{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.306 visninger | Oprettet:

Køb af Siameser killing {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg står og gerne vil have min egen kat, efter at være flyttet hjemmefra. Synes dog det er enormt svært at finde nogle avlere der avler den udseende i racen, som jeg synes er flot. Jeg vil gerne have nogenlunde samme type som den kat jeg havde da jeg boede hjemme. Han kan ses på min profil.
Kan i anbefale nogle avlere der avler den type Siameser ? Og hvor har i købt jeres kat henne ?

Mvh Ditte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Siameser killing
  • #1   2. mar 2010 Har du kigget inde på killingelisten? smiley
    Er der en bestemt maskefarve du vil have eller noget?


  • #2   3. mar 2010 Har efterhånden kigget nettet tyndt synes jeg smiley
    Jeg er ret vild med de chokolademaskede, altså helst dem i de mørke masker.


  • #3   3. mar 2010 Her er da et par chokolade og brunmaskede: (link fjernet) smiley
    Ellers kan du prøve at kontakte nogle af opdrætterne på listen: http://www.killingelisten.dk/viskuld/liste/visopd.php?ems=sia&race=Siam%20og%20Orientaler


  • #4   3. mar 2010 Har faktisk kigget hele listen igennem, og det kan godt være jeg er kræsen, men synes bare ikke jeg kan se den type jeg er vild med skinne igennem nogle steder smiley
    Der var faktisk en der sagde til mig, og det havde jeg ikke tænkt over, at man bliver nødt til at køre ud og se kattene hos de forskellige avlere. Da de faktisk kan have nogle killinger der er faktisk ikke er så ekstreme, da avlere oftes viser de meget racetypiske katte på deres hjemmeside, og ikke dem der ligner min lidt mere. For er jo godt klar over at Knud ikke er den mest raceprægede der findes smiley


  • #5   4. mar 2010 Det er rigtigt nok smiley Du kan jo prøve at kontakte nogle opdrættere og også besøge dem. Håber at du finder den helt rigtige smiley

  • #6   4. mar 2010 Hej.
    Jeg har desværre lige solgt vores killinger. Men vi får igen sidst på sommeren.
    Du kan prøve at kigge på mine, Du kan få med og uden stamtavle. Jeg skal på udstilling i Strib den 13. marts. Hvis du kan, ja så er jeg der med min hunkat. Den hedder ikke længere siameser men Thai kat.
    Hilsen Lilian


  • #7   4. mar 2010 Lilian J: Bare lige et hurtigt spørgsmål smiley Siden det er Thai katte, går jeg ud fra at de er registrerede i TICA? (var bare lidt nysgerrig smiley )

  • #8   5. mar 2010 Hej Majbritt.
    Ja de er registrerede i Tica. Det er jo det eneste sted de vil ha dem. Indtil nu da. Men jeg tror da at felis bliver nødt til at godkende dem på et tidspunkt osse. Er du osse medlem af Tica?
    Hilsen Lilian


  • #9   5. mar 2010 Lillian J: Nej, jeg er i racekatten, men er jo ikke opdrætter endnu, så hvem ved smiley
    Lidt trist at siameseren og thai-katten ikke kan eksistere side om side i felis danica smiley (endnu da)


  • #10   5. mar 2010 der er en del opdrættere der har den slags "dårlige typede" siameser..
    Men det handler bare om at spørge.. Jeg opdrætter selv langhårede orientaler og normalt vil jeg egentlig mene at de dårligste typer finder du ved de langhårede

    Men ellers prøv også at se på www.dso.dk om der skulle være nogle killinger der. I deres annoncer er der også vedlagt billeder..

    Men attis ((link fjernet) går meget op i at lave "dårlig" typede siameser, så dem vil jeg meget gerne anbefale dig at kontakte


  • #11   5. mar 2010 Ville nu ikke kalde dem dårlig typede, bare anderledes typede smiley Men mange tak for dine links smiley
    Og tak for jeres råd og hjælp alle sammen. Jeg vil blive ved med at kigge! smiley


  • #12   17. mar 2010 Hej Ditte H.
    Nej det er ved gud ikke dårlige siamesere, Det er den gammeldags type. Den hedder nu Thai Cat.
    Men hver sin smag. Sådan skal det helst være uden at man behøver at rakke ned på den andens smag
    Hilsen Lilian


  • #13   19. mar 2010 der findes ingen dårlige siameser.. men som opdrætter af langhårede orientaler kalder jeg selv mine katte for dårlig typede da de aldrig vil kunne vinde på en udstilling. Dittes kat er ikke en thai kat det er den stadig for moderne typet til at være, men hendes kat har ikke det udseende en dommer ønsker

    Der er heller intet dårlig ved at havde dårlig typede katte. Personligt er jeg tit glad for at mine er dårlig typede da jeg personligt ikke bryder mig om at ørene sidder for langt nede. (mine katte ligner Dittes katte bare de er langhårede, så hvis jeg kritisere dittes smag kritisere jeg min egen)


  • #14   2. apr 2010 Jeg ville bare lige meddele at jeg ikke længere leder efter killing/kat, da jeg nu har fundet katten smiley
    Han er dog ikke Siameser, men sød og smuk alligevel smiley
    Tusind tak for alt den hjælp i ydere og de svar og råd i kom med!


Kommentér på:
Køb af Siameser killing

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce