{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

forladte killinger {{forumTopicSubject}}

Hej da vores kat er blevet kørt ned og har efterladt 6 killinger der er 10 dage gamle har jeg nu et problem. Indtil nu har jeg fodret dem med sødmælk og æggeblommer. problemet er at jeg skal på arbejde i morgen og har derfor ikke mulighed for at fodre dem. Synes det er fortvivlende at se på og de savner tydeligvis deres mor. Er der nogen der har en ammekat som evt. kunne tage nogle af dem. vi bor i nærheden af sdr. felding i midtjylland.
Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forladte killinger
  • #1   12. aug 2012 jeg tror ikke at du må fodre dem med sødmælk de skal have mælkeastatning til killinger men jeg ved det selvfølgelig ikke smiley men håber da du finder en ammekat til dem

  • #2   12. aug 2012 Syntes at jeg har hørt at man kan ringe til et kattehjem, når sådan noget sker.

  • #4   12. aug 2012 http://www.facebook.com/groups/117347961700441/

    eller hittekilling,dk


  • #5   12. aug 2012 For 12 år siden opfostrede jeg en 10 dage gl. killing sammen med min søster som gudskelov kun boede 2 lejligheder fra mig.

    Sådan en lille størrelse SKAL have modermælkserstatning.
    Vi fik dengang at vide af dyrlægen, at det var godt at den var 10 dage gl. fordi de i de først dage får nogle stoffer fra moderen som er meeget vigtige for immunforsvaret. Det KAN lade sig gøre hvis du har kat i forvejen, men du skal have en dagplejemoder når du ikke er hjemme, for så vidt jeg husker skal den fodres hver 4. time og tag dig ikke af doseringen på pakken, den skal være mæt. Du skal også lige instrueres i hvordan man holder den så den ikke bliver kvalt og hvordan du skal massere den på maven, så der kommer tis og pøller som ligner spaghetti. Det ville naturligvis være at overtræde loven om 12 uger og godkendte plejeforældre, men som sagt så er det det bedste hvis du har en anden kat der tager sig af den. Sørg for at holde den varm (varmedunk under tæpper eks.). Denne killing voksede op i en lav tøjkurv og da den begyndte at kunne gå kom den i en alm. kravlegård med små huller så du ved hvor den er. Det er et kæmpe arbejde med kun få timers søvn, men den kat jeg og min søster flaskede op, lever og har aldrig haft en sygedag.
    Det ville klart være det bedste hvis du kan finde en amme, men det vrimler med killinger lige nu, så det i sig selv er sikkert svært.

    Hvis du magter opgaven og hvis du kan finde en egnet dagplejemor der kan overtage den imens du ikke er hjemme og hvis du magter det og har mod på det, så vil du få en rigtig mooaar kat ud af det og min søsters kat har aldrig haft adfærdsvanskeligheder.
    Hvis du ikke magter opgaven og du ikke kan finde en amme, så synes jeg at du skal lade den aflive. Start med et sundhedstjek og en vejning, så du ikke får en syg kat, det er synd for både den og dig.
    Jeg ved at jeg bliver upopulær ved dette indlæg, men så må jeg jo tage konsekvenserne.


  • #6   12. aug 2012 har haft tre killinger forladt i hønsehuset, men de var ældre, tre uger og hundemødrene gjorde den ren (de to døde) men Misse er her på K.G. er fra 2007 og stortrives har selv killinger netop nu......så det kan lykkes...prøv også ammestuen.....

  • #8   12. aug 2012 Så vidt jeg kan se på facebook så har hittekilling.dk overtaget dem smiley

  • #9   12. aug 2012 Hvorfor lukker man en morkat ud til så små killinger? smiley
    Men ja følg rådene herinde også håber købeg det bedste for de små


Kommentér på:
forladte killinger

Annonce