{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Øv hvor er det bare ikke iorden! {{forumTopicSubject}}

I må lige bære over med mig - men har virkelig brug for at rase ud!

Jeg købte mine bimser af en mand i Slagelse, som sagde at der var tidsnød da han skulle flytte om en uge og ikke kunne have dem med. Jeg synes jo at det var synd for dem at de sådan skulle kastes rundt, og købte derfor dem begge af ham med løfter om, at de var blevet vaccineret, ordnet, og passet godt på. Han virkede såmænd også som en oprigtig og katteglad mand, men dette har åbenbart ikke været tilfældet.

Jeg fik idag endelig tydet Babys øremærke og søgte på det Danske Katteregister. Fandt hendes oprindelige ejere og ringede straks op. Jeg fik så fat i en vældig sød kvinde, og vi fik snakket det igennem om omregistrering af Baby, men pludselig drejer samtalen da jeg finder ud af at ham jeg havde købte dem af havde lovet at få Basil kastreret og vaccineret samt øremærket, men ikke gjorde det. Sundhedsbøgerne som han lovede mig da jeg købte dem har stadig ikke fået, og fik at vide at babys sundhedsbog fik han med da han fik hende, og at Basil slet ingen sundhedsbog har.

Han har altså r*vrendt mig noget så groft, og udsat mine pelstotter for at forfærdeligt kaos. Ingen af de ting han lovede deres oprindelig ejer blev gjort, og alt det han fortalte mig var det pure opsind. Deres fødselsdage havde han også lige "glemt" og fik det først at vide af hende jeg talte med idag.

Jeg har jo selvfølgelig fået Basil kastreret kort efter jeg fik ham, men han er hverken blevet vaccineret eller tjekket. jeg fik naturligvis tjekket det generelle men troede jo på (så naiv som jeg er) at alt det andet var blevet ordnet.

Verden virker pludslig som et rigtig trist sted, kan slet ikke finde ud af hvordan det kan lade sig gøre at der findes sådanne mennesker uden respekt for deres dyr. Nu skal jeg jo have dem begge til dyrlæge og blive tjekket alle vejne oven i at de også skal stresset igennem ved at flytte smiley Synes slet ikke det kan være rigtigt at man kan tillade sig at være sådan over for sine dyr - Men jeg kan vel heller ikke forlange af ham at han betaler vaccination, har jo intet på skrift - Eller hvad?

Føj hvor synes jeg bare det er dårlig stil! Jeg havde jo taget dem alligevel da mit hjerte ikke kan bære at se dem lide under stressede og dårlige vilkår, så hvorfor kunne han ikke have fortalt mig sandheden så jeg kunne få det ordnet? Stambogen har jeg heller ikke set skyggen af, og synes ikke han kan være det bekendt over for kattene.

Nå, men der er hermed blevet lovet til oprindelig ejer, at de aldrig kommer videre herfra, og at det hele bliver ordnet - Nu hvor jeg ved hvad det er der skal ordnes. Og så mangle jeg jo bare at få genopbygget troen til menneskeheden smiley

Jeg undskylder den rodet og kaotiske indlæg, men jeg havde bare lige brug for at få luft - Samtidig med at jeg egentlig gerne vil vide hvad jeg egentlig kan gøre i sådan en situation, om noget?

Øv hvor er det træls!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv hvor er det bare ikke iorden!
  • #2   7. jul 2012 Har nemlig intet på skrift .. Han blev jo ved med at sige at "det hastede", så tænkte jo bare på at få misserne hjem :S

  • #3   7. jul 2012 ej hvor er det trist smiley Det er jeg ked af at høre for dig smiley
    Men man kan ikke være for forsigtig når man anskaffer katte - Jeg ved desværre også hvad jeg taler om. Det er så trist at nogle mennesker kan finde på at snyde på den måde. Men forhåbentlig er det nogle velfungerende birmaer du har fået?


  • #4   7. jul 2012 Anna C:

    Det er de bedste birmaer jeg har fået. Der er absolut ingen fejl på den front, og efter snakken med den oprindelig ejer, er jeg også blevet forsikret om at de er sådan som de skal være med avl osv. Og bortset fra at Baby er lidt tilbageholdende og sky, og lidt svær at komme ind på, er de de mest sociale og vidunderlige katte. De opfylder også alle birma kriterier så det er udelukkende dårlig behandling og ligegyldighed fra ejerens side af der er i vejen.
    Jeg ved jo også at man skal passe på med at få katte - Men samtidig hedder problemet jo at når jeg først får mig sat for at de katte skal reddes istedet for at ejeren bare "dumper" dem, jamen så slår alt fornuft jo fra, og så glemmer jeg lidt det i papirene da jeg bare gerne vil sørge for kattene - Dete r at skyde sig selv i foden er jeg godt klar over :S Men hey - Så har jeg lært det!

    S H:

    Jamen jeg er også glad for at de er her, og både min far og min kæreste siger at de ikke kunne være endt et bedre sted (mine dyr får nu også kun det bedste af det bedste, om det så betyder en måned uden mad for os to benet :D) og jeg holder også fast i at jeg gøre mit bedste for, at de skal have det godt - Flytter jo også blandt andet for at de kan blive til ude katte, men man kan nogen gange blive i tvivl om det nu også er tilstrækkeligt!
    Jeg synes i hvert bare ikke at han skulle have lov til at have dyr, og er ufattelig glad for at jeg nåede at få dem inden han blev træt af det og bare skaffede sig af med dem - Som jeg vist også har nævnt før i en anden tråd fik de heller ikke den mestbasale pleje som børstning, og behandling af fedthale. Nu er der i hvert fald styr på både børstning og fedthale, Basil er blevet steriliseret og de skal begge en tur til doktor dyr så snart jeg kan få lavet en tid!

    (Bare lidt trist jeg ikke kunne fejre Basils 2 fødselsdag d. 22.06 da jeg ikke vidste han have fødselsdag!)

    Er der egentlig andet jeg skal være ops på eller skal spørge om når nu de kommer afsted? Sådan mht vaccinationer osv? (;


  • #5   7. jul 2012 Jamen det var netop det jeg ville vide (;

    Har aldrig haft en kat fra killing af (Mine første bimser var allerede store da jeg blev gammel nok til at tænke over sådan noget, Mine andre 2 fik jeg begge af andre, den ene fordi hun ikke ville have ham mere, den anden fordi den hoppede ind ad mit vindue en nat og lagde sig til at sove i min sofa, og tog aldrig afsted igen), derfor har jeg aldrig været igennem alle de "første dyrlæge besøg" som der ellers høre killinger til. Sådan som det ser ud har Basil aldrig været til dyrlæge udover da jeg fik ham fixet - så er der andet der mangler? Kan jo ligeså godt få det hele overstået, og da de bliver første gang hos nye dyrlæge vil jeg gerne have styr på det hele! (;

    Men det vil sige at kun vaccinationer mangler? Og øremærkning & chip selvfølgelig.


  • #6   7. jul 2012 snydt kan man altid blive smiley surt for dig men forhåbentligt er misserne sunde og raske smiley Tillykke med dine nye pelstotter...lyder til du har været ude for en meget stresset kattemand tror ikke han har handlet i onde ikke for at forsvare ham men stressede folk glemmer smiley Forhåbenligt arter alt sig som det skal.

    Ja har du ikke noget på skrift kan man kun brokke sig til os andre :)hvorfor både øremærke og chippe ? Skal katten rende frit øremærke! inde chip i tilfælde af den skulle stikke af elelr blive stjålet...øremærke er da ikke pænt specielt ikke i et birma øre og de bør ikke rende frit


  • #7   7. jul 2012 Hehe, det var så ikke en birma men en blanding norsk skovkat og huskat - tror hun var blevet væk hjemmefra, men gudskelov at hun kom ind ad mit vindue i stedet for at vandre, bor nemlig lige ovenpå motorvejen!!

    Det er i det mindste bedre end i England, hvor vi havde ræve og grævling unger som kom ind ad kattelemmen. Vores ene birma blev bedste venner med en ræveunge da han var killing, så når jeg kom hjem lå der tit en ræv og en birma i min seng :S

    Altså Basil blev tjekket da han blev kastreret, men er ikke specielt glad for dyrlægen her, så det liver vist en ommer hos den nye! Men godt, så mangler jeg ikke noget - Skulle liiiiige være sikker (; Mange tak !


  • #8   7. jul 2012 Ej hvor vildt en ræv i sin seng...jeg har altid drømt om at have en ræv som "hund" sammen med mine mutter men tror desværre den gamle ville æde en sådan..ræve er bare så smukke og nuttede smiley

  • #9   8. jul 2012 S H:

    Ja lidt (;

    Sus:

    Haha, de er nemlig vildt smukke, og helt vildt nuttet! Problemet er bare at de er ikke til at opdrage på, så selvom vi endte med at fodre den da moderen forlod den, lå skraldet alligevel i helen huset om morgenen! Men det var lidt hyggeligt - Fik mig altid til at tænke på "Mads og Mikkel" da de altid tonsede rundt og legede som bedste venner smiley

    Men desværre blev vores have efterhånden til en zoologisk have da udover grævlinger og ræve stod der pludselig også heste i forhaven, pindsvin i bryggerset og andre mærkværdige dyr (Vi boede i en lille landsby tæt på skov og natur) så det var simpelthen ikke til at holde ud. og da min mor i endnu en brandert kom hjem med en hund forsvandt ræven og grævlingerne samt den ene birma, så vi havde kun 1 birma tilbage :S

    Det kan godt lade sig gøre at have tamme ræve, men synes ikke man skal medmindre de har behov for det (er kommet til skade, mangler moderen mm.) da de jo altså ER vilde dyr og burde leve sådan. Selvom dette ville selvfølgelig være nemmere hvis folk holdt op med at skyde dem smiley


  • #10   8. jul 2012 enig enig man skal kun skyde dem der er syge og ja finder jeg et bette skravl en dag..tja så får vi nok et nyt husdyr men det sker nok ikke og ja de skal være i naturen og mads og mikkel ? En af mine yndlings Disney film jeg må ha mig en shebea(staves) en dag de ligner lidt en ræv og har samme str. smiley Men en ræv eller en ægte ulv wow lyder ret vildt med jeres lille baghave hi hi jeg skal ikek selv begynde at remse op tror jeg XD vi har også lidt af hvert men vi bor så også på landet og har 13 ha jord og min naboer men påfugl, grågæs, høns, hunde og katte og fisk jo tak vi har nok at lave XD men der kan nok godt blive plads til en bette ræve copy på et tidspunkt når gamle Nok ikke kan mere

  • #11   8. jul 2012 Hov Sus, havde slet ikke set at du havde skrevet det andet! Og mange tak, er også glad for dem! Jeg mente også selv et langt stykke hen ad vejen at han var stresset og bebrejdet ham derfor ikke de andre mangler, men nu har jeg snakket med ham næsten hver dag for at prøve at finde ud af hvordan det hænger sammen - da jeg først fik kontakt til de oprindelige ejere idag, og han har stået og løjet mig lige op i fjæset .. Så forsvinder min forståelse altså!

    Men de er sunde og raske, og lige ud over lidt forståeligt stress grundet flytninger har de det helt fint, så det er jo altid noget!

    Hvorfor både øremærke og chip? Fordi selvom de ikke får lov til at løbe frit (der bliver indhegning - Selvom mine tidligere birmaer altså løb frit uden problemer og elskede det) så kan uheldet ske at de finder et smut hul. Baby kan allerede åbne køkken og stue vinduet og hoppe ud så hvor lang tid tager det hende at finde smut hullet i indhegning? I hvert fald så ville jeg jo helst chip da jeg, som dig, ikke mener øremærkning er pænt til katte, og synes også det er træls at Baby har det selvom man ikke kan se det - Men samtidig må jeg indse at der er mange mennesker der ikke gider bruge megen tid på bortløbet eller tilskadekommet katte, og ser de ikke et øremærke går de videre. Så øremærkning er i håb om at det får folk til at reagere, og så de ved at katten altså har en bekymret ejer, og chip fordi øremærkninger kan tit være svære at tyde (Babys måtte jeg sidde længe og fedte med før jeg kunne hitte ud af hvad der stod) og hvis de så ikke kan tyde mærket kan de finde chippet istedet.

    Regner med at tale med dyrlægen om det når jeg engang får en tid, og så vurdere hvad der skal ske derfra, men mener stadig at det eneste der er værre end en kat der er blevet kørt ned eller andet, er en kat der er blevet kørt ned uden man ved det da man ikke får det at vide, og man derfor går og bekymrer sig og håber :S


  • #12   8. jul 2012 Sus:

    Åh yay, endelig en der deler min kærlighed til Mads & Mikkel! Kan stadig sidde og tude til den når ungerne sætter den på (;

    Lyder ufattelig lækkert, jeg ønsker mig sådan en ulve hund, en af de hunde hvor man virkelig kan se ulve trækkene - Ulve er nok et af mine yndlings dyr (udover katte selvfølgelig). Men det bliver nok også nødt til at vente til kaosset herhjemme er faldet til ro!

    Savner skam også vores have! Det var noget af det mest hyggelige og bizarre når man sådan sidder og nyder sin eftermiddags the og der så kommer en hest valsende forbi? Fuglene kender jeg også til, men er simpelthen så ræd for fugle! det kan godt være at de er smukke, men nøj hvor gør de mig bange, kan simpelthen ikke være i nærheden af dem!

    En ræve kopi kunne nu også være lækkert, men nu har jeg været så idiotisk at finde sammen med den ene mand på jorden som simpelthen bare ikke gider det der med dyr *host*. Når vi først får dem indenfor dørene må han overgive sig og forelske sig, men problemet ligger lige i at få dem ind (; Ikke engang et akvarie vil han unde mig! Det ville nu være lidt fedt hvis man havde en bassett hound og en ræve kopi gående derhjemme (;


  • #13   8. jul 2012 S H:

    Det er lige netop det jeg frygter; at ser de ikke øremærkning går de bare forbi. Heldigvis er mine bimser jo ved at få de værste "gammelmands ører" så alt den fluff de har kan jo dække for øremærket - Men så gavner den vel heller ikke?
    Hmm, det er skisme ikke nemt at finde den rigtige løsning når det gælder kattenes sikkerhed.Og efter at have set nyhederne med ham der går og torturere katte i Roskilde bliver man da det mere utryg ved at lade dem være ude! Synes virkelig der burde gøres mere ved kattes sikkerhed og velfærd generelt her i DK smiley


  • #14   8. jul 2012 Man må da kunne skaffe erstatningsstamtavler på kattene, når man kender stamnavnet og kattenes navne?

  • #15   8. jul 2012 Opdrætter kan bestille kopier af stamtavler - Det koster 200,- pr. tavle smiley

  • #16   8. jul 2012 Lone A & Anna C:

    Det vidste jeg ikke at man kunne? Jeg må lige have fat i hende igen og spørge ad - Tak for oplysningen!

    S H:

    Ja, jeg er godt klar over at rettigheder åbenbart generelt ikke står højt på listen, har selv været turen igennem, og nu også mine katte - Men noget må der vel kunne gøres? Jeg tænker bare (som den uvidende og naive person som jeg er) at rettigheder og forbedring af vilkår for katte burde ikke være så svært at opnå. Hunde har da bedre vilkår end katte - Kan det samme ikke overføres til katte? Selvfølgelig bliver der allerede gjort meget, men synes det er hovedesagligt privat personer der arbejder på det - der må være en måde at gøre folk opmærksomme på, at holdningen til katte skal ændres.


  • #17   8. jul 2012 Så lidt smiley Og hey: Tillykke med dine dejige birmaer smiley (på trods af den "uheldige overdragelse" ) smiley

  • #18   8. jul 2012 Anna C: Mange tak (;

  • #19   8. jul 2012 puha da osse har lige læst atiklen om katte morderen :´( Føj da os og de ting folk så skriver omg. Ved ikke om jeg havde lyst til at ramle ind i dette uhyre uden en oversavet pumpgun ^^

    Det er fint du både chipser og tatoverer smiley kan godt se dit dilemma men ellers kan jeg jo kun anbefale dig at lave evt. en løbegår der er lukket i alle kanter og hjørner på behandlet træ der matcher dit hus i farven (alså male det ^^ ) og lukke det i toppen også smiley vi har lige lavet en lille fin en af slagsens og de er så glade for den smiley


  • #20   10. jul 2012 Ved ikke hvad jeg synes er mest skræmmende, kattemorderen eller de kommentare folk skriver under artiklerne :S

    Se det var smart (; Jeg må lige prøve at kigge på det når vi en gang bliver færdig med alle de forbistrede flyttekasser !!


Kommentér på:
Øv hvor er det bare ikke iorden!

Annonce