{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Svigermor - Er jeg galt paa den - Hvad skal jeg goere? {{forumTopicSubject}}

Inden jeg får sagt noget jeg fortryder senere, vil jeg starte med at sige, at jeg holder utrolig meget af min svigermor. Hun har altid vaeret klar til at lytte, sludre og snakke, hvis der var noget, og hjulpet hvor hun kunne. Men nu er hun altså gaaet over stregen!!

Jeg blev gift med min dejlige mand i december 2012, han er fra Australien og vi besluttede at blive gift med ret kort varsel, da vi foelte vi da kunne have noget at holde fast i naar han tog tilbage til Australien, samt goere det nemmere naar han skal flytte herop om et halvt aars tid. Vi snakkede om det, foer vi tog paa raadhuset, at vi ville holde bryllup senere, et i begge vores lande, ikke noget vildt, maaske efter et aars aegteskab eller to.

Vi er saa smaat gaaet igang med planlaegningen af hans flytning, og faa soegt jobs etc. her i Danmark og da økonomien er lidt stram, havde vi som sagt indtil videre besluttet at vi ville holde bryllup naar vi var kommet paa plads. Det viser sig saa at jeg faar lidt ekstra uventede penge, og besluttede at jeg ville overraske min mand med et besoeg paa hans foedselsdag, d. 22 april, og blive et par uger fra d. 19 april til d. 4 maj. Jeg har desvaerre kun 5 ugers ferie om aaret, og sa jeg haaber paa at kunne komme derned og "hente" ham med hjem til August samt ogsaa holde jul dernede skulle det altsaa bare vaere en "smuttur"

Her er det saa at der begynder at ske ting og sager bag min ryg, som ikke rigtigt passer mig. Min svigermor beslutter da, efter at have snakket kort med hende, at vi selvfoelgelig skal holde bryllup naar jeg ankommer i april. (HVIS jeg faar penge tilbage i varme etc.) Hvorefter min mand ringede mig op og sagde overrasket til mig at naar jeg nu kom i April, saa skulle vi holde vores bryllup, og hans foraeldre gerne ville betale for det. Jeg skaenkede det ikke rigtig en tanke da det ikke loed som noget helt sikkert, da jeg havde fortalt at jeg altsaa ikke var sikker paa at komme.

Et par dage efter ringer han saa igen og siger at hans mor nu har BESLUTTET at det skal vaere et efteraars- og udendoers bryllup paa marken bag deres hus, i telt og med 60 gaester. Jeg blev helt paf og sagde at det ville jeg ikke have det saa godt med eftersom jeg kun kender knapt 15 af hans familiemedlemmer, og at jeg troede vi havde en helt anden aftale. Desvaerre sluttede samtalen da der jo er 10 timers tidsforeskel og da han i tiden arbejder 14 timer om dagen + overtid, havde han desvaerre ikke tid til at diskutere det naermere.

Han ringede saa igen for knapt 3 dage siden og fortalte nu at der ville komme 80 gaester og at hans mor nu havde snakket med alle de som skulle vaere brudepiger, samt havde hun bestilt dekorationer i brune/roede/orange og gule farver til at passe til efteraarsfarver, og hun havde snakket med et catering firma og bestilt 5 forretter samt 5 hovedretter (som alt var tinge jeg ikke kan lide, de er meget glad for lammekoed dernede) og ingen dessert da hun ville servere sin egen chokolademousse. Jeg blev igen helt ude af den og sagde at det kunne jeg da slet ikke vaere med til eftersom det skulle vaere vores valg, voeres bryllup og jeg vil aldrig nogensinde holde mit droemmebryllup uden hverken kage eller andre ting som jeg altid har oensket mig. Igen maatte han loebe, men ringede tilbage efterfoelgende morgen..

Nu skulle der komme minimum 103 gaester, de fleste langt ude i familien, og mange som min mand selv end ikke havde set siden han var baby, alt var bestemt, hvem der skulle vaere alle mine 6 brudepiger, samt at min mands lillesoester skulle vaere min bridesmaid of honour (Som jeg overhovedet ikke kan med) og ikke min egen meget gode veninde som bor i Australien. Han mor havde afslaaet kagen pga. pris hvorefter min mand havde sagt at det var mit bryllup og at saa skulle han nok betale, for jeg skulle have som jeg ville. Kompromis med farver/dekoration kunne hun imidlertidig IKKE imoedekomme. Og ioevrigt, saa havde hun nu bestilt invitationer hvorpaa der stod datoen d. 11 maj.

Jeg blev nu vred/ked/skuffet og frustreret og broed graedende sammen. Min mand sagde promte - Det er ikke det her du vil, er det? Og jeg maatte jo erkende, at det er ikke overhovedet nogen som helst af hvad jeg havde forestillet mig at vores dag skulle vaere. Han sagde at han var ked af at vi ikke kunne vaere sammen i oejeblikket saa han kunne holde om mig og vi kunne stoette hinanden, men synes at jeg skulle aflyse hvis ikke det var dette jeg oenskede mig, dog ville han gerne at jeg selv sagde det til hans mor, saadan at han ikke skulle foele sig som en lus mellem to negle.

Han rakte hende telefonen, og jeg startede foerst med at takke for alt hvad hun har gjort, fortalte hvor meget jeg vardsatte det og foelte det som en enorm gestus. Da jeg gik ud fra at min mand ikke havde indvilliget hende i vores oprindelige planer med at vi ville vente et aar eller maaske endda to med at holde bryllup, fortalte jeg hende vores oenske, samt at jeg foelte at det hele var blevet gjort hen over hovedet paa mig. Jeg havde proevet at skrive til hende paa skype og facebook, uden svar fra foeste dag, men da hun arbejder nat har hun ikke haft tid til at svare.
Imidlertid blev hun mut og stille, hvorefter helvede broed loes... Hun sagde at jeg var en utaknemlig taeve, at hun var skuffet over at hendes soen var endt op med en som mig, og foelte sig beroevet, men at jeg dog skulle havde tak for at have sparet hende for en helvedes masse penge, hvorefter hun smed telefonen efter min mand (det smaeldede ret for mine oere), loeb ud af stuen og ned paa sit kontor og smaekkede doeren. Min mand samlede telefonen op og sagde han maatte loebe efter hende og proeve at berolige hende, og han ville ringe tilbage til mig.

Desvaerre er hun her et par dage efter stadig ikke koelet ned, min mand har proevet at tale med hende flere gange, da svarer hun blot "Fuck off", og de bor trods alt i samme hus. Jeg har ondt af min mand for at han skal vaere mellem alt dette, og jeg foeler mig saa ked af det og frustreret. Jeg sidder i den anden ende af verden, og taenker bare, har jeg maaske forspildt en kaempe chance her? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal foele eller taenke.

Udover denne familiaere del, så haenger resten af vores faelles tilvaerelse ogsaa lidt i laser. Vi har jo stadigt ikke rigtigt startet vores liv sammen, han skal finde job, vi skal stille en konto med 50.000 kr paa foer han kan flytte herop, vi skal finde et sted at bo og SAA mange ring. Jeg fandt ogsaa ud af kun en dag foer han tog hjem til Australien d. 10 jan, at jeg var blevet gravid, paa p-piller, og i tirsdags arborterede jeg. Det er haardt at gaa gennem alle disse ting alene, naar vi kun har hinanden over telefon at stoette sig til. Jeg forstaar hvorfor hans mor kan foele sig "beroevet" siden han nu vil flytte herop etc. Da vi blev viet tog vi paa raadhuset, og min soester, far, mor, bror og min soesters boern var med paa raadhuset, men af flere grunde blev det saadan. Det var weekend, vi skulle selv have vidner med, samt saa transmitterede vi det live over video gennem mobil direkte til deres tv i Australien saa de kunne vaere med, og vi skulle havde andre det at styre mobiler og kameraer det foregik paa, men er jeg helt urimelig? Har jeg forspildt en kaempe chance? Hvordan skal jeg forholde mig? smiley

Mange knus..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svigermor - Er jeg galt paa den - Hvad skal jeg goere?
  • #1   25. jan 2013 Puha ja jeg var satme også blevet tosset hvis jeg var dig. Men måske synes jeg også at din kommende mand er lidt af en vatnisse. Han burde aldrig have givet dig røret for det er så nemt for svigermor at se dig som idioten. Hvis han derimod havde taget diskussionen med hende havde hun nok været mere forstående, det er jo trods alt nemmere at tilgive sit eget kød og blod end en svigerdatter. Det gør det jo også svært at al kommunikation foregår på telefon. Det er sikkert også svært for hende at hende at hendes søn skal rejse til et land så langt borte. Jeg tror egentlig at det dernede er meget almindeligt at det er hans eller hendes mor der arrangerer brylluppet men måske en samtale om hvordan den slags foregår i DK kunne få hende til at forstå hvorfor du reagerer som du gør.
    Måske kan i få reddet trådene ud når du kommer derned? Det håber jeg.
    Held og lykke med det hele.


  • #2   25. jan 2013 Tak for svar Kristina..
    Han havde ogsaa proevet at sige fra, mht. kagen, men hun saetter haelene i, og vil ikke hoere tale om noget som helst, vare skyklapper paa. Dernede er det traditionelt moderen til bruden samt veninder/brudepiger og bruden som arrangere brylluppet.

    Jeg frygter at tage derned med saadan en stemning og spaending, og det e rjo slet ikke sikkert jeg har raad til rejsen endnu allerede i april, og hvis ikke bliver det foerst til sommer, som tidligere aftalt.

    Jeg synes heller ikke det var rigtigt at jeg skulle snakke med hende om det, men jeg kan godt se det fra hans side, det er jo ikke ham som er utilfreds, og det med at arbejde sammen som et team er stadigt meget nyt for os..

    Jeg forstaar 100% at det maa vaere svaert for hende, og jeg vil aldrig fraroeve hende noget, ej heller forlange min mand skulle flytte herop, det er 100% hans valg, og jeg er stolt af at han har taget det, og selv tog initiativ og fortalte det paa baade arbejde og derhjemme.. Hele dette frustrerer mig bare enormt meget, og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre herfra.. Min mand er nok ret saa typisk mand paa det omraade, og siger at nu lader vi det bare ligge saa ordner det sig nok.. Men med al den spaending og uro det har skabt (for ikke at tale om smaa hints i svigermors statusopdateringer paa facebook) saa tror jeg IKKE det er noget som bare gaar i sig selv igen.. smiley


  • #5   25. jan 2013 Tak for dit svar "Otto" Irriterende kattekælling.

    Hverken min mand eller jeg har snakket om at ville holde bryllup nu og ej heller saadan et stort et.. Uanset om det er stolthed eller ej, saa vil jeg til enhver tid holde fast i at det er vores dag, IKKE svigermors, og saa maa hun saette sig lidt tilbage, og vente paa at hun kan faa den tid naar hendes datter en dag skal giftes..

    Jeg har proevet at ringe, kun min mand eller svigerfar tager telefonen, hverken svigermor eller min mands soester vil tale med mig, jeg har ogsaa proevet at skrive som sagt baade paa facebook og skype.. Det er svaert, rigtig svaert naar man kun bliver imoedekomt med afslag. Hun kan og vil ikke gaa paa kompromis, det er alt eller intet fra hendes side, skal hun betale og "give" os det, saa skal hun ogsaa bestemme. Jeg synes det er alt for hurtigt, jeg vil slet ikke holde vores bryllup nu, foerst om et aar eller to, det ville min mand ogsaa men som du rigtigtnok skriver, saa er det nemmere bare at dappe af, saa at sige..

    Mht. barnedaaber, saa bliver det nemt, for dem bliver der ingen af, vores boern skal kun navngives, og min mand vil have de skal opvookse her i landet, hvilket selvfolgelig heller ikke vil falde i svigermors favoer, selvom saa langt er vi slet ikke endnu...


  • #8   25. jan 2013 Tusinde tak * Lisbeth * - Jo det giver fint mening..

    Jeg vil proeve at snakke med ham om det, for det ville helt sikkert vaere nemmere for ham at komme ind til sagens kerne = hende, naar nu de er i samme hus, og ved mig kan hun trods alt bare naegte at tage telefonen, eller ignorere mine beskeder, fordi jeg ikke kan vaere ansigt til ansigt med hende, jeg kan vaelges fra..

    Jeg synes helt klart at jeg foeler mig lidt efterladt og frustreret, ikke mindst pga. manglen paa kommunikation.. Min mand havde troet at det ville vaere helt en selvfoelge at min svigermor ville arrangere dette med mig, men saadan var det desvaerre ikke, og pludselig var alt arrangeret og overstaaet over hovedet paa mig.. Eftersom han stort set ikke er hjemme, og de ikke har fungerende mobiler derude i oedemarken er ha jo heller ikke nlevet indvilliget i hvad der foregik.. Han kom ganske enkelt hjem hver aften, udmattet og traet og smidt et par saetninger i hovedet af sin mor - Fortael Sabina saadan og saadan.. Og han har ikke orket noget overhovedet.. Som sagt har han arbejdet 14 timer + overtid siden han kom hjem til Australien d. 10 fordi han arbejder for statens park og vej-service og de har mange skovbraende i oejeblikket...

    Jeg vil helt sikkert proeve at foreslaa ham det som du siger, det lyder til at kunne vaere en loesning.. Tak! smiley


  • #10   25. jan 2013 Jesper - Ganske enkelt, uanset om der var et eller to bryllupper, saa er det stadig ikke hvad vi har oensket, hverken nu eller senere, det er for meget og for hurtigt, jeg kan ikke klare det.. Og det er ikke hendes bryllup, det er vores..
    Vil hun sende ham godt afsted, saa kan hun jo lave ham en afskedsfest af samme kaliber, det staar hende frit for..

    Tak for svar "Otto" Irriterende kattekælling.
    Det er rigtigt, men det maa gaa begge veje. Og det er jo klart jeg ikke kan se noget som helst fantastisk i det naar jeg ikke er blevet indviliget i det.. Jeg har aldrig sagt et ondt ord hverken om eller til hende, og det er da klart at naar hun siger saadan om mig, direkte til mig, saa paavirker det mig enormt, og det kan ikke bare blive glemt og gemt vaek og byttet for et par soede ord til gengaeld..


  • #11   25. jan 2013 Jesper - Jeg tror min mand ville sige at det ville vaere det samme omvendt, at han gerne ville paa plads foerst med flytning, job, hus etc. og maenges lidt mere med min familie og laere dem bedre at kende foerend at vi skulle holde bryllup.. Det er ogsaa det han havde givet udtryk for at han gerne selv ville.. Men haardt mmod haardt, saa tror jeg han ville staa bag mig og stoette mig...

  • #13   25. jan 2013 Jesper - Som jeg ogsaa skrev tidligere, saa var den rejse i april ment som en overraskelse til hans foedselsdag, og for at vi kunne vaere sammen, intet mere intet mindre.. At hun ogsaa valgte at spolere den overraskelse ved at fortaelle ham at jeg ville komme, var heller ikke just fedt.. Specielt fordi det stadig ikke var arrangeret og jeg endnu ikke stod med pengene, og derfor gav visse forventninger til mig, som jeg endnu ikke vidste om jeg kunne leve op til..

    Hvorfor jeg saa ikke bare kan ligge mig flat og lade staa til.. Jeg har lige arborteret, og gik gennem det alene uden meget andet stoette end min mand over telefon, hver aften naar han var hjemme, og alt jeg gerne ville var at komme ned og vaere lidt sammen med ham.. Ikke bruge den ferie paa stress og jas med bryllup og aabenbart 103 mennesker hvor langt over halvedelen skulle sove i samme hus weekenden over efter brylluppet, for det er ganske normalt dernede..

    Hvor er min mand saa.. Han er ude og goere sin pligt og sit arbejde.. For at tjene til at kunne flytte herop, og for at hjaelpe de mange mennesker som er i livsfare og som mister hus og hjem pga. de mange skovbraende de har i det omraade han er fra. Der skal ikke herske tvivl om at svigermor har koert det lilgesaa meget over hans hovede som mit, og gerne bare ville koere sit eget race. Han stoetter mig i at aflyse det, og foreslog det selv, men hvordan luften skal blive renset mellem os alle, det er mig en gaade og en uendelig frustration naar han er saa lidt til stede i huset til at kunne tage det helt 100% og naar hun naegter at tale med/til ham og mig paa samme tid.. smiley


  • #15   25. jan 2013 Det lyder som en god ide.. Men det er lang tid at vente med spaendinger i luften, og det gaar jo baade min mand og jeg paa.. Hvordan skal jeg tackle det med ham i mellemtiden? Lade det ligge som han gerne vil og lade svigermor dampe af, eller skal vi tale det igennem og faa sat tingene paa plads, surt med det soede og naermest skemalaegge det hele og skaere det ud i pap og vaere parat til alt hvad hun kunne finde paa at slynge om sig?

  • #19   25. jan 2013 Jesper - Det er rigtigt.. Min mand er ikke normalt diskussions-sky eller noget. Jeg tror at han gerne vil lade det ligge nu fordi han mest af alt er traet og udmattet hver aften naar han kommer hjem, og ikke orker meget andet end at smide sig paa sengen og ringe mig op.. Men spaendingen mellem ham og hans mor er jo ogsaa udmattende, hun vil jo ikke tale med nogen af os.. Ikke engang i aftes da de spiste sen middag skaenkede hun ham et blik.. Det er ogsaa haardt, ikke mindst naar jeg ved, at det hele kun er fordi jeg havde den samtale med hende og aflyste det bryllup.. smiley



  • #21   25. jan 2013 Hej felis - Tak for svar..

    **At hun ogsaa valgte at spolere den overraskelse ved at fortaelle ham at jeg ville komme, var heller ikke just fedt.. Specielt fordi det stadig ikke var arrangeret og jeg endnu ikke stod med pengene**


    Jamen hvorfor dog i alverden skulle du så også fortælle hende det...hvis det kun var på "måske-stadiet" og særligt da når ingenting er sikkert endnu med hensyn til pengene..

    - Det skulle jeg fordi jeg ikke har meget netvaerk i Australien andre end dem og en god veninde som bor i Queensland, og de bor i NSW i ingemandsland.. Han har foedselsdag paa en hverdag og kan ikke tage fri (grundet han tog en maaned fri op til jul), og den eneste mulighed for at komme ud til hvor de bor er ved at blive hentet, der er ingen offentlig transport, end ikke internet, de koerer stadig paa sattelit derude, og 500kb qvote...


    Jeg sad og var ved at tabe underkæben da jeg læste tråden her....og jeg nægter simpelthen at tro på, at svigermor er helt selvforskyldt i dette her.

    Og en ting er sikkert..du kommer ALDRIG nogensinde mere på god fod med svigermor.

    For ikke nok med, at du bortfører hendes søn til et fjernt land (hvis altså det virkelig er vatnissens mening)...næ du har sagt fra overfor et stort arrangement som svigermor står bag, både med penge og alle andre ressourcer sådan noget kræver..

    Og DET er ikke velset.

    Jeg ved ikke om det måske også er sprogforviklinger der er skyld i hele balladen...men en ting er sikkert, det er i hvert fald ikke gået op for svigerdimsen, at du og din mand har talt om ....måske....at holde et bryllup i Aussie....om et år eller to, for så nægter jeg simpelthen at tro på at hun på den måde begynder at planlægge et bryllup d 11 maj.....skulle det så også have været uden din deltagelse?...jeg mener du skrev du kunne være der fra 19/4- 4/5.

    Det var ogsaa det jeg skrev, jeg tror ikke min mand havde indvilliget hende i vores plan, og derfor snakkede jeg ogsaa med hende om det da han rakte hende telefonen. Hun vidste ogsaa godt at jeg lige havde aborteret, og kun ville derned til april for at overraske ham og bruge tid med ham, men det blev tilsidesat. Da det blev sagt til hende med datoen, var hendes maade at fortolke det paa at siden biletterne kun var reserveret og ikke bestilt saa kunne jeg jo bare tage et par dage ekstra og saa kunne hun betale det ekstra paa billetten for at den blev aendret, men sagen er den at jeg er paa kontanthjaelp, og jeg kan IKKE tage mere fri og rejse ud af landet end det som min sagsbehandler giver mig, men det TROR hun ganske enkelt ikke paa er sandt, for det mener hun maa vaere brud paa menneskerettigheder.

    "Den der tier samtykker"...kender du det udtryk?

    Jeg tror på, at svigerdimsen er begyndt at lufte tanke om det bryllup til maj...og at ingen af jeg har sagt fra i tide...kort og godt.

    Det kan sagtens taenkes, og det tror jeg ogsaa. Og hvis jeg havde vidst i detaljer foer, saa havde jeg skam ogsaa sagt fra noget foer. Der har helt sikkert vaeret kommunikationsfejl ingen tvivl om det, og jeg havde da bestemt troet at naar det skulle vaere af saadan kaliber, saa ville hun SELV personligt have indvilliget mig i det.. Hvor den er gaaet tabt henne ved jeg ikke, men som sagt er jeg sikker paa at det er gaaet ligesaa meget over hovedet paa min mand som paa mig. Ikke EN eneste gang har jeg hoert nogetsomhelst fra hende om alt dette, ikke engang at hun ville give os et bryllup, kun fra min mand, og som skrevet tidligere har han vaeret udkoert og udmattet og nok ikke engang i stand til vurdere hoved eller hale i saetninger i den tilstand.. smiley


  • #22   25. jan 2013 Til at starte med... En KÆMPE krammer til dig. Hold da op, det er op af bakke var!

    Jeg vil give "Otto" Irriterende kattekælling ret langt hen af vejen.
    Hun er stolt, og desværre opportunistisk. Og så passer det hende ikke at du kommer og gør ting, som ikke er efter hendes hoved og traditioner.
    Hun lyder letter hidsig.
    Men jeg kan love dig en én ting, hun læser alt hvad du sender til hende, hun gider bare ikke svare dig.
    Jeg tror at du skal starte med at at ligge vægt på at det slet ikke er sikkert at du kommer der ned i april, og at billetten ikke er købt endnu.
    så hvordan kan hun holde bryllup uden bruden!!!

    Du kan også du prøve at formidle at du godt er klar over at hun er sur og skuffet. Men at der er en kultural forskel, og det hun har gjort er fornærmende og krænkende. Men at du er villig til at tilgive hendes ugerninger, og at du i det hele taget er skuffet over hendes opførsel, det er betamt barnligt.
    Hvis du er lige så stiv i betrækket som hende, så kan du ende med at sende din mand på afveje.
    og ja de mænd og deres mødre... jesus!

    og så bed ham der "mors dreng" om at komme ind i kampen engang, det er altså også hans job at holde freden.




  • #23   25. jan 2013 Tusinde tak til jer allesammen for de gode raad og de mange tanker I har gjort Jer om min problemstilling.. Tak for krammer, det har virkelig hjulpet mig til at faa sat ord paa, ind til benet hvad jeg mener er rigtigt i samraad med min mand, selvfoelgelig..

    Jeg har lige haft snakket med ham i en lille time, og fortalt ham i bund og grund hvad jeg foelte med alt dette, og hvad min hensigt var med at besoege ham i april, selvom han godt vidste det, tror jeg det er godt at faa genopfrisket, for det synes at vaere blevet glemt i hans mors bryllups-kuller...

    Vi er begge kede af at der er gaaet kludder i kommunikationen, begge veje, men desvaerre var der jo ikke ment at skulle have vaeret nogen kommunikation til ham om den rejse da den skulle vaere en overraskelse til ham.. Jeg fortalte ham at han bliver noed til at snakke med sin mor om hvad vi har haft snakket om foer mht, bryllup, for som det saa klogt blev skrevet her ogsaa, saa er det meget nemmere for hende at se sig sur paa mig, end ham og da specielt hvis man ikke er oplyst tilstraekkeligt, og at naar jeg ikke kan vare tilstede saa maa han vaere talsmand for os begge, ogsaa af respekt for hende.. Det er heller ikke fedt for hende at faa det fortalt over en telefon at man egentlig ikke gider som nu gaar og droemmer om..

    Jeg gjorde det meget klart at det slet ikke har vaeret aftalt endeligt at jeg skulle komme i april, og at hun har naaet og arrangere et helt bryllup paa lidt over en uge har jeg stort respekt for det, og er meget taknemmelig og roert over det, men han indroemmer ogsaa at pga. hans manglende "lutter oere" til sin mor, maaske bare har ladet meget glide gennem med gennemtraekket, og egentlig ikke har bedt hende om at arragere det MED mig. men bare ladet hende goere det FOR os, ogsaa pga. hans udmattelse.. Han synes det lyder som en super fin ide at vi snakker, snakker, snakker og snakker sammen og arbejder som et team og bakker hinanden op, men naar det kommer til serioes og vigtige ting, hvor det er godt at tale ansigt til ansigt, saa er det en god loesning at han tager de svaere ting med sin familie og jeg med min, naar vi ikke kan vaere der sammen, ansigt til ansigt og det ikke kan udskydes..

    Min svigermor er og var godt klar over vores oenske med at afholde brylluppet om et aar eller maaske to, det havde min mand allerede fortalt hende da han fortalte at vi skulle vies paa borgmesterkontoret, men hun er bange for at naar han foerst er flyttet til Danmark vil vores remedier ikke vaere til at vi kan rejse ubegraenset, hvilket selvfoelge er en meget gyldig bekymrelse, og derfor gerne ville have vores bryllup fejret hurtigst muligt, da hun var bange for at det ellers ikke ville blive afholdt.. Men vi blev enige om at det altsaa er super vigtigt at hun faar af vide, endnu engang hvad vi havde taenkt og oenskede os ikke kun jeg, men OS synes at det er lige hurtigt og voldsomt nok, og hvor meget det betyder for os begge.. Det vil min mand saette sig ned og snakke med hende om naar han kommer hjem soendag..

    Jeg skal derned i august og det er helt sikkert, og vi rejser sammen hjem fra Australien for at bo er i Danmark.. Jeg foreslog da at hvis jeg saa kommer i april, saa kan vi alle saette os ned og snakke sammen om det maaske kunne ligge et lille bryllup/afskedsfest der i august istedet, selvom det er han bange for at hun ikke vil gaa med til, siden det er vinter der, og mulighederne saa vil vaere begranset for et udenfoers-bryllup, men vi bliver noed til at proeve, for ovenpaa alt det andet kan jeg simpelthen ikke overskue saadan et arrangement hvis jeg tager derned i april.. Og inden vi goer det skal vi have snakket rigtig godt igennem hvad vi oensker, og vi kan fremstille det paent og poleret, uden misforstaaelser, saa maa det da kun blive bedre end dette juks.. Ogsaa naar vi kan sidde overfor hinanden ansigt til ansigt.. Det har jo heller aldrig vaeret vores intentioner at hun skulle ekskluderes fra at hjaelpe med at organisere og arrangere, det er klart, det har jeg jo slet ikke kenskab til selv at kunne det hele af i Australien..

    Da han som sagt er udenbys for at slukke braende ser han ikke sin mor foer soendag, tidligst. hans tid, saa det er loerdag aften her.. Jeg haaber det vil komme til at gaa nogenlunde, indtil videre holder hun den kolde mine, da han proeve at ringe til hende for at spoerge til firmaets Toll-kort saa han kan koere mellem staterne... smiley Haaber bare det virker..

    Endnu engang tusinde tak alle sammen, jeg vender tilbage, maaske naar han har ringet igen iaften, det goer han som regel inden han tager afsted og naar han kommer hjem..


  • #25   26. jan 2013 Hej Winnie - Tak for svar..

    Jeg er meget uenig i det som du skriver, men det er slet heller ikke en mulighed da hun naegter at tale med mig.. Jeg kan ikke se hvad jeg skal sige undskyld for, jeg har takket hende og jeg har fortalt hende i den samtale vi havde hvor meget jeg vaerdsatte det som hun vil give os.. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal providere en undskyldning til hende til gengaeld for at blive kaldt en taeve eller presser noget over hovedet paa os begge som vi ikke oensker... Begge vores bryllupper skal vaere noget som vi begge to oensker os, og som tingene ser ud nu, saa kan jeg simpelthen ikke kapere at skulle til saadan et voldsomt arrangement.. Afhaengigt af hvordan min mands jobsituation ser ud til april/maj mht overarbejde/skovbraende etc. saa er han heller ikke.. Og min mand vil bestemt ikke blive lettet af at vide jeg gaar gennem noget jeg ikke har lyst til, ellers ville han ikke selv have foreslaaet at aflyse det.. Mht. hvot meget hun vil komme til at se min mand og evt. kommende boerneboern, det har hun jo ogsaa selv noget at skulle have sagt i.. Hun kunne jo spare alle de helvedes mange penge som hun saa fint takkede mig for at have sparet hende for, till at komme til Danmark og besoege os ogsaa, det giver da en del rejser, men hun har ogsaa selv snakket om at hun gerne vil flytte til et koeligere land heroppe af, det kan kun tiden vise.. Og hun skal vaere mere end velkommen til at lave en afskeds-fest for min mand af samme kaliber, det staar hende frit for..

    Vi goer det som vi har aftalt, som jeg skrev i mit sidste indlaeg, men tak for dit besyv.. smiley


  • #27   26. jan 2013 Ja Winnie jeg vil give dig ret i denne situation smiley
    Da min datter skulle giftes, spurgte jeg " hvad ønsker i, de havde en plan og den fik lov til at udvikle sig, og endte med at alle dele af familierne ( skilsmisse børn med stor familie) fik lidt med som de gerne ville.
    De fik penge fra flere, på forskud, og skulle holde lille bryllup, højgravid med nr 2, min datter ville ikke have slør eller hat, men blev glad da hun blev overrasket med en blomsterkrans som passede til hendes lavendel farvede kjole, alle overraskede hende, det blev større og flottere og finere end hun havde ønsket og alligevel hendes lille bryllup, hvor hun ikke skulle spekulere for meget.
    Jeg håber du får din drøm opfyldt, husk den udvikler sig, hvis du åbner dig for det, og du bliver måske glædelig overrasket.
    Det jeg syntes der var smukkest og vigtigst til min datters bryllup var, at hendes øjne strålede om kap med hans smiley


  • #28   26. jan 2013 Karina - Nu er det ikke lige det som det her handler om, men det er derfor han arbjder saa meget, og det kommer ikke til at staa paa min konto, men paa hans, seperat for sig selv.. Og jeg skal ikke forsoerge ham, hvor staar det?

    Jette - Det lyder ogsaa alt sammen meget fint.. Men det er ikke hvad vi oensker, problemstillingen i mit hovede er at vi bliver presset noget over vores hoveder som vi ikke har lyst eller behov for.. Jeg ville ogsaa have vaeret hoejgravid hvis ikke jeg havde aborteret i tirsdags.. Alt jeg har brug for at vaere sammen med min mand, jeg kan slet ikke kapere at skulle til alt det hun har i tankerne..


  • #29   26. jan 2013 Jeg er klar over du er blevet presset alt for hårdt, på alle måder, og ved at lige nu har du det utroligt hårdt, og burde være i din mands arme, mit første barnebarn, var 4 graviditet, så jeg har siddet med min ulykkelige datter, at din mand er på den anden side af jorden nu smiley er jo næsten ikke til at bære, håber du er tæt på din mor.
    Kommer til at tænke på at din mor måske er løsningen? Kan hun tale med svigermor,,, altså mor til mor?? Men ja tid og ro er nok det du behøver nu,, min yngste var ved at midste sit barn på grund af streds.


  • #30   26. jan 2013 Tak Jette, og nej desvaerre ikke.. Min mor er af en lidt aeldre skole, og det der med at have moedt hinanden over internettet osv, det er nok bare en fase i hendes hovede "som gaar over", selvom vi nu efter et aar stadig ikke er i tvivl om at vi vil det her til fulde.. Min far stoetter mig meget og han taler ogsaa med min mand naar han er tilstede naar min mand ringer, han kan tale engelsk, saadan da, og proever sit bedste.. Min mor derimod hverkan eller vil proeve, det er en helt anden historie... Jeg er ked af at hoere at din datter er gaaet gennem det samme, det er utrolig haardt.. Vi er helt overbevist om at det er pga. jeg var paa p-piller og vi opdagede det saa sent... smiley

  • #31   26. jan 2013 Tænker på dig.
    Min yngste datter er her selvom jeg tog ppiller smiley da der så skete ændringer med mig og jeg fik lavet test, regnede jeg med at føde tidligst midt i marts, men hun kom fuldbårent i februar smiley over en månede tidligere end lægen havde regnet med,,,,
    Men der er da stor sansynlighed for det var ppillerne har skadet, og at mange graviditeter går tabt er bare ikke en trøst når det sker, håber du snart får lidt ro på, og din mand i armene, og hvordan du har fundet ham, det skal ingen blande sig i.


  • #41   27. jan 2013 Bare lige for at svare bredt paa det hele..
    Kommunen kender udemarket til vores situation og siger intet da vi ikke bor sammen, og det er husstandens totale indkomst, eftersom vi ikke bor sammen, saa bliver intet modregnet, og ja vi ved godt at det vil blive modregnet naar vi flytter sammen, og det har vi styr paa. Vi skal sammen stille en konto med 50.000 kr paa saafremt at hvis han bliver syg etc. kan betale selv, HVIS han ikke har job.. Han har allerede vaeret til flere jobsamtaler, og de er gaaet rigtig godt, og vi har ogsaa faaet lovning paa et job i noedstilfaelde hvis ikke han finder inden for sit fag, ikke noget vildt men det kan blive nemmere at finde job hvis han har job, men han er heldigvis super godt stillet da det fag han er uddannet i (heldigvis) er et hvor DK i oejeblikket faar mange udlaendinge specielt tyskere til landet (asfaltarbejder), derudover har han en masse certifikater, hvorom nogen ikke er noedvendige i DK, bl.a. randegraver, gravko, escavator (staves?), truck - men ogsaa skovfaeldning op til 100m hoeje traer (ja det har de faktisk i Australien), udvidet braendslukning, kemikalie kursus baade GHS & CLP, udvidet arbejdssikkerhed og mange flere.. Og vi er overbevist om at han nok skal faa arbejde med hans indstilling samt gode udtalelse fra hans nuvaerende gennem 7 aar arbejdsplads for den Australske stat.. Derudover saa er jeg indstillet til FTP og faar afgoerelse inden 6 mdr, efter en 8 aars kamp til sommer...

    Gaar det hele baduljen, saa er vi indstillet paa at soege sammenfoerelse i stedet for at satste paa arbejds og opholdstilladelse...


  • #42   27. jan 2013 Godt at høre I har styr på tingene og håber da han får arbejde, ja det er korrekt det er lettere, at få arbejde når man er i arbejde, og det kan være han finder et sted hvor lige det han kan, er ønsket.

  • #44   27. jan 2013 Håber også at han kan komme ind den vej, min mand er her på sammenføring og det er en seeeeeeeeeeeeeeeej mølle at være igennem, også her efter en del år... smiley

    og også som Felis er inde på så hvis du skal ud i et førløb, tjek hvilken lov din ydelse/løn hører under. Man må ikke modtage ydelser der hører under social og integrationsloven. Men på den anden side kan han jo forsørge jer begge hvis han får et godt job. smiley


  • #46   27. jan 2013 Felis - Tak for oplysningen, men det ved jeg godt, det var derfor privatraadgivningen soegte den for mig, sidste aar lige foer jul, saa JA jeg har det paa skrift.. Vi har styr paa det... Saa er den prut vidst slaaet.. Men mange tak.. smiley

  • #48   27. jan 2013 Lisbeth - Tak for svar igen, igen.. Nej, jeg har skam ikke spor imod at folk skriver og "blander" sig, men ja jeg kan godt foele det belaerende naar der ikke bliver spurgt til hvad vi egentlig selv goer og hvad vi ved.. Jeg har selv laest tungt lovstof i mange aar, og i saerdeleshed social-loven, derudover har jeg baade hjulpet men ogsaa faaet meget hjaelp baade af K10 og privatraadgivningen, samt uttalige af speciallaeger som i flere aar har sagt jeg skulle paa FTP.. Jeg VED godt de er tunge at danse med, jeg har vaeret i uttallige arbejdsproever, aktivering og endda tvunget til at bo paa opholdssted for psykisk syge trods min skade er fysisk relateret da jeg braekkede nakken i et biluheld, og endda kraevet tvangsmedicineret med sovemedicin af kommunen for at kunne faa KH udbetalt, samt proevet at blive sanktioneret 365 kr fordi jeg ville tage til min mormor's begravelse.. (Hvis nogen husker den sag i Struer kommune, det blev vist i landsdaekkende tv) Jeg har medviret i flere aviser og artikler i ugeblade hvor jeg forgaeves har proevet at opraabe regeringen sindsyge indstilling til at hvis man er ung saa KAN man IKKE vaere syg, samt vaeret i taet dialog med bl.a. tidlg. beskaeftigelses minister og socialminister..

    Jeg er ked af at hoere alt du har vaeret igennem, jeg ved det er haardt og haaber du kan faa ro i tilvaerelsen, en dans med kommunen som syg, det oensker jeg ikke for selv min vaerste fjende.. Tak for de gode raad, og det er i store traek ogsaa det vi er kommet frem til.. Min mand snakker med hende naar han kommer hjem, som desvaerre er blevet udsat til imorgen, men jeg skla nok vende tilbage med hvad der sker.. Knus og kram!


  • #50   27. jan 2013 Tusinde tak Lisbeth, det skal jeg nok huske, det betyder meget for mig! smiley

  • #52   27. jan 2013 Puha jeg e da glad for at min sag er så tusse gammel, at det hedder den højeste førtidspension, og aldrig har været i arbejdsprøvning, da de ikke mente jeg kunne klare det, men ville til hver en tid gerne bytte min pension med et godt helbred smiley


  • #54   27. jan 2013 Da min datter fik pension for 2 år siden, havde hun været til afprøvning og fleksjob, efter 2 år spurgte de om hun ikke nok ville have pension smiley hun havde sagt nej flere gange, idag syntes hun det er rart med den afklarede økonomi, men har stadig svært ved at acceptere at hun ikke kan bruge sin uddannelse, hun fylder 30 år i denne månede,

Kommentér på:
Svigermor - Er jeg galt paa den - Hvad skal jeg goere?

Annonce