{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Skole og sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Som nogen af jer måske har læst før i mit tidligere indlæg herinde, så er jeg i et sygdoms forløb hvor jeg har mangle på forlingsyre og B12. Jeg har idag fået kost tilskud og skal frem over have 4 piller i løbet af dagen så jeg får det jeg skal af vitaminerne smiley Det håber jeg vil hjælpe.

Jeg har fundet ud af, jeg godt kan optage vitaminerne i tarmen, men jeg af en eller anden grund stadig ikke får nok. Syghuset mistænker nu en kronisk tarmsygdom, da jeg i sidste uge indsendte en afførings prøve, ja jeg ved det, utrolig lækkert undskyld smiley Den viste jeg havde infarmationstal i tarmen, altså en eller anden form som virus eller betændelse eller andet. Men det er en anden historie.

Som det var i mit sidste indlæg handlede det om skolen, hvor jeg snakkede om jeg ikke havde det så godt i klassen og dette med sygdommen bare gjorde det værre på nogen punkter. Jeg har tidligere i aften skrevet med en fra min klasse hvor jeg egentlig forklarede hende det hele meget kort over facebook. En jeg egentlig ikke normalt snakker med, men når jeg endelig gør er hun som regel meget hjælpsom. Så jeg fik lidt lettet det hele på hende, hvilket var dejligt.

Jeg har besluttet at jeg efter ferien til det næste holdmøde vi har, vil fortælle klassen omkring alt det med min sygdom. Hvilket jeg håber kan lette noget af alt det, med der bliver talt dårligt om mig i klassen og det. Hende jeg skrev med har sagt hun vil bakke mig op i det når jeg gør det, og vil, med hendes ord "mane dårlige kommentar i jorden" hvis de kommer. Det hjælper lidt på at jeg ikke er så glad for at skulle fortælle om dette til klassen smiley

En ting jeg dog virkelig er bange for, er at dem i klassen bare tager det som en dårlig undskyldning for at jeg ikke kommer i skole, og det er ikke meningen med det. Meningen er så de kan få en forståelse af hvad jeg egentlig bøvler med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skole og sygdom
  • #1   13. okt 2015 Håber at det hjælper, det er ikke rart med negative kommentarer. Godt at hun vil støtte dig! smiley

  • #2   13. okt 2015 Godt de kan hjælpe dig på sygehuset, jeg håber virkeligt, at pillerne hjælper, og jeg er overbevist om, at din plan er den rigtige vej, at gå og jeg håber på du får den opbakning som du har brug for smiley

  • #3   13. okt 2015 Godt at høre du er startet behandling, så håber jeg dine klasse kammerater vil vise forståelse.

  • #4   13. okt 2015 Jeg ser i hvertfald frem til at de piller jeg skal spise får en virkning og håber jeg ikke er så sløv mere som jeg nogen gange har været visse dage smiley

    Jeg håber virkeligt at min klasse vil vise forståelse, om ikke andet så bare nogen af dem smiley


  • #5   13. okt 2015 Jeg er sikker på, at de fleste vil vise forståelse. Der er næsten altid et par, der ikke gør, men dem må du så vælge at ignorere. Jeg håber, at alt flasker sig for dig, og at de piller hjælper dig til en bedre hverdag. smiley

  • #6   13. okt 2015 Så er det godt jeg er ved at være god til at ignorere folk jeg ikke gider at høre på smiley

    Håber virkeligt at det hjælper så jeg kan være lidt mere i skolen, også selvom jeg stadig ikke ved det med den tarm sygdom som jeg måske, måske ikke har smiley


  • #7   13. okt 2015 da jeg gik i vel 2 klasse blev jeg indlagt med hul på lungen pga noget medicin jeg ikke kan tåle
    da jeg kom retur tog vi i klassen en snak om hvad det var der var galt med mig. jeg har nemlig astma, og derfor bruger jeg en inhalator, også i skolen
    dette gjorde at de andre viste mere og derfor var der ingen grund til at drille.

    jeg har siden altid været åben med de ting jeg fejler. oftes er det jo uvidenhed som skaber grundbund for drillerier mm.


  • #8   13. okt 2015 Jeg ved ikke hvad holdmøde er (dengang hed det klassens time smiley ), men det er vigtigt at lærerne også får det banket ind med syvtommersøm så de kan stoppe det i tide, hvis de chikanerer dig igen.
    God vind smiley


  • #9   13. okt 2015 Holdmøde er lidt ligesom klassens time smiley Lærerne har ikke helt så meget at skulle sige på denne uddannelse omkring sådanne ting, da vi er voksne mennesker alle sammen, og de ikke forventer folk gør som i min klasse smiley

    Holdmødet er noget hvor vi som klasse sætter os ned og snakker om tingene der forgår i klasse, fester, gård besøg, regler i klassen og den slags ting og nogen gange er vores holdlære(klasselære) ikke med. smiley


  • #10   14. okt 2015 Jeg synes det er en god ide at fortælle om det i klassen. Der er mange der ikke ved ret meget om mave og tarm sygdomme og hvad det betyder for de mennesker der er ramt. Jeg har selv et problem med at optage vitaminer og fedt nok på grund af sygdommen IBS som jo egentlig bare er en udelukkelses diagnose . Selv om der da er kommet noget mere viden om sygdommen til. Det giver også meget stor træthed og jeg har selv mistet en del muskelvæv og meget vægt 30 kilo .
    Der er mange der tror at man bare har lidt ondt i maven ved mave- tarmsygdomme og slet ikke ved at det kan give mange og meget forskellige og ubehagelige symptomer der veksler fra person til person.


  • #11   14. okt 2015 Vi har en anden i klassen der vist også har noget med tarmen, men det er ikke noget hun har forklarede om, så jeg håber lidt hun måske er der når jeg fortæller om det smiley Hun er nemlig heller ikke så tit i skole pga hendes sygdom og en anden i klassen har svulster på hendes nyrer, som gør hun er i kronisk smerter, håber også hun er der. Da de nok lidt nemmere vil kunne sætte sig ind i hvad det er jeg går med lige nu smiley

    Men nu må jeg se, håber bare på de gider lytte og at de tro på mig smiley


Kommentér på:
Skole og sygdom

Annonce