{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg hende til at tabe sig? {{forumTopicSubject}}

Altså nu har jeg fulgt et par råd herinde om hvordan man får sin kat til at tabe et par kilo smiley

Jeg fodre med Porta 21 Grain free og Almo nature vådfoder.

Altså hun har ikke taget yderligere på, men hun har vidst heller ikke tabt sig. Jeg skulle lige flytte hende (hun kan ikke lide at blive båret, så løfter aldrig på hende) så syntes jeg godt nok hun var tung. Er bange for hun ender op med ikke at kunne vaske sig ordenligt eller hun bliver syg. Hendes overvægt kommer ikke fra os, men fra da vi boede hos svigerforældrene, de plejede bare at fodre med tørfoder, vådfoder og menneskemad altså sovs og kartofler og andet godt. Og da vi flyttede var hun altså blevet tyk :(.

Hvordan kan jeg få hende til at tabe sig mere, hun er ellers en glad mis ingen ændring i hendes afdærd kun hendes størrelse.

Skal jeg fodre med light eller har i andre gode metoder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg hende til at tabe sig?
  • #1   21. jul 2012 Altså det er svært at sige præcis hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle dig hvordan jeg gjore for at min skulle tabe sig hun vejede 9,4 kilo for 2 år siden, jeg skiftede foder, hun fik royal canin steriliced, jeg skiftede til Royal canin young female med et lavere fedt indhold og som forebygger urinvejs sten (hun havde haft krystaller i urinen og det er efter anbefaling fra dyrlæge at vi valgte det foder) der udover fjernede jeg alle godbidder og jeg aktiverede hende meget mere, dvs. legede mere aktivt med hende indtil hun ikke gad mere, nu vejer hun 8 kilo stadig for meget men ikke alarmerende da hun er en stor missekat, hun har fået meget mere energi og er blevet mere legesyg næsten som en killing igen.

  • #4   21. jul 2012 Det er en kat der ikke er oprettet smiley Vil skyde på hun vejer en 5-7 kg hun er lidt mindre end Pio som er oprettet herinde. Folk tror hun er gravid for hun ser sådan ud men hun er jo steriliseret, så det er ikke en mulighed smiley

    Jeg vil prøve at aktivere hende, men hun er ekstremt doven XD


  • #5   22. jul 2012 Min var også ekstremt doven, men efter hun har tabt sig er hun blevet meget mere aktiv og vil lege mere, så det er bare at finde ud af hvad hun syntes er sjovt at lege med og så lege med hende i det omfang hun gider, det gjore jeg, jeg startede legen og hvis hun kun gad i 2 minutter så var det det, men langsom blev det til længre og længre tid og det var ikke mere mig der startede legen men også hende og hun leger nu selv også..

  • #8   30. jul 2012 Jeg er 100% sikker på det ikke bare er en delle smiley Jeg har set hende da hun var i god stand, så man kan tydeligt se forskel, hun er blevet tyk over vinteren. Jeg har ikke ændret andet i hendes kost end at skifte til grain free også får hun mere vådfoder. Syntes hun er skrumpet en smule hvilket er et fremskridt. Kattene har adgang til vandfontæne og tørfoder døgnet rundt også bliver de fodret dagligt med vådfoder og noglegange lidt ekstra råt kød.

Kommentér på:
Hvordan får jeg hende til at tabe sig?

Annonce