{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

fra gademis til sofamis.. {{forumTopicSubject}}

jeps..
her kan vi skrive om vores missers historie..
det er ikke sikkert din kat var gademis men bare kom med den alligevel =0)

nuvel vil starte med at fortælle om Max..

jeg havde i en 2-3 uger set en lille killing der gik og legede med en anden kat (luffe) som bor overfor os, han bliver bundet til at et træ når han er ude, men den her lille killing gik altså sommetider og legede med ham selvom luffe ikk altid så ud til at nyde det.
så en dag da jeg kommer hjem spørger min mor mig om jeg har set den lille killing dernede og ja har sommetider set den. hun fortæller mig at hun har hørt fra en der hedder Lone som også bor tæt på os og som har fodret den at den er blevet sat ud.
Det havde hun hørt fra en lille pige som havde været og se til den og havde fortalt og hendes mor havde kørt rundt og sat killingerne af forskellige steder.
så Lone ville ringe til dyreinternatet og få den hentet, men de havde spurgt om ikke man kunne finde en løsning på stedet da internaterne er overfyldte og mange katte derfor aflives især sky og nervøse katte som denne killing var.

Så min mor spørger mig om jeg vil være med til at få kat igen (havde for et ½ år forinden mistet min egen kat som havde været som en søster for mig, og jeg have pure nægtet at få en ny kat medmindre den lignede Frida)
og det ville jeg gerne, når nu den ellers bare ville blive aflivet og havde haft det så hårdt osv.
så vi tager fluks i storkøb og får handlet det nødvendige ind, og eftersom internatet ville komme samme dag fik vi også bedt Lone om at give besked om vi tog ham.

Da missen er meget sky nytter det ikke rigtig at fange den pr håndkraft, så vi beslutter at stille en kasse op med mad indenfor inden som vi kan lukke.
Der var ikke bid den dag vi var ude, og næste dag var sommerferien slut så der startede jeg i skole, men da jeg kom hjem var der en lille mis, da min mor havde brugt hele formiddagen på at lokke ham til.

de første mange dage løb han rundt og gemte sig diverse steder og var meget bange, men langsomt fandt han ud af at nus var godt samt at vi sørgede for at han fik mad hele tiden.

hans eneste mén fra hans fortid er at han er bange for at sulte så han bliver meget "nervøs" når madskålen er tom og tigger derfor efter mere.

da han var til sit første dyrlæge tjek vurderede dyrlægen at han var ca. 4-5 måneder, hvilket passede med vores teori om at han kun havde været en 7-8 uger da han blev sat ud helt alene.

håber det er til at overskue =0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra gademis til sofamis..
  • #1   13. dec 2008 Min lille mis blev fundet efterladt på en tankstation.. jeg tog hende til mig og jeg er sååå glad for hende nu..

  • #2   13. dec 2008 man siger jo også at dyr der har haft det skidt bliver de bedste kæledyr =0)

  • #3   19. dec 2008 Da vi besluttede os for at få kat var vi slet ikke i tvivl om at det skulle være en kat fra Inges kattehjem. Der er så mange killinger til salg og gratis, men hvad med de lidt ældre efterladte katte? Vi kørte til Inges kattehjem i Næstved (vi boede på sjælland på det tidspunkt) og faldt for den skønneste hvide hankat, der lå og krøb sammen i sit bur. Han var et år gammel på det tidspunkt og var blevet indfanget efter at have løbet rundt i et parcelhus kvarter i nogle måneder. Nå men vi fik ham hjem og hold op han var skræmt det lille pus. Når vi rejste os fra sofaen sprøjtede han afsted i panik. Når vi bevægede os for hurtigt eller kaldte fra det ene rum til det andet, troede han at han skulle dø. i starten tænkte vi, hvad den stakkels kat ikke måtte have oplevet og om han nogensinde blev "rigtig" kat igen, men allerede 14 dage efter hans ankomst gik det den rigtige vej. Idag har vi så haft ham i 6 år og han er den skønneste kælemis, der finder sig i alt. Han spinder konstant og er en meget veltilfreds mis. smiley
    Et halvt år efter vi hentede ham ville vi gerne give ham lidt selskab så han ikke var alene når vi var på arbejde i 8 timer. Han var faldet godt til og vi mente at han ville kunne klare en ny ven i huset. Vi kørte til Inges kattehjem igen og faldt for en skøn 3-farvet hunkat. Vi aftalte så med kattehjemmet at få hende på prøve i første omgang hvis hankatten ikke ville acceptere hendes ankomst. Hun var et halvt år gammel på det tidspunkt. Der gik kun en uge, så sov de sammen i sofaen. smiley
    4 år efter bor vi igen i jylland og lejer et hus på landet. Efter vi har boet der i et halvt år begynder der at komme en hankat i haven hos os. En tynd, skræmt og forhutlet kat. Vi forhører os hos naboer, men ingen vil kendes ved den. Så begynder vi at lokke ham til os med mad og hold op staklen var sulten. Maden blev ikke tygget, men slugt.... Efter en lille måned får vi lov at røre ham og kan se at den ikke er øretatoveret. Så da tager vi beslutningen om at han skal bo hos os. Den første tid har vi delt huset op i 2. En halvdel til den nye kat og en halvdel til de 2 "gamle" katte. Vi havde sat en haspe på døren, så de kunne se/snuse til hinanden, men ikke slås. Da han havde fået lidt sul på kroppen blev han kastreret og øremærket og kattene blev sat sammen. Lidt magtkampe kunne vi ikke undgå, men ikke noget vildt og idag bor alle kattene i fred og idyl sammen. smiley Han blev vurderet til at være 4½ år af dyrlægen og han har idag boet hos os det første år. Han er den af kattene der virker mest taknemlig, men det forklarede dyrlægen også, at som regel jo ældre katten var når man tog den til sig, jo mere kælen og hengiven ville den blive. Og det skal jeg lige love for at hun havde ret i. smiley
    Det var så min historie om mine gademisser til sofamisser. smiley


  • #4   19. dec 2008 nej en dejlig historie =0)
    det er så skønt når man ser dem "blomste" op.. =0D


  • #5   14. jan 2009 Gizmo er en hitte mis. Hun holdt til ved vores fritidshus. Hun kom altid for at snakke, når vi var i huset.
    En dag hoppede hun op på mit skød, og hun var tydelig syg. Vi ringede til Falck, og der kom en flink mand og hentede hende hvor efter han bragte hende til dyrehospitalet. Vi ringede til falck for at høre hvad der ville ske med hende, men det viste de ikke. Vi var rigtig ked af det og vi var bange for at de ville aflivet hende.
    Men den næste morgen kom en sms, hvori der stod at hun var sat ud på vores grund igen, fordi at de mente hun havde killinger.
    Min datter løb straks ud og kaldte på hende, og GiZmo svarede hende. Hun kom med ind og fik noget mad, men vi kunne ikke finde nogle killinger nogen steder. Hun forlod os ikke i det næste døgn, og blev blot mere syg. Hun fik høj feber og var meget sløv, hun havde mange smerter i maven.
    Vi tog hende med hjem (120 km) til vores egen dyrlæge, hvor hun blev behandlet for brystbetændelse og lungebetændelse. Vi fandt aldrig nogle killinger.
    Senere fik hun diabetes, hun får en sprøjte med insulin to gange om dagen. Og hun har haft en byld under hagen i venster side, derfor har hun fået opereret tænderne ud i den side.
    Hun bor nu i vores lejelighed, og har boet her i ca. 4½ år.
    Hun var gratis i indkøb, men vi har nok offret omkring 3500 kr på hende efterhånden, men hun er det værd.


  • #6   14. jan 2009 det var da trist med alt det sygdom.. men jeg synes da det var forkert af dem bare at sætte hende ud når hun stadig var syg =0o..
    men så var det jo godt i ville tage jer af hende =0)


  • #7   22. apr 2009 SKØNNE FORTÆLLINGER ! ! ! ! ! DER A L L E ENDER GODT.....BARE SKØNT AT HØRE...

Kommentér på:
fra gademis til sofamis..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce