{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Når man tager en uønsket kat i pleje {{forumTopicSubject}}

jeg har den dejligste killing i pleje til hun forhåbentlig snart finder et blivende hjem. Har lige fået en kommentar at jeg skal få hende neutraliseret og øre mærket inden jeg sender hende videre.. Mit spørgsmål er så.. Det er vel ikke mig som plejemor der skal have den bekostning eller? Har ikke været 'plejemor' før men har nu tænkt at fortsætte med at hjælpe i det lille omfang jeg kan med at tage dyr i pleje for korte perioder.. Men hvis man skal have store udgifter ved dette er det noget man bliver nød til at tænke igennem mht finanserne. Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man tager en uønsket kat i pleje
  • #1   18. jul 2012 Hvad mener du helt præcist når du siger ''plejemor''? Er det igennem en organisation at du er registreret som plejemor, eller har du bare selv valgt at tage killinger ind, for at omplacere dem?

    Hvis det er igennem en organisation, så plejer disse normalt at sørge for at dække udgifter til neutralisering, men hvis det er dig selv der ''bare'' vælger at tage katte ind for at finde dem nye hjem uden om organisationerne, så må du nok finde dig i at du kommer til at betale dette af egen lomme. Jeg ville mene at hvis du virkelig ønsker at hjælpe kattene, så sikre du også at de er neutraliseret og øremærket inden du sender dem ud til nye familier.


  • #2   18. jul 2012 Er i samarbejde med dyrenes beskyttelse.. Er dog ikke reg nogen steder endnu. Er som sagt første gang. De henter hende hvisjeg ikke finder et hjem til hende. Kig evt. Annoncen. Var blot et spørgsmål smiley hvis det er bekostningen skal jeg nok ikke være pleje mor. Det er lidt svært med en su. Det gik meget stærkt at hun kom til mig. Hublev afl ved dyrlægen og ville blive aflivet hvis jeg ikke tog hende.

  • #3   18. jul 2012 Okay. Jamen har du hørt Dyrenes beskyttelse ad, for de fleste organisationer står da for at dække dyrlægeregninger til vaccinationer og neutraliseringer, så det tror jeg da også at DB gør, men har du ikke fået en kontaktperson derinde som du kan ringe til og høre ad hvordan deres regler er?

  • #4   18. jul 2012 Ja har en del kontakt med kontakt personen. Ved de dækker udgifterne til hendes mad men tror hun skal være på internatet før de står for det andet. Grunden til jeg selv hat været aktiv i at finde et hjem er bla. Så hun ikke skulle flytte mere end højst nødvendigt og ikke skulle ind og sidde i bur. Det optimale ville jo være at hin næste gang kun skulle ud til et blivende hjem. Jeg har begrænset midler da jeg er på su og mine egne dyr kommer self i første række. Så det jeg kan hjælpe med pt er at åbne mit hjem for at hjælpe de kære små videre til et blivende hjem.

  • #6   18. jul 2012 Hun skulle være hentet forleden men ville gerne holde hende lidt længere og se om jeg kunne finde hjem så igen hun ikke skal flyttes mere end højst nødvendig. Vi har lavet aftale om at de henter hende på torsdag hvis ikke et hjem findes inden. Men har en der er interesseret som ringer i morgen så krydser fingre.

  • #7   18. jul 2012 Hvor er hun smuk den lille pige smiley
    Og nej, selvfølgelig skal du ikke selv bekoste hverken vaccinationer ell. neutralisering af hende. Det bør DB stå for.

    Men et lille bitte forsigtigt spørgsmål:
    Tror du ikke, Kalle ville blive kiste glad for at få en lillesøster?
    Han vil sikkert savne hende, hvis hun kommer væk.


  • #8   18. jul 2012 Han er ikk3 så vild med hende så nej tror jeg ikke. Han accepterer hende men det blicer værre for hunden smiley

  • #9   18. jul 2012 Jeg aner ikke hvordan de gør det hos DB, men jeg er ofte, desværre, plejemor for kattens værn og det er dem der har udgifterne på foder, grus, vaccine og neutralisering og ikke mig.

Kommentér på:
Når man tager en uønsket kat i pleje

Annonce