{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

En sød tankevækker :o) {{forumTopicSubject}}

Her er en sød tankevækker om farverne :o)

Engang for ænge siden hændte det, at farverne I verden kom op at skændes om, hvem af dem der var den bedste energi, den mest vigtige, den mest brugbare, favoritten.

<b>GRØN</b>. Jeg er symbolet på liv og håb. Jeg blev valgt til græsset, bladene og træerne. Uden mig vil alle dyrene dø. Kig ud over landskabet, og I vil se mig som majoriteten.

<b>BLÅ</b> afbrød ham: Du tænker kun på jorden, men har du glemt himlen og vandene? Det er vandet, der er livets grundlag, og det trækkes op fra de dybe vande af skyerne. Det er skyerne, der giver rum, fred og sindsro, uden mig vil I alle sammen intet være.

<b>GUL</b> lo sagte: I er alle sammen Åhh så alvorlige. Jeg bringer latter, munterhed og varme til verden. Solen er gul, månen er gul, stjernerne er gule. Hver gang der er solsikke, så smiler hele verden. Uden MIG vil verden ikke have det sjovt.

<b>ORANGE’s</b> temperament eksploderede næsten. JEG er helbredets og styrkens farve. Jeg er måske sjælden, men jeg er værdifuld, fordi jeg dækker menneskelivet behov.

Jeg bære de mest vigtige vitaminer. Tænk på guleroden, græskar, appelsinen, mangoen og pawpaws. Jeg er her ikke hele tiden, men jeg fylder skyerne ved solopgang og solnedgang. Min skønhed er så bemærkelsesværdig, at ingen af I andre skænkes en tanke.

<b>RØD</b> kunne ikke holde det ud længere. Han råbte: ”Jeg er hersker over jer alle. Jeg er blod! Livets blod! Jeg er faren og tapperhedens farve. Jeg er villig til at kæmpe for en sag. Jeg bringer ild og flammer til blodet. Jeg er lidenskabens og kærlighedens farve, den røde roses, valmuens og julestjernens farve. Uden MIG ville jorden blive lige så tom som månen!”

<b>PURPUR</b> rejste sig i sin fulde højde. Han var meget høj, og talte med stor pragt: ”JEG er kongeligheden og magtens farve. Konger, leder og biskopper har altid valg mig. For JEG er symbolet på visdom og autoritet. Folk tvivler ikke på mig, de lytter og adlyder”.

Til sidst talte<b> INDIGO</b> meget roligere end alle de andre, men med lige så megen bestemthed: ”Tænk på mig. Jeg er stilhedens farve. I bemærker mig næppe, men uden mig vil I alle blive overfladiske. Jeg repræsenterer tanker og refleksion, skumring, tusmørke og det dybe vand. I har brug for mig, for balancen og kontrastens skyld, for bønner og indre fred”.

Og sådan blev alle farverne ved med at prale og skændes, hver enkelt af dem overbevist om sin egen overlegenhed. Snart blev deres skænderier højere og højere. Og pludselig fór et strålende, oplysende lynglimt over himlen! Tordenen bragede og rullede hen over skyerne. Regnen begyndte ubarmhjertig at strømme ned.

Farverne krøb sammen i frygt, og rykkede nærmere hinanden for trøst. Midt i larmen begyndte regnen at tale: ”I tåbelig farver, sådan at skændes med hinanden, hver enkelt af jer forsøger, at herske over resten af jer. Ved I ikke, at I hver især blev skabt med et specielt formål, unikke og forskellige. Giv nu hinanden hånden, og kom med mig”.

De gjorde, som der blev sagt, farverne tog hinanden i hånden. Og regnen forsatte: “Fra nu af, når det regner, skal hver af jer spændes tværs over skyerne i en storslået bue af farver, som en påmindelse om, at I alle kan leve i fred med hinanden. Regnbuen er tegnet for morgendagens håb”.

<b>Så venner! Hver gang en god gang regn vasker verden ren, og en regnbue kommer frem i skyerne, lad os da huske, at værdsætte hinanden. Vi er alle forskellige, noget specielt og unikt.

De energier du sender ud, påvirker enhver du møder på din vej. Overvej derfor, hvordan du ønsker at påvirke din omverden.






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En sød tankevækker :o)
Kommentér på:
En sød tankevækker :o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce