{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Det er svært at forklarer men min kat Queenie, laver nogle underlige "ansigter" noget som kunne minde om spasmer.
Hun kan rende rundt og lege, og lige pludselig, er tungen ude af munden, mens at hun rykker ansigtet nogle små ryk, mens at hun bevæger tungen. Hun prøver nogen gange at tage forporterne op til munden, og nogen gange "skriger" hun i mens.
er der nogen har har en idé om hvad det kan skyldes el hva det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.
  • #1   24. aug 2008 Jeg har prøvet at kigge hende i munden, men jeg kan ikke se noget også er tungen i vejen, når jeg vil se ned i halsen på hende, også bider hun mig i fingeren hehe.
    Jeg ringer til dyrlægen i morgen, og hører hvad de siger, også må jeg tage den først ledige tid.


  • #2   24. aug 2008 Chanel som jeg har hvergang jeg vil give hende en lille godbid, sidder hun i min finger, det er lige meget hva jeg vil give hende. Inden for den sidste uge har hun bidt hul 3 gange så det blødte. det gjorde nas hehe.
    Men skriver når jeg har hørt dyrlægens ord smiley


  • #3   24. aug 2008 ups nej det vidste jeg ikk smiley

    Jeg har en stivkrampe, fik den for under et år siden.
    Det kan så være at jeg også lige skal ringe til min egen læse i morgen så.
    Tak for infoén smiley


  • #4   24. aug 2008 Missemor nu skal vi jo ikke male fanden på vægen.

    Det er klart at tetanus skal være opdated. Det skal den jo uanset om man er i en speciel risikozone eller ikke.

    Jeg tager da mine kampe med mine katte indimellem og de får lov til at kradse og bide mig lige så tosset de har lyst til. De skal jo have lov til at forsvare sig, dog skal de vide at det er mig der bestemmer smiley

    Overforbrug af antibiotika kan jo nedsætte dit immunforsvar eller gøre dig reststant overfor det, så det skal altså kun bruges hvis det er nødvendig.

    Måske lever jeg livet farlig, men jeg har aldrig taget antibiotika for skrammer eller bid fra mine katte.


  • #5   24. aug 2008 Missemor, det var ikke ment som en anklage bare for at drysse det lidt ned.

    Vi reagere jo alle forskelligt og kan man se at det bliver rødt og hævet skal man selvfølgelig søge læge.

    Menneskebid helt klar. Noget mere giftig findes der nok ikke.

    Jeg ved godt hvorfor du siger som du gør, fordi bid af en hver art kan være rigtig farlige da mundhulen indeholder utrolig mange bakterier.

    Dog vil jeg stadig påstå at hvis stivkrampen ikke er ældre end 5 år kan man godt tage det lidt lettere. De siger godt nok at den holder i 10 år, men hvis du kommer på skadestuen og den er mere end 5 år gammel får du en ny.


  • #6   24. aug 2008 Jeg ved da heller ikke om det med de 5 år passer, men når jeg er blevet opereret eller har haft en byld spørger de altid om jeg har fået en stivkrampe inden for de sidste 5 år. Hvis der er gået længere tid får jeg altid en ny. Det er det jeg underbygger min udtalelse med.

    Nu har jeg jo så heller ikke levet i Danmark i mange år så det kan da være det er anderledes.


  • #7   24. aug 2008 20 år Missemor. Men jeg kommer der ca 4 gange om året mindst.

    Jeg har boet i London, Frankrig, Alexandria i Egypten, Istanbul i Tyrkiet, Moskva i Rusland og så igen et par forskellige steder i Frankrig.

    Lige nu har vi sat vores hus til salg i Frankrig og ønsker at flytte til Tyskland.

    Hvorfor? Fordi min mand er syg og ønsker at flytte tættere på familien så vores valg er faldet på en lejlighed i Flensburg med udsigt til Danmark


  • #8   25. aug 2008 Missemor, man vælger nogen ting til i livet og nogen ting fra.

    Vi valgte min mands karriere der førte os ud i det store udland.

    Dermed ikke ment at familien var glemt. Telefonerne var opfundet og da internettet kom blev det endnu lettere at holde kontakten ved lige.

    Det har selvfølgelig ikke altid været lige let, men utrolig spændende


  • #9   25. aug 2008 Sov godt Missemor det vare heller ikke så længe før jeg skal se mine dyner

  • #10   25. aug 2008 Hej Camilla...
    Nu tog din tråd lige en "hyggedrejning", men for at kom med et bud på hvad din kat laver: jeg tænker om den går i krampe? Om tungen kramper? Om det måske er en tic (ufrivilig bevægelse af en ansigtsmuskel)?
    Og hvis det er noget du har set mere end én gang ville jeg helt sikkert ringe til dyrlægen.
    Jeg er spændt på hvad de siger. Prøv evt at optag en lille video af katten, når den gør det. Det er jo ikke sikkert du lige kan få katten til det ved dyrlægen og så er det meget rart med et "bevis".


  • #11   26. aug 2008 Trine.
    jeg ringede til dyrlægen i går og forklarede det også som krampe, hun sagde at hvis hun skulle komme med et gæt var der noget i munden der generede hende. Men jeg har fået en tid på mandag kl 17:45. Så må jeg se hvad hun siger. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

    Missemor:
    Hun forsatte i går da jeg kom fra arbejde.Ellers har hun det fint, hun løber rundt og leger med både Gizmoe & Chanel. Putter osv. Hun er ellers som hun plejer.
    Jeg håber bare at dyrlægen kan give mig lidt mere ro på, for jeg er virkelig nervøs for hende.


  • #12   27. aug 2008 jeg er lige kommet fra arbejde, og det først jeg ser er hende der kommer mig løbende i møde, hvor hun så får den der så kaldt krampe.
    Dyrlægen sagde ikk så meget hun lød til ikke at være bekymret. men jeg glæder mig til på mandag så jeg forhåbentlig kan slappe lidt af.


  • #13   27. aug 2008 ja desværre først på mandag.
    Jeg er meget sippet med hvilken dyrlæge jeg bruger. Da jeg har haft en dårlig dyrlæge før.
    Hun havde andre tider, men jeg har ikk mulighed for at komme der over før, da jeg ikk har bil, arbejder på amager og dyrlægen ligger i skovlunde. Så det tager noget tid.
    Så jeg havde ikk mulighed for det før, jeg har lige fået nyt job, så jeg kan ikke få fri.
    Men hvis det bliver værre ligger jeg mig naturligvis syg, det bliver jeg nødtil.


  • #14   1. sep 2008 Så har jeg været hos dyrlægen, og det kommer til at blive en dyr fornøjelse, men sådan er det.

    Det er mærkeligt at jeg ikke har lagt mærke til det, men hun mangler en hjørne tand som gør at hun gør det der med ansigtet, da huden kommer undertanden. Og pga det har hun dannet en knude bagerst i munden.
    Så på onsdag skal hun opereres, hvor dyrlægen starter med at sætte huden lidt op, og hvis det ikke hjælper skal der laves et større indgreb. plus så skal han ind og lave et el andet ved slimhinden bag i munden, da den kun vil blive større.



Kommentér på:
Hjælp.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce