{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Katte transport {{forumTopicSubject}}

Her om ikke særlig lang tid skal vi flytte (til et dejligt hus, men indhegnet have til misserne) og det glæder vi os selvfølgelig til. Det jeg bekymrer mig om er transport!

Mine tidligere katte har altid været van til at ligge i deres kurve, så når vi har rejst har jeg haft dem i kurvene nede ved mine fødder, og så ville de enten ligge dernede, eller ligge i skødet på mig (for det meste ved fødderne). Ingen af mine katte har gidet transport kasse, og når nu de var så gode til at køre i bil, var der jo ingen grund til at tvinge dem.

Det har jeg også følt var mest sikkert, da de var frie til at bruge katte instinktet skulle uheldet være ude samt, at lå de ved mine fødder var det ikke langt de kunne flyve, i modsætning til transport kasse, hvor kassen ville flyve - med katten i.

Nu har jeg jo Basil og Baby, og selvom de nyder deres kurve, har jeg endnu ikke fået lært dem at bruge dem mht transport.Jeg har overvejet at sætte dem i deres gå seler, for så at kunne sidde med dem sådan, men ved endnu ikke hvordan de reagere til køreture, og frygter lidt hvis de får den idé at fare rundt og blive uvenner med selen.

Nu er det ikke så langt vi skal køre, da det stadig er på fyn, men vil jo gerne gøre det rigtige.

Skal jeg prøve med selerne og satse på at de kan finde ud af det, eller hvis ikke, er der så en måde man kan sikre de dersens transport kasser så de ikke kan ryge sig en tur ud af forruden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte transport
  • #2   13. jun 2012 Kan man godt tillade sig det? Havde tænkt tanken, men når nu vi skal flytte, jeg farer frem og tilbage og propper deres hjem i pap kasser og generelt opfører mig som en der har mistet forstanden, vil jeg helst ikke skulle stresse dem mere!

    Basil er jeg nogenlunde tryg ved, for så længe "moar" er der, er han rimelig ligeglad med hvad der ellers sker, men Baby er en virkelig følsom kat, som har vist arvet en smule af mit OCD og er generelt ikke alt for glad for at der skal ske alt for meget!

    På den anden side ville det jo måske lette stresset en smule når vi rent faktisk skal flytte? Åh jeg ved det ikke! Jeg må prøve ad.


  • #3   13. jun 2012 jeg spænder altid transportkassen fast med sikkerhedsselen. jeg stiller kassen på sædet, så den står tæt ind langs ryglænet. Så sætter jeg sikkerhedsselen ind igennem håndtaget og nedenom kassen og så klikker jeg den fast. Prøv dig lidt frem indtil du finder ud af hvordan den sidder bedst fast. Det er ikke 100 %, men den kastes da ikke ud af ruden eller andet ved uheld, vil nok max vælte.

  • #4   13. jun 2012 Nina - Har altid tænkt at en transport kasse var for lille og ikke havde nok vægt til, at kunne få selen til at reagere? Havde derfor tænkt i retningen af, om man evt kunne "låse" selen, sådan at når den sad til, at den så ikke kunne give sig - men nu har jeg ikke forstand på hvordan sådan noget virker!
    Jeg må prøve ad, og se om jeg kan få det til at virke, men undrer mig lidt over, at der ikke er blevet opfundet noget til sikker transport af katte?


  • #9   13. jun 2012 Jeg har transport kasserne stående fremme, og de har ingen problemer med at ligge i, det er snart gitteret kommer for at de begynder at brokke sig, og deres kløer sidder fast i hullerne fordi de forsøger at kradse sig ud - Ved ikke om tidligere ejer har haft en anden holdning til kasser?

    Mht køre sikkerhed, har grunden til at jeg har haft dem ude og i kurven været netop det, at jeg frygter når kassen ikke sidder fast, at der så kan ske større skade, i det de ikke selv kan gøre noget. Men det med selen skal helt sikkert prøves, så må jeg se hvordan den skal sikres bedst.

    Hov, og jo, uheld kan ske alle steder, det var heller ikke meningen jeg ville bruge det som undskyldning. Mente bare mere at vi ikke skal ud og køre på motorvej og andre steder hvor farten sættes op, og det ikke er langt så man bliver træt af at køre, eller kattene begynder at blive urolige.


  • #11   13. jun 2012 Noget der lige slår mig, hvad er forskellen på at have transport kasse stående løst på enten for eller bagsædet, og så til at have dem liggene i kurv ned ved fødderne? Nede ved fødderne kan det i det mindste ikke ryge så langt? Eller hvad? :S

    SH - På et eller andet punkt vil jeg også helst have mine katte fra killing af, og det var også det jeg ledte efter. Men da jeg så stødt på Baby og Basil (det hed de såå ikke dengang) som boede hos en mand, der ville flytte, men ikke ville have dem med, og ingen havde sagt de ville have dem - jamen så kunne jeg ikke rigtig andet end at tag dem, synes det var så synd smiley Men det betyder også bare at der har været problemer. Fx. er Baby bange for at kaste op, fordi hun en skideballe for det hos hendes tidligere ejer, så sidder og trøster hende hver gang og giver hende godbidder for at hun ikke skal tro at hun gør noget galt. Det samme gælder jo så også for transport kassen, ved ikke lige hvilke tanker han havde omkring det, men at sørge for de havde det godt med det ser det vidst ikke ud til at han gjorde! prøver bare at sige til mig selv at de har det bedre her end de havde der .. Håber jeg!

    Susan - Hvis det bare var i bilen, så herre gud. Det er aldrig fedt at rejse, men hvis de er glade før og efter - intet problem. Problemet her, er at det er så snart kassen er lukket, og når man lukker dem ud igen, flygter de og ville ikke i nærheden af den (eller dig hvis du virker mistænkelig) længe efter. Det synes jeg jo også er synd for dem, men lige meget hvor meget gejst, ros, nussen og godbidder der tilbydes bliver det bare ikke anderledes!

    Jeg må bide det i mig, og satse på at det kommer hen ad vejen. Jeg takker i hvert fald for gode råd! (:


  • #12   13. jun 2012 Jo, men nu gjorde mine det jo ikke, de lagde sig til at sove, eller slikkede sig. Så rent sikkerhedsmæssigt kan jeg ikke se forskellen. Men, som sagt - jeg ved intet om det (:

    Tak for bekræftelsen - Vi prøver jo alle vores bedste, ikke?


Kommentér på:
Katte transport

Annonce