{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

At sætte to nye katte sammen {{forumTopicSubject}}

Hej søde kattemennesker :o)

Jeg har en skøn Maine Coon dreng på 9 måneder. Han er ikke kastreret endnu, da han endnu ikke er begyndt at strinte eller lign, men jeg skal have ham kastreret snarest.
Jeg har i noget tid overvejet at få en legekammerat til ham, også sådan han ikke er alene når jeg f.eks. er ude hos min hest.
Jeg har nu fundet denne søde hankat på 2 år, som også er indekat og er kastreret, som ejeren skal af med.

Men mit spørgsmål er, hvordan skal jeg præsentere dem for hinanden første gang?
Jeg bor i en etværelseslejlighed, med gang, badeværelse og stue/køkken sammen, så der er jo ikke forfærdeligt meget plads.

Mvh Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sætte to nye katte sammen
  • #2   21. aug 2012 Langt de fleste gange klare kattene sammenføringen selv.

    Man skal give dem tid til selv at finde ud af tingene. Der kan sagtens være en masse knurren og skæld ud, men det er bare en del af gamet.

    Brug god tid på at lege og snakke med begge katte i hinandens nærvær.

    Man skal kun blande sig såfremt det udvikler sig til slagsmål - i de tilfælde bør de adskilles en periode, hvor man efter en periode prøver igen. I adskillesperioden kan man et liggetæppe, legetøj m.v., som bærer luften af den anden kat liggende hos dem hver, således de kan vænne sig lidt til duften af hinanden.

    Jeg er enig i Susan, når hun skriver, at din nuværende kat skal kastreres, inden du får en ny kat hjem.

    Jo yngre kattene er, jo nemmere og mere gnidningsfrit er en sammenføring.

    Det nemmeste ville være en killing, da de typisk indordner sig katten, der bor i huset i forvejen.

    Er det en voksen kat, ville jeg vælge en kat, som er vant til selskab af andre katte. Det kan også være med til at gøre sammenføringen lettere.

    Du skal selvfølgelig besøge den nye kat i dens vante omgivelser, inden du får hjem, således du kan danne dig et reelt indtryk af dens temperament og dermed, hvorvidt du mener, den passer ind.

    Held og lykke med projektet smiley


Kommentér på:
At sætte to nye katte sammen

Annonce