{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Hvad kan det være? Bordetella? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Jer katteglade mennesker! Jeg søger råd og vejledning..
Nøj hvor er her blevet lavet om siden jeg sidst har været her..

Til emnet..

Jeg har jo min skovbamse Dusty på 7 år, han begyndte at få et løbende øje for godt 6 mdr. siden, afsted vi tog til Dr. Dyr siden en klog kvinde engang fortalte mig at katte ikke kan være almindeligt forkølede som os mennesker.. Da det løb og der ingen puds var konstaterede han at det var for snæver tårekanal som kan blokkes ud, men 9/10 gange vil lukke sig igen, og gav mig bedste råd at holde det rent med kogt afdampet vand.. Det finder Dusty sig fint i og med de forudsigter for at det kan "fikses" gør vi som vi er blevet guidet til..

For ca. 3 mdr siden begynder staklen så at nyse med direkte tykt snot, og jeg tager straks til Dr. Dyr igen.. Han kigger ham efter og fortæller mig at denne gang at det har ingen skade til, at det nok er pga. irritation fra det løbende øje, for alle hans vaccinationer er passet så det kunne hverken være katteinfluenza eller herpes, og jeg skulle bare blive ved at holde ham ren med afdampet kogt vand.. Ikke mindre end en uge efter begynder Soffy også at nyse, tyktflydende snot, og jeg tænker, det er nok bedst med en ny dyrlæges mening.. Men ak.. Samme konklusion...

Her til aften ville jeg så forkæle dem med lidt RC vådfoder, og de mijaver så sødt når de tigger, og jeg bemærker at Dusty er "hæs" i sin mijaven.. Meget faktisk.. Jeg holdte lidt mere fast i maden før jeg satte skålene ned for at få ham til at snakke mere, og rigtig nok.. Han er MEGET hæs...

Alle tre bamser har fin appetit, humøret er det samme og ingen feber, men nu hvor jeg har to som nyser direkte snot, og tilmed Dusty er hæs VIL jeg have en diagnose så jeg kan gøre noget ved det.. Jeg vil kontakte en dyrlæge imorgen, men jeg vil gerne være forberedt og spørgsmål til hvad det kan være siden de åbenbart mener de er raske, og jeg tænkte måske Bordetella? I må lige hjælpe mig, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..

Knus og tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan det være? Bordetella?
  • #1   16. jul 2012 For mig kunne det godt lyde lidt som Calici. Har han blærer i munden?

  • #2   16. jul 2012 Niks, han har intet i munden...

  • #3   16. jul 2012 Jeg har lige kigget hans vaccinations bog igennem, han er da også vaccineret mod Calici, og faktisk kun omkring en uge -14 dage før det startede.. Kan det have noget med det at gøre?

  • #4   16. jul 2012 For mig lyder det til at din kat døjer med herpes/chlamydia. Har de dyrlæger du har haft ham til slet ikke ordineret antibiotika til ham ? Normalt ville man give mindst 10 dages Ronaxan ved snot og nysen.

  • #5   16. jul 2012 Nej overhovedet ikke.. De siger at det kan det ikke være da de er blevet vaccineret for det... Men jeg vil presse på og forlange at det bliver løst, for om det er skadeligt eller ej, så er dyrene ikke tjent med at have det sådan...

  • #6   16. jul 2012 Vacciner dækker jo aldrig 100 %...masser af katte får da Calici, herpes m.m selvom de er vaccineret. En nogenlunde klog dyrlæge vil aldrig fyre sådan noget "ævl" af. De fleste influenzatyper findes i forskellige strenge, og INGEN vaccine er effektiv nok til at undgå alt. Du skal få din kat sat i behandling med Ronaxan (antibiotika). Og dunk så lige de dyrlæger oven i knolden fra mig.

  • #7   16. jul 2012 Jeg skriver det lige ned.. De er temmelig stædige, og de er jo "trods alt Dyrlæger", så jeg må presse dem, jeg synes bestemt ikke det kan være rigtigt at gå hjem et halv tusinde kroner fattigere hver gang uden at få hvad man kommer for.. Skal det konstateres i en blodprøve, kan jeg forlange det, så de måske gider yde LIDT mere?

  • #9   16. jul 2012 tror som Lotte, du skal tage en anden dyrlæge - dem du har nu lyder ikke tillidsvækkende.

  • #10   16. jul 2012 Lotte: Sandt som det er sagt... Nu er mit problem bare at min egen dyrlæge som jeg har været glad for i så mange år er gået på pension.. Hans klinik er blevet slået sammen med 2 andre, så derfor har jeg alternativet som er dyrlæge nummer to som jeg har været til, og som havde samme konklusion, det er også en dyrlægegruppe.. Hvis ikke jeg vil benytte mig af nogen af dem skal jeg langt udenbys, og jeg er desværre ikke mobil, og mine nærmeste med bil er på ferie i øjeblikket.. Når de kommer hjem kan jeg selvfølgelig bede om kørelejlighed, men vil jo gerne have det løst hurtigst muligt.. Jeg har lavet en anmodning fra en ny dyrlæge længere herfra som tilbyder e-konsultation, og hvis de skønner at se misserne må jeg vente, men så vidt jeg kunne læse om alle foreslagene her så er diagnosticeret på symptomer.. Krydser fingre...

Kommentér på:
Hvad kan det være? Bordetella?

Annonce