{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Erfaring med udstationering {{forumTopicSubject}}

Overvejer meget at vores familie skal udvides med en birma mere. Og i den forbindelse kom jeg til at tænke på om man kunne få en udstationeret fra en avler mod x antal kuld/parringer.

Havde engang en hanhund på den måde at avler skulle have x antal paringer og så var hunden min.

I "låne perioden" skulle han så udstilles x antal gange på avlers regning.

Gør man også dette med katte og er der evt nogen der har erfaring med dette??

MVH Malena


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med udstationering
  • #1   26. dec 2010 Hej Malena

    Foderværter bruges meget i Sverige - I danmark er det ikke så udbredt. Men nogle enkelte bruger det da. Men det kræver stor tillid og en super klar kontrakt. Det er ikke noget jeg selv vil benytte mig af, da det er vigtigt at de katte der opdrættes i mit navn, følges helt tæt udviklingsmæssigt da det er mig der ligger navn til evt kuld.


  • #2   26. dec 2010 Oki men hvadså hvis det nu var en hankat... så stod du jo selv for opdragelsen af kuldet?

  • #3   26. dec 2010 En hankat er ofte ikke så nem at holde, fordi de strinter ganske meget som fertile, og det er de færreste, der kan leve med lugtgenen i deres opholdsrum -bare så du ved at det ikke er en dans på roser. med en fertil hankat.

    Hvis du ønsker at være fodervært, kan du jo evt. kontakte den opdrætter, som du har din første kat fra. Det er ikke noget der er meget brugt herhjemme og det kræver som, Chicabee skriver, at man har gensidig tillid og kender hinanden godt.


  • #4   27. dec 2010 Malena

    Hvis du ønsker dig en "billig" birma mere, så kan du for få penge ofte få en pensioneret avlskat. Hvis du er interesseret har jeg en opdrætter i tankerne, som skal af med en 1 årig hunkat pga ophør med opdræt.


  • #5   27. dec 2010 Mange tak for svar. Det var lidt en blanding... vil gerne have en skøn kat uden at skulle op med for meget lige pt... men tænkte også at man kunne lære lidt af det jo. Hvilke katte sættes samen mv

  • #6   27. dec 2010 Du kunne jo få dig en kat eller killing, som kan udstilles...på udstillingerne lærer man rigtig meget.

  • #7   27. dec 2010 Det er selvfølgeligt rigtigt... tror du det er for sent med hende jeg har nu??

Kommentér på:
Erfaring med udstationering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce