{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Felix.. lev stærkt, dø ung... {{forumTopicSubject}}

Denne overskrift passer fantastisk til min dejlige Felix...
Felix flyttede ind da han var 12 uger gammel, han var en glad og nysgerrig killing som havde sin snude i alt.
Da han blev 15 uger fik han lov at komme ud, han var blevet kastreret så ingen grund til at frygte han han skulle rende efter damer og blive væk, men jeg blev hurtigt klogere!
Felix havde en ustyrlig trang til at udforske og opdage, så det blev hurtigt hverdag at han var værk i 2 - 3 dage.. En dag kom han hjem efter en uge på eventyr, med et brækket bagben! Han var på det tidpunkt 6 måneder. Det var heldigvis et ukompliceret brud som kunne kares uden operation og med skinner.
Bruddet helede som det skulle og Felix genoptog sin levevis.. Der skulle ikke gå mere end en måned så var den gal igen, denne gang var det halen der var brækket!
Igen var det ukompliceret og skulle bare hele selv.
Han var snart frisk igen og havde tilsyneladende ikke lært noget af sine uheld for han fortsatte med sine eventyr. Der gik så ca 4 måneder og en dag kom han ikke hjem fra sit eventyr... efter han havde været væk i lidt over en uge efterlyste jeg ham, men ingen havde set ham
Jeg frygtede det værste, at jeg aldrig ville se ham igen.. men så en nat efter 3 ugers fravær blev jeg vækket af hans velkendte miaven, stor var min glæde indtil jeg så ham..
Hvor jeg før havde haft en flot sund kat, stod der nu en lille mager og forhutlet dreng foran mig, han var kun skyggen af sit tidligere jeg, jeg var forfærdet over synet men fandt straks noget guf til ham så han kunne få noget at spise.
Da han gik hen til mad skålen kom næste chok.. Han ene bagben kunne ikke bære ham! En let undersøgelse af benet bekræftede min skræk.. han havde brækket lårbenet!
Felix kom til dyrelæge som desværre kun kunne bekræfte hvad jeg selv vidste, benet var brækket og desværre var bruddet så gammel at der ikke var noget at gøre ved det.
Felix blev aflivet en smuk sommermorgen for 1 år siden.. han havde kæmpet sig hjem for at jeg kunne hjælpe ham med at få fred
Han havde ikke spist i 2 uger og da han fik den første beroligende sprøjte hos dyrelægen kunne jeg se taknemligheden i hans øjne
Han fik en fredelig død i trygge hænder og med mine kærtegn som farvel.
Felix blev 1 år, han levede stærkt og døde ung
Han er her ikke mere men han vil aldrig blive glemt.
(det er ham der er på mit profilbillede)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Felix.. lev stærkt, dø ung...
  • #1   7. aug 2012 Sikke en rørende historie.

  • #2   9. aug 2012 det var meget hård at skulle af med ham så hurtigt, men han havde et fantastisk dejligt live mens han var her.. han var den største puttegøj man kan forestille sig.. han sov hos mig de nætter han var hjemme og efter hvert dyrelæge besøg sad jeg og "holdt ham i poten" til han var frisk af narkosen.. han var den mest kærlige og hengivne kat jeg nogensinde har haft...
    Felix var meget speciel og han er dybt savnet...
    (får stadig tårer i øjnene af at læse hans historie og tænke på ham...)


  • #3   9. aug 2012 Jeg havde en perser der døde af nyresvigt.

    Jeg kan huske det, som var det igår, at jeg kom hjem og fik at vide.
    At min elskede perser Choko var blevet begravet i vores have og at hun var død af nyresvigt.

    De havde prøvet at tage hende til dyrlægen, men her fik de bare at vide, at de ikke havde tid, og at de måtte komme igen i morgen. Trods det at de kan se hvor meget dyret led. smiley

    Hun døde af sig selv, hen på natten. smiley sikke smertefulgt det må have været.

    Hver gang jeg fortæller den historie, tuder jeg


  • #4   11. aug 2012 ååh nej dog Charlotte, sikke dog en frygtelig måde at ende sit liv på.. forstår godt du stadig tuder bare ved tanken..

  • #5   11. aug 2012 Jah, jeg føler at jeg svigtede hende.
    Fordi jeg ikke så tegnende noget før. smiley


Kommentér på:
Felix.. lev stærkt, dø ung...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce