{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Marianne H
Marianne H
Tilmeldt:
10. jul 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Indekat - racer? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.

Jeg er nyligt flyttet til Esbjerg i en lejlighed på 1.sal og overvejer at få et par katte til at holde mig med selskab.
Jeg havde tidligere en huskat, Hannibal, en kastrat, som desværre slet ikke egnede sig som indekat.. Så han flyttede hjem til mine forældre, hvor han har det super.
Men jeg savner kattene omkring mig.

Nu overvejer jeg at gå mere specifikt efter katteracer, der vil kunne trives som indekatte ( ved at det også kommer an på sind mm. )
Men hvilke racer ville i mene kunne egne sig som indekatte?
Jeg tænker selv racer som perser, brittish shorthair, evt. maine coon.

Kom gerne med andre bud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat - racer?
  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #1   11. jul 2012 Nåh ja.. birma.. skriver jeg lige på listen. Man kan vel i samme ombæring også nævne Ragdoll'en?

  • #2   11. jul 2012 Alle racer kan være ideelle som indekatte, hvis bare de aldrig har oplevet udelivet. Det er derfor fuldstændig ligegyldigt, hvilken race man snakker om - bare man finder en opdrætter der har kat på nogenlunde samme vilkår som man selv kan tilbyde.

    Det du nok mere skulle tænke på er, hvad du kan tilbyde, hvad du ønsker dig hos en kat, om du ønsker pelspleje, en aktiv kat - rolig kat, skal den være stor eller lille.. Sæt dig ned og skriv dine ønsker til katten ned, og søg herefter hvilke racer der falder i din smag både mht udseende, hvad du ønsker og vigtigst hvad du kan tilbyde


  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #3   11. jul 2012 Lige nu er jeg lidt hooked på en blå britte... men er åben for forslag.. smiley

  • #4   11. jul 2012 Jeg har snakket med opdrættere af perser/exotic, at de egner sig rigtig godt som indekatte....men om det passer helt ved jeg ikke, men det er ikke kun en jeg har snakket med, så der må da være noget om snakken smiley

  • #5   11. jul 2012 Jeg kan anbefalde Européer smiley

  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #6   11. jul 2012 Skrevet på listen smiley Tak..

  • #7   11. jul 2012 Det var så lidt smiley

  • #8   11. jul 2012 jaaaaahhh de er så flotte...men jeg synes bare der er mange med alm huskat der tror deres kat er en europe...ret ærgerligt for nogle får den forkerte opfattelse af racen

  • #9   11. jul 2012 En rigtig europé har stamtavle, ellers er det ikke en europé smiley

  • #10   11. jul 2012 Perser og exotic kan anbefales. Men husk at katte bør blive aktiveret, det kan blandt andet være med kradse / klatre træer, små bolde, tøj mus og mental-aktiverings legetøj smiley

    Ikke alle katte er SÅ aktive at de kræver det helt store, men jeg synes da at muligheden skal være der.


  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #12   11. jul 2012 Mht. aktivering. Så har jeg endelig fået en lejlighed med murstensvæg.. Så drømmer om at lave en hyldevæg til kattene smiley
    Men er helt med på at de kræver aktivering af mig også smiley

    Det er også helt bevist jeg vil have to, så de også kan aktivere hinanden.

    Ser om jeg ikke kan opstøve en udstilling i nærheden af Esbjerg i nærmeste fremtid. Har ingen bil smiley


  • #13   11. jul 2012 http://fifeweb.org/wp/shows/shows.asp Du kan se dem herinde (Dem fra Fife, søg på Denmark)

    Jeg kan se der er i Vamdrup og Fredericia, begge steder burde have tog fra Esbjerg smiley

    (Ved den her i Fredericia kan jeg måske endda lokkes med som tilskuer :p)


  • #14   11. jul 2012

    date

    location

    post code

    show type

    club

    member






    07/07/2012

    Herning

    7400

    One 1 day, 1 cert.

    JYRAK

    FD





    04-05/08/2012

    Copenhagen

    2791

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    04/08/2012 Breed Bis:NFO

    DARAK

    FD





    08-09/09/2012

    Vamdrup

    6580

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    08/09/2012 Breed BIS: BRI

    JYRAK

    FD





    23/09/2012

    Køge

    4600

    One 1 day, 1 cert.

    RACEKATTEN

    FD





    20-21/10/2012

    Årslev

    5792

    Two 1 day, 2 cert.

    KATTEKLUBBEN

    FD





    04/11/2012

    Strøby

    4671

    One 1 day, 1 cert.

    DARAK

    FD





    17-18/11/2012

    Vissenbjerg

    5492

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    17/11/2012 Breed BIS: NFO

    JYRAK

    FD





    02/12/2012

    Nærum

    2850

    One 1 day, 1 cert.

    RACEKATTEN

    FD





    12-13/01/2013

    Brædstrup

    8740

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    12/01/2013 Breed BIS SBI

    JYRAK

    FD





    26-27/01/2013

    Køge

    4600

    One 2 day, 1 cert.

    KATTEKLUBBEN

    FD





    09-10/02/2013

    not yet fixed

    0

    Two 1 day, 2 cert.

    RACEKATTEN

    FD





    03/03/2013

    Copenhagen

    -

    One 1 day, 1 cert.

    DARAK

    FD





    16-17/03/2013

    Fredericia

    7000

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    16/03 BREED BIS ABY 17/03 BREED BIS MCO

    JYRAK

    FD





    23-24/03/2013

    Herning

    7400

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    together with RK,

    KATTEKLUBBEN

    FD





    05/05/2013

    not yet fixed

    0

    One 1 day, 1 cert.

    RACEKATTEN

    FD





    22-23/06/2013

    Nørre Aaby

    5580

    Two 1 day, 2 cert.
    --------------------------------------------------------------------------------
    22/06 BREED BIS KBL

    JYRAK

    FD





    06/07/2013

    Herning

    7400

    One 1 day, 1 cert.

    JYRAK

    FD





    20-21/07/2013

    Børkop

    7080

    One 2 day, 1 cert.

    KATTEKLUBBEN

    FD




    Total shows 18


  • #16   11. jul 2012 Man kan jo starte ved ustillingen, og udpege ens yndlingsracer, snakke med opdrættere og derefter besøge opdrættere smiley

  • #18   11. jul 2012 vi har en perser og en britte ,som inde katte,begge trives fint inde,men som race er de meget forskellige.perseren er mega kælen og vil løftes,krammes og kysses på,britten vil kæles ,meget,men kun når han vil og gider ikke sidde på skødet,kun hvis han selv kravler der op.....britten snakker helt vildt....

  • #20   11. jul 2012 vi fik afvide af opdrætteren af britten at de helst kun vil kæle når de selv kommer, og ikke vil tages,og det passer fint med vores,men han er vildt kælen, og ligger gerne i sengen ,men han bestemmer selv,perseren kan vi altid tage og nusse med...

  • #22   11. jul 2012 Tror alle katte kan være indekatte - Specielt hvis de ikke har prøvet andet....

    Har tit hørt at Ragdoll ikke egner sig til udekat og er den ideelle indekat - Men jeg har en 3/4 Ragdoll og 1/4 hellig birma og han blev udekat efter skilsmisse og klarer sig fremragende og er en dygtig jæger, der kommer med både muldvarper, mosegrise, 4-ben, fugle og selvfølgelig mus.....

    Det hele drejer sig vel i grunden om tilvænning..

    Katte der er rolige af sind, er måske nemmere at få til at være indekatte, men jeg tror det først og fremmest drejer sig om, at katten har muligheder for at bevæge sig og udforske sig... Det med hylder forskudt på væggen som trin, lyder som en god ide.... Jeg har selv haft sådan en stor plantekurv hængende i et hjørne, da mine var indekatte og det elskede de.... - Og måske hjemmelavet kradsetræ med træstamme......

    P.S. British Shorthair er bare nuser, men det er alle katte - Du finder med garanti den, der passer til dig - Eller katten vælger måske dig, når du er på udkig efter en....


  • #23   11. jul 2012 min perser gider ikke tages op, hun vil helst have lov til at hoppe op selv smiley hun kan en da finde på, hvis man lofter hende op på eks. sofaen at hoppe ned igen, for så selv at hoppe op på sofaen efterfølgende smiley Så jeg vil også sige med min lille historie er at det er forskelliget fra kat til kat også selv om der findes en racestandart. Så find et par racer du syndes er dejlige og tag så ud og mød dem, så finder du helt sikket de 2 der passer til dig smiley

  • #24   12. jul 2012 Jeg vil klart anbefale Ragdoll (: Fungere perfekt hos mig . og så er det en helt fantastisk race .

  • #25   12. jul 2012 Jeg har hørt fantastiske ting om persere som indekatte, men jeg er selv helt forelsket i British shorthair, og ved at det en dag er lige den race jeg slår kløerne i smiley
    Pt. har jeg bare to skønne huskatte!


  • #27   12. jul 2012 jeg har 2 british shorthair..de er kælne og ligger på skødet og i sengen..og gode indekatte..:)

  • #28   12. jul 2012 Jeg har Norske Skovkatte og de har indtil nu kun været inde katte hele vejen i deres opvækst..
    Jeg er nu ved at bygge volier så de også kan komme ud og nyde "ude livet"
    Men jeg har aldrig på nogen måde haft problemer med at have dem inden dørs..
    De er meget sociale katte og meget kærlige smiley
    Selvfølgelig har de hver og sær hver deres personligheder, men jeg kan klart stå indefor jeg aldrig har haft nogen som helt problemer med dem som indekatte smiley


  • #30   12. jul 2012 Du kan også låne en bog på biblioteket omkring racer. Jeg har selv "Den store bog om katte", hvor rigtig mange racer bliver gennemgået, kattens historie, sygdom etc..

    Ellers så har Animal Planet også produceret nogle fine små afsnit omkring racer.
    Du kan finde de fleste på youtube.com med 101 cats og evt. race som søgeord.

    Den fremgangsmåde hjalp i hvert fald mig smiley


  • #31   12. jul 2012 P.S. Jeg intet ansvar hvis du forelsker dig i en sjælden race såsom Bambino
    http://www.youtube.com/watch?v=TftnytODKZ0 smiley


  • Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #32   12. jul 2012 Haha.. kan næsten forelske mig i hvad som helst når det kommer til katte... smiley

    Mine forældre har en lille tilløber, der kommer. Den mest skravlede og sølle kat man kan forestille sig.. ( de arbejder på at ændre det)... Men forelsket blev jeg sq alligevel.. smiley

    Lige nu er kigger jeg på Ragdoll'en.. Hold op en lækker kat... Så lige nu er det en Britte og/eller en dukke-mis.. smiley Men intet er afgjort endnu. Det er jo sjovt at kigge.


  • #33   12. jul 2012 Ragdollens pels er også rimelig nem og holde - Og dejlig silkeblød. Du vil heller ikke blive ensom, for en ragdoll skal nok kunne føre en samtale med dig. - Min er nogen gange så langt væk, så jeg må tjekke, om han trækker vejret. Ved ikke om det er normalt for den race........ Men lækker er den....

    Når du skal have 2 katte, så kunne det da også være spændende med en af hver race..... Begge er jo smukke katte.

    Jeg kan også forelske mig i alle katte....


  • #34   12. jul 2012 Ragdollen er bestemt også en fantastisk race (:
    Og som Lonnie skriver , er den ganske nem at føre samtale med (: min snakker hvert fald meget, dog er det ikke den der irriterende jamren de også kan komme med til tider !
    Han er super nysgerrig og skal gerne helt op i hovedet og sige hej . Men pas på din hovedpude når du skal sove , hvis du ikke er hurtig , så får du den ikke XD


  • #35   14. jul 2012 http://animal.discovery.com/tv-shows/cats-101/videos/ragdoll.htm

    Jeg vil også anbefale Ragdoll ;D


  • #36   14. jul 2012 Ragdolls ! Hi hi de er bare dejlige smiley smiley

Kommentér på:
Indekat - racer?

Annonce