{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og rotter sammen
  • #1   23. maj 2012 Min veninde har kat, rotter og en masse hamstere i samme lejlighed.
    Jeg har haft kat og dværghamster og undulat i samme lejlighed. Vi lukker døren ind til, hvor dyret står, så katten ikke kan komme derind, når man ikke er hjemme.
    Ellers hvis man har et bus, hvor katten ikke kan komme ind, og et fast låg, så tror jeg ikke man behøver lukke døren, dog har jeg ikke forsøgt. Buret skal så bare ike stå oppe, så katten kan skubbe det ned.


  • #2   23. maj 2012 har et bur som står på en hård ''puf'' hvor man ikke sån lige kan skubbe eller vente dem ned, og buret er lukket med en effektiv ''lås'' så katten heller ikke kan få buret op.

    Ved ikke om det ville kunne fungere. Dog har jeg ikke rigtigt mulighed for at kunne holde katten og rotterne i hver deres rum, da det tillader indretningen af rummene i min lejlighed ikke.


  • #3   23. maj 2012 Vi har også 1 stk dværghamster her og det fungere okay. Forstået på den måde at hvis hun rendte rundt ude for buret, så ville de da ikke tøve med at jagte og lege med den, fordi at jo deres instinkt, men der aldrig sket noget her. Gaia (som vores dværghamster hedder) står her i stuen oppe på en kommode og Trille kan godt hoppe der op. Hun må ikke og hun ved det godt, men det kan glippe og finde på det alligevel. Buret kan dog ikke skubbes ned, og det der højst er sket er at Trille har siddet foran og kigget på Gaia. Hun kan i øvrigt ikke få poten ind i buret, men har nu heller ikke set hende prøve.
    Vi har som dig som dig heller ikke rigtig (i hvert fald ikke optimalt) mulighed for at have dem i hvert sit rum, men det har som sagt alligevel aldrig været nødvendigt.

    De kan da godt blive opmærksomme og nysgerrige hvis de høre Gaia rende rundt i buret, men vil ikke sige at de vil gøre alt for at få fat i hende, slet ikke.. Alt i alt burde det kunne lade sig gøre at både din kat og dine rotter kan leve under samme tag. smiley

    MEN mener også at man selv er skyld i hvis der skulle ske noget fordi man ved at det er kattens natur og instinkt og ikke noget man bare kan tage fra den. I så fald er det i hvert fald ikke katten skyld og den man skal blive sur på!


  • #4   23. maj 2012 Jeg har selv 3 rotter og 3 katte og 1 hund og der er ingen problemer, rotterne siger fra hvis de mener kattene driller for meget.
    Katten skal bare lære at rotterne bider, det ved vores (:

    Vores katte ville også jagte rotterne hvis de var ude foran buret ligesom "Joy - Bor i Sverige. :)"


  • #5   23. maj 2012 vi har også 2 rotter og 1 hund og 2 katte i vores lejlighed rotterne stå inde i stuen i deres bur og vores rotter siger også selv fra hvis misserne går for tæt på deres bur vores rotter hammer med deres små poter på buret hvis de synes at kattene er for nærgående smiley vi tager aldrig rotterne ud hvis kattene er inde i stuen vi lukker dem altid ud i gangen smiley men vores rotter elsker vores hund og når vores hun er på sofaen så spæner de hend til ham men vores hund er en lille kylling når de kommer for tæt på han's ben smiley men de må gerne sidde på han's ryk hehe

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #6   23. maj 2012 Min moster havde rotter og katte gående frit sammen, det er dog ikke noget jeg vil anbefale medmindre man har overordentlig godt opdragede dyr.

    Kattene og rotterne puttede sammen, katten kunne finde på at sove nede i buret med rotterne.

    Men det har meget at gøre med ens kats mentalitet, hvis man har en kat med udpræget jagt instinkt og hvis den er meget legesyg ville jeg ikke tage chancen smiley


  • #7   23. maj 2012 Problemet med at rotterne normalt ville sige fra, bide fra sig eller lignende, er at mine rotter ikke er bange for katte.
    De er opvokset et sted hvor kattene var opdraget til ikke at jagte, fange eller lign. Og derfor er mine rotter overhovedet ikke bange for katte, men er der imod nysgerrige overfor katte.

    Har prøvet at have dem i deres motionsbolde på gulvet sammen med en kat, og mens katten forsøgte at regne ud, hvordan man fik fat i rotterne, var de meget nysgerrige og løb gerne katten i møde.


  • #8   23. maj 2012 Vi har hafr kat og rotter sammen. Nu var den kat også nærmest en hund, han han fik en ggn at vide, at dem måtte man ikke spise, og derefter junne de alle være løse i stuen samtidig...

  • #9   23. maj 2012 Jeg har haft tamrotter, jordegern kaniner og hund og kat, de levede i fordragelighed med hinanden, men have smådyrene før jeg fik hund og kat

Kommentér på:
Katte og rotter sammen

Annonce