der bengal katte..

    Men ja hvis det e rrigtigt håber jeg at de katte kommer et sted hen hvor der bliver gjort noget for dem.. for som jeg sewr det, har hun taget dem og ja så har hun ansvaret for dem.. Men igen tja det lyder underligt at de ikke vil tage dem..


  • #6   16. maj 2012 Hvis der så sådan ud ja så havde billeder været nok, til at myndighedderne havde taget affære.

  • #7   16. maj 2012 Ups sorry. havde ikke tænkt over det med at det er en lukket gruppe, så kan udefra kommende jo ikke læse med. Beklager.

    men jeg kan sige at damen venter på at kunne ringe til et kattelaug i sønderborg efter kl 12 som hun håber vil hjælpe hende videre med kattene.

    Ejeren af kattene er syg på mere end en måde, det kan man også godt forstå ved at læse teksten, hun har afskrevet kattene og bedt trådstarter om at skaffe dem væk da hun ikke er i stand til at tage dem med sig hvor hun er nu.

    Det er ikke alle der magter at udtænke en vældig plan for at tage billeder, sende til rette vedkommende, få respons osv osv.

    Så er det mere overskueligt at gribe til handling og følge sit hjerte.

    kattens værn vil gerne tage dem, hvis hun vil betale, hvilket hun ikke har mulighed for.



  • #10   16. maj 2012 Det er nok bare mig så, som ser et godhjertet menneske som i første omgang har forsøgt at redde kattene fra en grum skæbne, og dernæst er blevet fange i nogle uheldige konsekvenser.

    Jeg troede faktisk at der ville være mere opbakning her inde for at hjælpe både damen og kattene.

    men sådan er vi jo så forskellige alle sammen.

    Hun er ikke interesseret i politianmeldelse af nogen, hun vil bare disse katte deres bedste, og har ikke mulighed for det uden hjælp.

    Det hjælper jo ikke kattene at man bliver ved med at hænge sig i hvad der er gjort, der skal findes en god løsning for hvad der skal gøres i fremtiden.




  • #12   16. maj 2012 Ja det er synd og det lyder uhumsk og alt muligt andet der ikke er rart at tænke på..
    men bare at går ind uden noget som helst..

    De gange andre har gjort det har de haft andre med sig, nogen som ved hvad der skal til.


  • #13   16. maj 2012 Ja, for ved vi om det rent faktisk forholder sig sådan..



  • #14   16. maj 2012 Der havde nok været opbakning hvis det var blevet skrevet uden hun var gået ind og taget katten..

    det ved jeg rent faktisk der havde været.. men der skal være beviser..


  • #16   16. maj 2012 Her er damens egne ord som hun har bedt mig sætte ind her, da hun ikek selv er bruger på dette forum.

    I må meget gerne skrive for mig at det ikke har været mulighed for at tage billeder udefra, altså hallo sådan en person gemmer det jo, hun lummer jo ingen i d ovs alt har været trukket for, kun stanken fra de åbne vinduer kunne man næermest ane hvad der ville forfinedes derinde, samt hendes egne hygiejne.

    Jeg har taget billeder fra boligen, sent til kommunen, drengene er fjernet omgående, det er politianmeldt, jeg har oplyst politi om jeg har en nøgle( er afleveret) og jeg har intet gjord forkert kan jeg fortælle, hvis der ville findes flere af min slags ville børn/ dyr nok have et bedre liv, var politiets kommentar på dette til mig, efter de havde været der selv i fredags.

    Kommunen ved jeg har katten,men vil intet have med det at gøre da de kun har med damen og børnene at gøre.

    Jeg har formanden da kun redet disse katte, hvad er dog folks problem her.

    Og det her er så mig igen smiley Jeg bliver inaktiv resten af dagen, da jeg har andre planer nu. Men jeg kommer med en update en eller anden dag smiley

    Mvh Gitte


  • #17   16. maj 2012 Ja jeg trækker mig også, da det lyder som en halv vind..
    sorry..
    men jeg håber da også at de katte kommer under kyndig behandling.


  • #19   16. maj 2012 Det er jo ikke sådan det hele bliver fremlagt.. Det er ikke den forståelse man får af at læse de første indlæg..

  • #21   16. maj 2012 Den oprindelige trådstarter har ønsket at jeg sletter dette indlæg, hvilket jeg så gør senere.

    Jeg forstår hende godt, for der er da ikke været meget konstruktiv hjælp at hente her. Jeg følger sagen videre fra et andet forum, hvor man har en anden indgangsvinkel til tingene.

    Det kommer meget bag på mig den reaktion der har været her inde, den vidner om meget lidt menneskeforståelse og og ingen spor af rummelighed.

    Ønsker alle en god forlænget weekend, hvis i er så heldige smiley


  • #23   16. maj 2012 Nogle ting kunne og burde nok være gjort anderledes, men det vigtigste er, at både børn og katte kommet væk derfra, og at fjernelsen af kattene ikke giver anledning til efterspil fra ejerens side.

    Men lige en ting:
    Du skrev "... af lort både kat og hund" - Er der stadig en hund, eller er den kommet væk?


  • #24   16. maj 2012 Sagen er grebet forkert an!
    Når man flytter fra sin lejlighed afleverer man ALLE nøgler og respekterer privatlivets fred.
    Det kunne jo tyde på at damen var psykisk syg og måske var kattene og børnene de eneste holdepunkter i hendes liv?
    Hvorfor har den tidl. lejer ikke haft mod til at banke på og låne en kop sukker? Det er da mere reelt end at låse sig ind = indbrud. Så havde TS måske også set det hele fra 2 sider.
    Har man sagt A til at tage 2 katte må man også sige B og det er da forståeligt at de er snotforvirrede når en fremmed tager dem ud af deres vante omgivelser.
    Var der tegn på vanrøgt, altså var de udmagrede? Nogle katte kan jo være nogle værre ædedolke - og de kan også trøstespise...
    Mht. til sproget, så kan vedkommende jo være ordblind, men nogle sætninger giver altså ingen mening.




  • #25   16. maj 2012 Marianne"den trofaste tjener": Er helt enig med dig, kunne ikke havde skrevet det bedre selv.
    Mange af sætningerne giver absolut ingen mening, og var der to katte, eller en kat og hund?
    Missemor: Du er ærligtalt et fantastisk menneske! love on you! smiley
    Jeg tænker lidt: Dont kill the messenger. sket og sket og sådan er det jo bare. som *Mega* også skriver, så er det vigtigste, at børnene og dyrene er kommet væk.


  • #26   16. maj 2012 Jamen jeg kunne da ikke være mere enig ;)... Som jeg skrev love on you.. people smiley

  • #27   17. maj 2012 Jeg har sendt en hilsen til oprindelige trådstarter for at høre om hun har mulighed for at fragte kattene til fyn.

    så jeg venter lige med sletning af denne tråd til det er afklaret smiley

    Lige hurtigt hvad jeg har fundet ud af.

    Nej der er ingen hund i lejligheden.
    oprindelige ejer af kattene har frivilligt overdraget kattene til trådstarter, som skulle passe dem ind til ejer selv kunne få dem hjem igen. Ejeren har så meddelt til trådstarter at hun ikke får mulighed for at tage sine katte tilbage. Så derfor står trådstarter nu med to katte som hun gerne vil hjælpe men ikke har mulighed for selv at beholde, hvilket jo så heller ikke var den oprindelige aftale.

    Kommunen og politiet er inde over sagen, og trådstarter har ikke gjort noget galt.

    Trådstarter tog billeder som blev sendt til kommunen og derfor kom de sociale myndigheder samt politiet og fjernede børnene i hjemmet. Og trådstarter endte op med kattene.

    De svære sætninger skyldes en Ipad som vist har nogle alternative forslag i ordbogen, hun beklager meget.

    jeg sidder i Nordjylland og har ikke mulighed for at hjælpe andet end ved at lede efter nogen som kan hjælpe smiley Sidst jeg tog en kat til mig fra kummerlige forhold, kostede det mig 4000 kr i dyrlægeregninger, så jeg har ikke råd til at gå ind i denne sag.

    Men lige nu ved jeg skisme ikke hvor vi står for nu er den oprindelige tråd på HG også slettet.

    Nat nat


  • #30   17. maj 2012 Jesper, som kritisk læser burde du have læst højere oppe at jeg netop har læst Missemors indlæg, derfor jeg ikke har slettet tråden. Afventer et svar fra den oprindelige trådstarter. Men alt det har du jo som den positive og konstruktive person du jo er, læst smiley

  • #31   18. maj 2012 Må desværre konstatere at der intet nyt er i sagen. Oprindelig trådstarter svarer ikke på mine henvendelser via beskedcenteret, selvom at jeg kan se at hun har været logget på. Håber at alt er vel og takker dem som har forsøgt at hjælpe smiley

    Mvh Gitte, som forresten har andet at lave end at sidde foran en computerskærm smiley


Kommentér på:
Misrøgtede katte

Annonce